Inlägg från: Anonym (Hejhej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejhej)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 07:29:36 följande:

Jag fattar Ts din känsla, att man egentligen vill vara glad och härlig när man ses men är det något som ligger och pyr och stör så blir man ju inte den bästa versionen av sig själv.
    Om du känner att du inte kan spela glad riktigt så hade jag avbokat i ditt fall, för det kanske sätter lite griller i huvudet på honom med om du vart som mig i min sits och fått ta tag i mycket på egen hand och styra upp er mellan...

Kollar och en tumme upp som emoji - njaa fattar inte varför han är så kort i sina svar. Liksom sist skrev han bara VI kan höras nästa vecka. 
    Det gemensamma med dessa svar från hans sida är ju definitivt att han inte vill tacka nej till mig men skjuter liksom upp det gång på gång som att det får vänta hela tiden ( hade han absolut INTE velat träffas mer så hade han skrivit det, för tro mig han är den ärligaste person jag någonsin stött på, och ibland kanske lite för ärlig haha.) 
    Liksom vad samma sak här - såååå långt är det ju inte till helgen nu och han borde veta om han kan ses eller inte. 
    Och detta med högtalaren - inte ett ord i hans sms om han har bestämt sig? 
    Och detta med VI hörs nästa vecka som han skrev i fredags- återigen uppenbart att han inte hade tagit kontakten om inte jag skrivit och frågat om en träff hans kommande helg. Det var inte den känslan man fick av svaret ? kollar ? iallafall.

Blir också putt och less när det är såhär Ts..

Tror du har rätt i att han nog hade varit tydlig med om han inte velat träffa dig. Men att som det är nu så verkar det inte vara prio för honom. 

För det är ju så typiskt det där med hur man beter sig, att det kan vara avgörande för hur ett intresse ökar eller minskar. 

Det jag inte förstod med mig själv förut, det var att det är så sjukt lätt att avslöja sin angelägenhet. Och att det är så  tydligt när du följer dina egna ramar för vad som är sunt och bra för dig. Dessa två tillstånd har gett mig helt olika resultat i kontakten med män.

Men så länge du inte är hel och fått bearbeta det som gör att du beter dig så här i början av en kontakt så kommer det att fortsätta på samma sätt. Både du och han går miste om något jättefint pga att ni kommunicerar olika.
    För det är stor risk att han har ögonen på någon annan och att du är en reserv. Men du skulle mycket väl kunna bli den han har ögonen på om du lär dig leva i det som faktiskt händer istället för i dina behov.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 10:34:04 följande:

Ja det är ju sant det du säger. 
    Man vill ju inte servera sig själv på ett silverfat så lätt om det inte är riktigt  ömsesidigt och får tillbaka samma engagemang.
    Tror dock inte han träffar någon annan, utan mer har fullt upp med omvärlden runt omkring och åtaganden.
    Han har tex 3 barn mellan 8-14 år samt 3 företag. 

Så ny är inte våran kontakt då vi först vart kollegor för några år sen, sen blev vi vänner och umgicks på fritiden och det ledde sig djupare till en flirt, sen vidare till en exklusiv relation. Sen hade vi en paus i ett halvår. Nu har vi tagit upp kontakten igen sen i september ungefär men somsagt det går ju lååångsamt denna gång och jag är den som är mer på hugget att få till träffar etc som ni kanske märkt haha. 
    Det jag vill komma till är att vi ej är nya för varandra. 
    Jag vet att han kan va lite knepig ibland, dvs ge mycket en tid för att sen backa ett steg för att sen ge lite till. 

Han har vart ärlig med att han under denna paus/avbrott mellan oss inte har rört en annan kvinna, utan det är bara jag som har vart med en annan kille för en natt. Det vet han också om, men han dömer inte för det - vi hade ju ingen kontakt då och detta är ca 9 månader sen. 

Bara svårt för mig själv att jag inte vill inse att jag kanske inte är prio just nu. Det går emot. Medan vi tidigare i relationen har firat högtider ihop, umgåtts både spontant och planera. Men nu känns det mer sexuellt från hans sida, blandat med lite lite uppvaktning när HAN har tid, därmellan tyst.

Som svar på hans ? Kollar ? angående helgen så svarade jag att då får han höra av sig när han kollat på helgens planer, på andra sätt tex genom Messenger för nu lämnar jag in telefonen och det var han snabb med att trycka gilla på meddelandet. Så tar det som att han kommer höra av sig?
    Men man vågar ju inte hoppas på något.

Aha ja med den historian ni har så blir det ju annorlunda. Det är ju så svårt når man liksom fastnat. Ja han verkar minst sagt sysselsatt med annat. Som du skrivit då blivit bekväm med att du sköter kontakten. Men det är ju inte bra. Om han får lägga takten för hur ni ska ha en relation så kommer det ju bli väldigt energikrävande. 

så då är det ju antigen eller som gäller, tyvärr! Skitjobbigt men vill du ha något mer och slippa ovissheten så är det ultimatum som gäller.

Ni har ju känt varandra tillräckligt länge för att veta vad ni känner i fråga om relation.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 15:25:07 följande:

Har ju inget att boka upp bara, familjen bor 20 mil bort och vi har bestämt att jag kommer på Måndag som först?
    Sen min bästavän stack precis till Kanarieöarna, mina andra vänner jobbar och en del har åkt från stan nu för att fira jul på annan ort.
    Så tro mig, har försökt boka upp, han är den enda som är hemma och som inte gett besked så därför är det extra lätt att haka upp sig på det. Samt att det var 2 veckor sen vi sågs så jag längtar verkligen och vill ha det mysigt nu i helgen innan jul och innan han får sina kids. 

åh känner igen känslan och halmstrået iom att han inte sa nej. Hur går det, fortfarande tyst?

Det är ju tydligt att han inte har samma intentioner men jag vet hur svårt det är att ändå ge upp en person.

Du behöver hitta något annat att göra ikväll för att lyckas bryta tankarna. Tex se till att gå på någon impulsdejt. 
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 16:35:23 följande:
    Om han är lite avslagen så blir det inget om du backar. Mitt tips är att fråga honom om helgen om du nu vill att det ska bli nåt med denna karl.

Men kom inte med en öppen fråga som om han vill hitta på något i helgen, utan kom med ett konkret förslag om att gå ut och käka på en restaurant du gillar, se en film, ta en promenad, kaffe på ett ställe du bestämt innan.

Jag tror att kvinnor kan fånga in halvsugna män genom att föreslå konkreta saker och sen vips, efter ett tag, så känner man varann lite bättre och tar det därifrån.

Ja det där är nog smart. Konkret fråga. Gäller ju också båda kvinnor och män med avslagen attityd.

Jag tycker du (Heter?) ska antigen inse att han antagligen om och om kommer bete sig så här. 

Eller så säger du till honom att han måste bestämma sig. Du vill veta nu om han vill träffa dig mer eller så får det vara.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 16:56:23 följande:
    Man kan inte komma med motkrav eller ultimatum till en velpelle. Då kommer han backa. Men det går att komma med konkreta förslag så att man får chans att visa mer av sig själv och lära känna varandra bättre.

Jo men nu har dessa två känt varandra i flera år. 

men annars inte i början, nej inga krav på någon då.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 19:09:02 följande:

Om han nu säger sig ska ringa i helgen varför ringer han inte bara nu då? Eller vad är det han ska säga i helgen som han inte kan säga nu?
    Ringa brukar han inte en göra?.
    Han ska säkert säga att han träffat någon annan eller inte vill mer men är för lat för att ta det en fredagkväll 

Ja det är de där halmstråna som gör att det ändå blir fortsatt, tänk om och ifall.

Men alltså han är inte schyst mot dig. Han förstår ju att du är intresserad så då borde han ta tag i det att vara tydlig. Men verkar som om han är rädd för att ta upp något. 
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-20 20:30:44 följande:
    Men Ts om du känner så så ring bara och fråga istället. Är väl bättre att då veta än att gå och undra hela helgen. Är ju inte ens säkert han vill berätta nått. Jag tänker mer utifrån att han skriver att han ska ringa för att han inte orkar ses 
    Ja jag håller med! Ring och prata.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 22:37:05 följande:

Jag vet, du har så rätt! Skönt att det finns sådana som er/dig här på FL som inte bara skriver dumpa.

tack <3

Jag öppnade faktiskt vin flaskan själv! kände att jag var värd det efter att ha slutat ett jobb idag som har format mig på såååå många plan till det bättre och där jag är evigt tacksam för alla jag lärt känna och allt man lyckats med. 
    Ihop med lite go musik. Kvällen blev inte så dum ändå men är fortfarande störd på hans sätt senaste 1,5 veckan. 

Jag har vart så himla tillmötesgående, givmild, lojal och kontaktsökande så jag spyr på mig själv nu när jag inser vad jag fick nu här i veckans slut av honom i beteende och frånvaro. 

Någonstans satt jag ändå gränser nu idag när jag skrev att bollen ligger hos honom nu, att jag enbart kan nås via samtal under lördagen och att jag ville checka in helgen nu om vi skulle ses eller ej  för att min tid också är värdefull. 

Men somsagt, när han ringer, jag förväntar mig inget kul samtal. 

Ska typ svara: Yes och inte hej när/OM han ringer bara för att visa att hans ointresse i mig föder ointresse tillbaka.

Konstigt bara att han inte ville svara på att jag bara kan höras lördag och inte sönda. Men antagligen var det ett nederlag att jag satte en tidsram på när jag var tillgänglig och då hade han inte makten längre på samma sätt.

Jag vill så gärna att du ska få ro. Vet hur svårt det är att få det. Det enda som hjälp mig i såna här situationer det är att faktiskt göra mig tillgänglig för nya kontakter. Se om du kan gå till en dejt vet ja, men någon ny person. 

Det här tär på dig. Även överanalyserandet gör det. Så mycket energi som går åt. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-21 09:31:10 följande:
    Så för att vara tydlig, han hörde inte av sig igår (inte oväntat tyvärr). Han kommer att vara upptagen i helgen, en del planerat och en del (som idag) oplanerat. Tyvärr kanske vi inte ses på mer än en vecka till eftersom jag också är upptagen framöver. Han hade nog inte förväntat sig att det skulle vara så pass tight om tid. Det kan han gott ha att fundera på. Lustigt nog fick jag samma svar som en annan i tråden: Vi kan väl höras? Ja du grabben, DU kan gärna höra av dig om du känner att du saknar mig... Så känner jag just nu iaf. Han vill att jag säger till om jag får en lucka, ja det kan jag väl göra. Skickade något neutralt tillbaka, önskade fin helg mm. Och en indirekt uppmaning om att han kan skriva också. Vi lär väl önska varandra god jul på tisdag, förväntar jag mig åtminstone! Och sedan får vi se.
    Bra där! Ja nu är det hans tur att tänka till på vad som behövs göras för att er kontakt ska bli bra, att den ger mer än tar energi. Det finns ju lägen när det kan bli ojämnt som nu att hans hälsa inte är ok. Men det går inte heller att låta honom skylla på det i alla lägen. 
  • Anonym (Hejhej)

Förlåt TS nu blir det väldigt mycket att din tråd får en annan fortsättning som inte har med din situation att göra.

Men vill bara försöka göra tydligt för dig Anonym (Heter?).
    Du vet hur vissa kan kommentera i trådar att direkt lämna någon som inte beter sig bra mot en. Förr kunde jag inte förstå den grejen. Tänkte att dessa personer inte förstod vad de skrev. Det går ju inte att bara lämna någon tvärt som man har något oavslutat med samt känslor för.
    Men fattar grejen nu. Det finns ett före och ett efter när hjärnan lärt sig och liksom kodat om det som en gång blev felprogrammerat. 

Dessa personer har ju helt rätt, för när hjärnan fattat hur relationer bör fungera så går det inte att tråna efter någon som inte trånar tillbaka. 

Nu upplever jag det som att din vardag cirkulerar runt den här mannen och det är inte sunt. 

Så det jag önskar är att du tvingar dig själv att bryta detta mönster. Samt även provar hitta en terapi enskilt eller i grupp som har relevant inriktning. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-27 19:17:06 följande:

Eller är det stalker varning och kommer jag skrämma iväg honom? Han kommer ju säkert undra när han ringer varför jag ringde 3 gånger efter varandra inom loppet av 5 minuter. Men blev så stött när han bara kollade på telefonen då han såg att jag ringde och la ner den i fickan samtidigt som han satte sig ensam i bilen efter att ha gått från restaurangen.

Man vill ju bara att han ska känna sig dum i vart fall, för det hade jag gjort och vill visa att jag anar att han vart på dejt därför inte ville svara mig första bästa 

Ja det är helt klart stalkervarning iom att du följer efter och betraktar den här mannen utan att han vet det. Det att du inte kan acceptera att han inte visar samma intresse som förut är typiskt för stalking. Samt det att sakna någon som varit bra och som inte längre är. Svårigheten att acceptera och att inte ha förmågan att gå vidare.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-28 08:32:37 följande:

Han ringde aldrig igår sen och ändå var det 6 timmar kvar utav kvällen efter det att han hade skrivit efter minà samtal som han ignorerat. Nu kommer inte jag svara första bästa OM han ringer.

Men snälla du, han är inte intresserad. Du måste bryta det här som du inte kan släppa. ❤️
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-28 09:54:44 följande:

Varför skriver han då RINGER SEN och en glad gubbe om han inte vill mer? 

Som jag skrivit tidigare han är den mest brutalt ärliga personen jag någonsin har träffat och säger exakt allt han tycker och tänker och gör allt på sitt sätt, han hade skrivit om han inte ville varken höras eller ses.

Antagligen för att han tänker att du förstår och att han kanske ringer sen, som vän.
  • Anonym (Hejhej)

Läste en bra intervju igår med en relationsexpert, som det heter. Ett av råden från experten var att aldrig ta råd. Varje situation är unik. Att det annars blir att den som ger råd utgår ifrån sin egen erfarenhet som egentligen inte hade samma anledningar.

Men ok att ta råd som handlar om generella bra och dåliga situationer som är uppenbara. 

Min egen erfarenhet är det jag utgår från nu. Och den är att jag var så inriktad på varje detalj. Så om jag gjort någon fin gest till någon kille jag var intresserad av så förstorade jag upp varje tack och emoji, varje ord vände och vred jag på. 

Men hade tappat realiteten. Hade killen varit intresserad så hade han frågat om när vi kunde ses istället för att jag i mitt huvud bestämt att han ville ses och sen undrade varför han aldrig frågade. 

Vill bara att du ska få en massa kärlek från någon som ger dig den utan tvivel.

• Anonym (Hejhej)

Menar att ni ska få massa kärlek! Från bra män, lovar att dom finns!

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-28 16:17:48 följande:

Han hörde precis av sig, sa att han vunnit budgivningen på huset han länge vart kär i, där han själv tidigare sagt att han ser en framtid med mig och undrade om jag vill komma till han ikväll, fira lite. Han sa att nu ligger det bästa framför oss och att han vart tyst för att han inte velat ge sken av något förens det var klart och ville överraska mig. 

Vad bra! Även om det inte förklarar något. Märklig anledning. Hade det varit någon annan som inte har ditt tålamod så hade han ju förlorat den han nu hade tänkt kontakta när han vann budgivningen.
    Så från att inte ha hört av sig på lång tid till att ha vunnit en budgivning där han vill att du ska bo med honom?
    Hm
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Nada) skrev 2024-12-29 00:41:43 följande:

Vilken skummis. Påminner mig om någon som hade också sådana scenarier som inte förklarar något. Han passade på för han fattade att jag köpte vad som helst för jag var kär i ?idén om honom? vi blev ihop och idén om honom började blekna för varje dag och jag började se vem han egentligen var? Ja, en skitstövel. Gjorde sedan slut, han brydde sig inte alls. Ångrade den tiden jag lade på honom, men klandrar inte honom för att han visade sitt sanna jag i varje lögn. Din kille och hans dumma ursäkter påminner så mycket om honom. Det finns flera sådana killar. De söker tjejer som du och ?jag förut? tjejer som är romantiker, ser inte verkligheten utan bygger upp en prins av en skitstövel, låta viktiga detaljer att passera men fastnar i dem ?varma? stunder. Tjejer som inte prioriterar sig själva och sina behov?
    Du inser inte det nu för att du vill tro att han pr bra för dig. Du ser inte att han behandlar dig illa och att du själv låtar honom föra det. 

Jag önskar att jag hade nån som kunde förklara för mig varför jag alltid hamnade med fel killar. 

Ja precis. Känner att jag som yngre levde någon slags idé om att män skulle vara karaktärer i någon av alla sagor jag som liten matats med samt filmer under tonåren. Om att kärleken är så där total och romantisk. Le de i en idé som inte var verklighet. En prins på en häst skulle visst komma och rädda mig men det hände ju inte mer än i sagorna.
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?