Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Nu orkar jag inte med denna nonchalans längre. Ni fattar ej vad ni pratar om. Så irriterande med ignoranta renlighetsprinsessor. 
    Bajsa på er!

• Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-11 20:33:18 följande:
    Nonchalans? Själv svarar du inte på de frågor du får.

Varför diskar du förbrukningsvaror i diskmaskinen istället för att rengöra på annat sätt och sen kasta bort när det är slitet? Det är ju knappast dyrt att köpa en ny toaborste.
    Kan du svara på det?
    Allt är väl förbrukningsvaror, då kan man ju lika gärna köpa nya bestick och tallrikar dör varje gång också.

Man kan väl diska saker emellan inköpen blir rätt dyrt annars. Skulle ju bli flera toaborstar om året om man köpte ny varje gång. Jag diskar den ju kanske en gång varannan måna. Golvbrunn ett par gånger om året. Toasitsen en gång i veckan.
    Tycker det är äckligare då ni som har samma år efter år med era bajsmolekyler sedan ett år tillbaka svävande i luften. Fy.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Lisen) skrev 2024-11-12 02:03:54 följande:

Finns bara en sak att säga: Fy fan så vidrigt. Aldrig, skulle jag göra det, jag mår illa bara av att läsa att en människa gör det. 

Du har säkert ätit på porslin som diskats med allt möjligt, och du har överlevt. Knappast bra vi som inte har bacillskräck 

Det diskas som sagt! Det blir rent!
  • Anonym (Li)
    EnAnonumius skrev 2024-11-12 07:53:19 följande:
    Hur trög får man vara på en skala? Eller skiter du medvetet i att läsa och väljer medveten att blunda för att folk skriver att de rengör detta på andra sätt än diskmaskin?
    Finkar det inte i din skalle at6t man kan rengöra toaborste, toasitsen och golvbrunnen på andrfa sätt än just en diskmaskin?

Är det detta du vill framföra och bevisa egentligen att du vägrar att acceptera att det finns andra metoder att göra rent  taoisten, toaborste, och golvbrunnen på än att använda diskmaskin? Är det detta du vill bevisa egentligen i praktiken.
    Anmält ditt inlägg
  • Anonym (Li)

Folk börjar vara aggressiva det är otrevligt då man inte förstår att man kan diskutera lite hårdare med meningsskiljaktigheter utan att säga att någon är trög eller anklaga för att ha fel i skallen osv.

• Anonym (Li)
    Anonym (R) skrev 2024-11-12 09:09:41 följande:
    Nej, att ha några magsjukor om året skulle jag säga är utanför det normala, faktiskt.
    Det är nog normalt. Olika hur mottaglig man är
  • Anonym (Li)
    Anonym (Lisen) skrev 2024-11-12 09:58:30 följande:

Om era vänner visste att du diskar toaborsten i diskmaskinen skulle dom aldrig äta hos er. Eller är dom lika äckliga och gör likadant? Jag har nog aldrig hört något så vidrigt iaf. Herregud begriper du inte att det är äckligt att göra så?

Som sagt vi plockar ju bort det värsta gegget från den innan, vi stoppar inte in den full med bajs. Slå bajskluttar som sitter långt in kan vara kvar, men vi diskar den i separat diskomgång tillsammans med andra saker som inte ska ätas på. Blomkrukor, toasits, vaser, hårborstar, tandborstmuggarr osv. 
    Vissa prydnadsföremål är också bra köra i dismaskin. Men just saker från badrummet verkar folk ha mest svårt för.

Vi diskade även resepottanbi diskmaskinen.

Och som sagt vi lever och har inte magsjuka ofta
  • Anonym (Li)
    Anonym (Lisen) skrev 2024-11-12 09:58:30 följande:

Om era vänner visste att du diskar toaborsten i diskmaskinen skulle dom aldrig äta hos er. Eller är dom lika äckliga och gör likadant? Jag har nog aldrig hört något så vidrigt iaf. Herregud begriper du inte att det är äckligt att göra så?

Ja folk verkar ju tycka det. Men som sagt det diskas ju, det blir RENT. På jobbet får jag inte göra det längre därav min undran vad folk är rädda för
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-12 10:45:10 följande:
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att det är helt normalt och ofarligt att diska ihop med annat.
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:10:46 följande:
    Och som sagt vi lever och har inte magsjuka ofta
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att ni har magsjuka flera gånger om året.I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att "alla bajskluttar inte går bort".

Ja det är ofarligt att diska tillomed ihop med annat, men det gör vi inte så vi kör en disk med sådant separat inte för att vi skulle bli sjuka om vi inte gjorde det.

Ja ibland åker inte alla bajskluttar bort men det är ju inte bakterier kvar eftersom den är diskad!! O toaborsten ska inte ätas med sedan utan tillbaka till toan
  • Anonym (Li)

Och några magsjukor per år sa jag att vi har några gånger per år, och det menar jag är ungefär som andra familjer!  

Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?