Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Vid skilsmässa kan män få bättre kontakt med sina stora barn?

Är golfen hans nya älskarinna?  I så fall är det ju nåt fel som är trasigt i er relation och då är kanske en skilsmässa något han jobbar sig fram till.

Om han tar mer ansvar för barnen sen  beror ju helt  på vad som är egentliga orsaken. Finns många män som steppat upp och blivit ansvarsfulla pappor och ännu bättre äkta man i ett nytt äktenskap för att saker och ting förändrats till det bättre.  

Det är ju ganska vanligt att det i ett förhållande som inte fungerar är nån som flyr till en ny hobby , begraver sig i jobb eller vänstrar.  

Min personliga erfarenhet är att pappor som försvinner efter en skilsmässa faktiskt var ointresserad av papparollen i det stora hela redan från början.  Min exman var så . Han var okej med att skaffa barn men att vara pappa var inte hans grej. Han har i  princip noll kontakt med sina 4 barn och hans roll som pappa var klart bristfällig på många plan. Han älskar dom men bryr sig inte om dom. Efter vår skilsmässa bor yngsta sonen på heltid hos mig och nu bor han dessutom på internat på annan ort , gissa vem som körde flyttlasset? 

Svar på tråden Vid skilsmässa kan män få bättre kontakt med sina stora barn?