Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Hur sminkar man sig?

Jag gör det väldigt enkelt. 
    Som fjortis var det en helt annan grej och sen såg man ju ut därefter också
    Men nu tänker jag oftast att less is moore om det inte är fest.

Ansiktstvätt

Serum

Dagcreme som gärna får vara lite lite färgad. Inte som en brunkräm utan bara lite tintad så. Köper jag en som jag upplever blir för täckande så  har jag en liten burk där jag brukar preppa hälften av den krämen och hälften av en vanlig dagcreme så att det blir en bra mix.

Concealer under ögonen och där det annars kan behövas.

En slags blush/puder i form av små kulor som ligger i en burk, kör på lite sånt med borste. Det är samma märke som dessa men jag har inte solpuder varianten utan en annan:

Solpuder och bronzer ger en lätt solbrun ton - Dermosil

Lite ögonskugga.

Lite mascara.

Lite rouge på kinderna.

Allt som allt tar det väl 5-6 minuter. 

Har sett att folk håller på med lager på lager, olika penslar, skuggor, fejkfransar, man tatuerar eller färgar bryn etc men det vore överkurs. Till fest gör jag som ovan fast kanske lite mer och starkare färger bara. Läppstift ibland.

• Anonym (Elin79)
    Anonym (f) skrev 2024-11-08 22:23:14 följande:

Varför är det 4 nedåttummar på Elin79s post? Fattar inte?

Haha och jag som inte varit inne här på ett tag har inte ens sett.
    Någon kanske tog illa vid sig av detta simpla ämne helt enkelt
  • Anonym (Elin79)
    Tihi skrev 2024-11-14 15:32:18 följande:
    Jag har haft BB men tycker att det ger för mycket spackelkänsla. Men jag har ju bara testat några stycken så det kanske finns någon tunn konsistens jag inte har ramlat över än. Jag gillade Lumenes färgade serum men tyvärr var den så starkt parfymerad att den inte gick att använda.
    Jag har en liten burk där jag blandar just en BB-cream (just nu en från Maybelline) med lite vanlig ofärgad dagcreme. Tycker jag fortfarande att det känns för "tjockt" så kör jag i lite mer dagcreme eller lite serum så att jag får den konsistens jag vill ha. 
  • Anonym (Elin79)
    Tihi skrev 2024-11-14 15:52:45 följande:
    Bra idé.
    Kul att du tycker det!
    Det är perfekt om man råkar köpa en nyans som inte är helt hundra, då kan man mixa två så att det blir som man vill. Eller när man går mot vår/sommar och har lite mer färg i sig själv, då ändrar man bara blandningen litegrann. 
    Hade jag hittat en favorit som var klockren så hade jag förmodligen struntat i detta men jag chansar ofta och sen blandar jag istället till det som jag vill ha det. 
Svar på tråden Hur sminkar man sig?