Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Anonym skrev 2024-11-13 13:04:20 följande:
    Du har alltså inga argument mot det som han skriver?
    Det är nonsens. Men sådant som man måste säga. Hur vet du att det är en han?
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-13 14:32:27 följande:
    Vilket kön person har har väl ingen betydelse i sammanhanget.
    Men hur vet du att det är nonsens och inte sanning?
    Om personen talar sanning,hur ställer du dig till det h*n skriver då?
    Eller är du bara rädd att inte få ut något på försäkringen om det skulle komma fram att du diskar bajsartiklar,kläder och skor i diskmaskinen?
    Nä könet har ingen betydelse. Så varför antogs personen vara man? Konstigt
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-13 14:32:27 följande:
    Vilket kön person har har väl ingen betydelse i sammanhanget.
    Men hur vet du att det är nonsens och inte sanning?
    Om personen talar sanning,hur ställer du dig till det h*n skriver då?
    Eller är du bara rädd att inte få ut något på försäkringen om det skulle komma fram att du diskar bajsartiklar,kläder och skor i diskmaskinen?
    Vadå inte få ut något på försäkringen?
    Jag erkänner ju hur jag diskar och är medveten om att det ej är rekommendationer. Herregud, myglare om saker gör jag inte!

Ungefär som att tillverkaren inte rekommenderar att soffklädseln på vår soffa ska tvättas i tvättmaskinen, däremot gör jag det ändå för det funkar bra! Men skulle något hända med klädseln så kan jag ju inte räkna mer att göra en reklamation. Samma sak med diskmaskinen, det funkar bra men OM diskmaskinen gör sänder så gäller såklart att det är på mitt ansvar eftersom att tillverkaren inte rekommenderar det! Men nu är det en helt annan sak dessa saker

Diskmaskinen GÅR ju INTE SönDER AV ATT JAG DISKAR DISKBORSTEN I DEN. Men OM DEN FÖR DET SÅ SKYLLER JAG ONTE PÅ TILLVERKAREN.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 18:08:15 följande:
    Vadå inte få ut något på försäkringen?
    Jag erkänner ju hur jag diskar och är medveten om att det ej är rekommendationer. Herregud, myglare om saker gör jag inte!

Ungefär som att tillverkaren inte rekommenderar att soffklädseln på vår soffa ska tvättas i tvättmaskinen, däremot gör jag det ändå för det funkar bra! Men skulle något hända med klädseln så kan jag ju inte räkna mer att göra en reklamation. Samma sak med diskmaskinen, det funkar bra men OM diskmaskinen gör sänder så gäller såklart att det är på mitt ansvar eftersom att tillverkaren inte rekommenderar det! Men nu är det en helt annan sak dessa saker

Diskmaskinen GÅR ju INTE SönDER AV ATT JAG DISKAR DISKBORSTEN I DEN. Men OM DEN FÖR DET SÅ SKYLLER JAG ONTE PÅ TILLVERKAREN.
    Toaborsten
  • Anonym (Li)
    Anonym (Troll) skrev 2024-11-13 18:26:11 följande:

Det här är ju en uppenbar påhittad tråd. Det finns en anledning till att moderator flyttade tråden till sandlådan. Herregud vilka naiva människor det finns.

Du kallar väl inte denna anonyma person som envisas med att jag ska svara på frågor, du kallar väl inte denna för naiv? Som efter påtryckningar inte är nöjd med mina svar?

Dessutom kan väl inte ens moderatorer vara säker på vad man är seriös med och inte?
  • Anonym (Li)
    Anton Chigurh skrev 2024-11-14 19:15:11 följande:

Nu har jag diskat en toaborste i diskmaskinen. 

Det kändes.....inget vidare. 

Och det var ändå en spillrans ny. 

Toaborste. 

Så det så.🌞

(Spillrans = oanvänd). Bara så ni vet. 

Men varför diskade du en ny? Nya kan man använda nån månad sen in i diskmaskinen. Men försök plocka bort om det är små bajskluttar långt in i borsten för dom brukar ej försvinna i diskmaskinen. Dom är visserligen ofarliga eftersom dom inte innehåller bakterier efter att ha varit diskade. Men ser otrevligt ut
  • Anonym (Li)
    jeolpeol skrev 2024-11-14 21:56:44 följande:
    Alltså förlåt men jag måste fråga... Vad ska man göra med bajskluttarna efter att man plockat bort dem?
    Dom slänger man ju, plocka bort dom redan i badrummet innan man tar den till köket, har man glömt någon bajsklutt i den plockas den bort i köket innan diskmaskinen startas. Då kastar man i skräpkorgen. Men vill du spara bajskluttarna så okej... Men tänk på att dessa bajskluttar är EJ diskade. Vill man spara som så plocka inte bort dom utan låt de följa med i disken. 

Varför nu någon skulle vilja spara på bajs
  • Anonym (Li)
    Anonym (R) skrev 2024-11-14 23:40:38 följande:
    Vad för ska förstås vara varför.
    Diskmedel och hett vatten har ju passerat genom bajskluttarna också och gjort dom ofarliga.
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-15 08:24:25 följande:
    Du har fortfarande vetenskapen emot dig och gissar vilt.
    Du gissar ännu mer hej vilt och styrd av känslor istället för fakta 
  • Anonym (Li)

Om inte folk var så rädda för lite bakterier, ni borde vara mer rädda för alla kemikalier ni utsätter er kropp för. Via tvålar, rengöringsmedel, tatueringar, parfymer, doftpinnar osv. Allt som sugs upp via lungor och hud och gör en jädra massa mer skada för kroppen.

• Anonym (Li)
    Anonym (Jaha) skrev 2024-11-15 22:39:35 följande:

Det är en funktion i de flesta hjärnor, att vi ska vara försiktiga med att förtära sånt som luktar illa. Det har räddat våra förfäder innan vi visste att det fanns något som är bakterier eller virus. Svårt bara stänga av den funktionen. 

Men helt sant vi borde även vara mer informerade om vad olika kemikalier kan göra med både oss, djuren och naturen. Ofta är ju gifterna också både osynliga, dvs doftlösa eller påtvingade. Tex teflon är ju riktigt läskigt. 

Men jag har aldrig sagt att någon ska förtära något som luktar illa. Tvärtom att tillomed toaborsten diskas är ju ett tecken på hygientänk. Har bara sagt att eventuella små små kluttar av bajs som är kvar på borsten inte har föpestat diskmaskinen så till vida att disk som diskas i nästa maskin skulle bli förorenad, det är riktigt långsökt! 
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-15 23:46:56 följande:
    Du har precis förklarat att främmande föremål i diskmaskinen alltså inte avgör bl a färgämnen eller mikroplaster.
    Självklart baserat på ingenting, förutom rena gissningar då alltså.
    Men det är bara i andra sammanhang som dessa ämnen innebär någon fara?

Du är i sanning en trovärdig vetenskapsivrare, kemist, medicinare och mikrobiolog!

Och gott om anhängare har du, som du säger!
    Anhängare o anhängare, tror de flesta inte berättar om sånt här . Det är ju inte något man börjar prata om så ofta.

Men i min familjs jag växte upp i minns jag att vi gjorde så då vi skaffat diskmaskin i mina tonår. Innan dess tror jag vi kastade ner diverse saker i badkaret och rengjorde dem där, toaborstar och annat.

Minns att vi hade gäster som förfasades över att min 4 årige bror gick och lekte med en blöt toaborste men att mamma skrattade och lugnade dem med att den va nykörd i diskmaskinen och han hade tagit den därifrån medan hon plockade ur andra städsaker som hade diskats.
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-16 22:56:06 följande:
    Jamen dåså, då är ju diskussionen om att farliga kemikalier finns utanför men aldrig avges inuti diskmaskinen vunnen och avslutad, med dessa dräpar-argument!

Låtom oss nu alla genast diska bajs!
    De berömda faktumen har presenterats!
    Man kan diska bajs. Görs i endel länder konst av djurbajs, man målar, gör ljusstakar, örhängen osv.

Förresten görs tillomed i Sverige smycken av djurbajs! Har själv haft örhängen av älgbajs
  • Anonym (Li)
    Anonym (Haha!) skrev 2024-11-21 15:30:01 följande:
    Har du tillverkat dem själv? 
    Det finns att köpa, olika personer som tillverkar. Sök på det
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?