Vid skilsmässa kan män få bättre kontakt med sina stora barn?
Jag och min partner spenderar stora mängder tid på en golfklubb, med den stora skillnaden att våra barn flyttat hemifrån för länge sedan. Samt att vi utöver vår hobby tillsammans.
Men! Golf är beroendeframkallande för vissa, och jag vet flera som skulle kunna vara din man. De har tonårsbarn, spelar +100 rundor per år och tränar där emellan. Jag förstår inte hur de hinner med familjen och de gör de väl inte. När de pratar om det säger de att de spelar tidigt på morgonen etc och delvis kan det vara sant men samtidigt ÄR de borta otroligt mycket tid från sin familj, speciellt om de jobbar också. Det är inte bara rundan i sig, det är uppvärmning, restid, spela, svingkorrigeringar, ibland en öl med polarna för att räkna ut vinnarna i lagspel och så har halv dagen gått. Och efteråt är man trött.
Det här inlägget hjälper dig inte mer än vetskapen att du kan inte vara ensam om det här. Jag tror majoriteten av golfande föräldrar är vettiga men så finns det den här klicken som hamnat i överdrift i sitt beroende.
Du får sätta hårt mot hårt, att inte ta hänsyn till dina synpunkter i det här är riktigt dåligt.