Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Anonym (Li) skrev 2024-11-13 08:50:47 följande:
    Har ju svarat!! Jag rengör dom på detta sätt för det är smidigast borde du väl förstå då det är så jag gör.

Hur andra gör vet inte jag
    Nej, du svarar ytterligt sällan på det som skrivs i tråden. Att du tror att du gör det är ju ännu ett tecken på att läsförståelsen är nära den absoluta botten. Du har helt enkelt inte svarat på relevanta frågor.
    Kanske pga brist på intag av bakterier och överskott av färgämnen och mikroplaster.

Hur lyder dina argument mot den Electrolux-anställde?
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 10:12:29 följande:
    Nu stod det att personen var teknisk chef. Ja. Men vad vet jag om det stämmer. Och självklart vet jag också att diskmaskinen inte är ämnad för mer än vissa saker. Som så mycket annat går det dock använda till annat också. Men självklart får inte de som säljer de rekommendera annat. Då gäller ju inga garantier osv
    Mmmm, jätteintressant.

Den icke läsförstådda frågan var ju dock en helt annan.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 10:12:29 följande:
    Nu stod det att personen var teknisk chef. Ja. Men vad vet jag om det stämmer. Och självklart vet jag också att diskmaskinen inte är ämnad för mer än vissa saker. Som så mycket annat går det dock använda till annat också. Men självklart får inte de som säljer de rekommendera annat. Då gäller ju inga garantier osv
    Du har alltså inga argument mot det som han skriver?
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 13:55:16 följande:
    Det är nonsens. Men sådant som man måste säga. Hur vet du att det är en han?
    Du baserar ju precis allt du skriver (när du äntligen gör det efter femton påtryckningar eftersom läsförståelsen som sagt helt uteblivit) på dina rena gissningar. Det är ju helt taget ur luften och ingenting annat än antaganden. Det är liksom du mot vetenskapen samt resten av landets befolkning och du tror på allvar att det är du som gissar rätt.

Vänligen besvara nedan DENNA GÅNG, tack:

"-Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?"
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 19:24:02 följande:
    Du kallar väl inte denna anonyma person som envisas med att jag ska svara på frågor, du kallar väl inte denna för naiv? Som efter påtryckningar inte är nöjd med mina svar?

Dessutom kan väl inte ens moderatorer vara säker på vad man är seriös med och inte?
    Nej, du bemöter faktiskt ingenting alls av det man skriver till dig.
    Du fattar helt enkelt inte frågorna och så har det varit, tråden igenom.

Ta Electrolux-inlägget som exempel. Jag frågar vad du har för argument mot innehållet i det, som beskrev diverse ohälsosamma ämnen. Du svarar då att argumenten mot de ohälsosamma ämnena är att du inte vet om skribenten faktiskt jobbar på Electrolux samt att dessa (som alltså inte ens är i branschen då?) måste friskriva sig ifrån vissa saker av garantiskäl.
    Därför finns alltså inte mikroplaster. Jahaja. Läsförståelse de luxe. Väl argumenterat.

Och så har det fortlöpt.

Nu senast har du t ex inte bemött faktumet att alla dina argument är gissningar och att du har vetenskapen emot dig.

Du har ett flertal gånger hävdat att många familjer gör såhär i sina hem och att ni är en hel dassaborstarme på framryckning i samhället och jag har då frågat varför du enbart får mothugg och var alla dina gelikar är, men inte heller detta är du kapabel att besvara.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 01:25:31 följande:
    Diskmedel och hett vatten har ju passerat genom bajskluttarna också och gjort dom ofarliga.
    Du har fortfarande vetenskapen emot dig och gissar vilt.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 09:20:36 följande:
    Du gissar ännu mer hej vilt och styrd av känslor istället för fakta 
    Känslor? Är du på riktigt? Jag ger väl fullkomligt fan i om du äter bajs?
    Diska på, för all del!
    Jag skulle inte minnas om jag såg dig äta bröllopstårta eller dö av bajsbakterier efter 30 sekunder.

Jag stör mig lite på att du helt och hållet saknar läsförståelse och aldrig svarar men i övrigt finns här inga som helst spår av känslor.

Det gläder mig dock att du i alla fall för första gången bemöter det jag skriver och förklarar att jo, bakterier och vetenskap funkar så - och så eftersom jag "gissar ännu mer".
    RIKTIGT bra läsförståelse och argument den här gången!
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 09:20:36 följande:
     fakta 
    Du menar de som du presenterat så ofta?
    INGA fakta har ju kommit från dig?
  • Anonym
    Anton Chigurh skrev 2024-11-15 09:57:35 följande:
    En ny.....!

Jag var ute efter känslan.....KÄNSLAN, att att diska en bajsborste i min helautomatiska (parentes... och jävligt dyra diskmaskin. Jag kan såhär i farten berätta att jag rök på att byta möget som stod där innan den här, jävligt dyra, D-maskinen, kom på plats. Den kostade närmare aderton tusen svenska riksdalar......och det vill jag sannerligen lova, att det vart inget roligt alls. Aderton tusen!!! Tänk vad många nät och nylonstrumpor jag istället kunde köpt till min gudomliga kvinna. Det sved. Sanna mina ord. Slut parentes).

Nåväl, det kändes sådar bra. Att diska min spillrans nya bajsborste i D-maskinen. 
    Jag kommer möjligen göra om testet, men då kommer jag doppa borsten i mörk, smält, choklad. För att det ska kännas mer autentiskt. Liksom. Känna hur du känner dig.

Ja. Eller......!

Jag kanske kör ett tim-pass i roddmaskinen istället. 
    Det får tiden utvisa. 
    Här verkar föreligga ett klassiskt feltänk!

Detta med uteblivna nät- och nylonstrumpor är ju näppeligen något som bör orsaka den minsta tandagnisslan, då du ju nu med stor enkelhet kan köra dessa i din skinande nya diskmaskin!
    (Eller på jobbets, för all del).
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 22:12:23 följande:

Om inte folk var så rädda för lite bakterier, ni borde vara mer rädda för alla kemikalier ni utsätter er kropp för. Via tvålar, rengöringsmedel, tatueringar, parfymer, doftpinnar osv. Allt som sugs upp via lungor och hud och gör en jädra massa mer skada för kroppen.

Du har precis förklarat att främmande föremål i diskmaskinen alltså inte avgör bl a färgämnen eller mikroplaster.
    Självklart baserat på ingenting, förutom rena gissningar då alltså.
    Men det är bara i andra sammanhang som dessa ämnen innebär någon fara?

Du är i sanning en trovärdig vetenskapsivrare, kemist, medicinare och mikrobiolog!

Och gott om anhängare har du, som du säger!
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-16 01:32:47 följande:
    Anhängare o anhängare, tror de flesta inte berättar om sånt här . Det är ju inte något man börjar prata om så ofta.

Men i min familjs jag växte upp i minns jag att vi gjorde så då vi skaffat diskmaskin i mina tonår. Innan dess tror jag vi kastade ner diverse saker i badkaret och rengjorde dem där, toaborstar och annat.

Minns att vi hade gäster som förfasades över att min 4 årige bror gick och lekte med en blöt toaborste men att mamma skrattade och lugnade dem med att den va nykörd i diskmaskinen och han hade tagit den därifrån medan hon plockade ur andra städsaker som hade diskats.
    Jamen dåså, då är ju diskussionen om att farliga kemikalier finns utanför men aldrig avges inuti diskmaskinen vunnen och avslutad, med dessa dräpar-argument!

Låtom oss nu alla genast diska bajs!
    De berömda faktumen har presenterats!
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-17 14:49:42 följande:
    Man kan diska bajs. Görs i endel länder konst av djurbajs, man målar, gör ljusstakar, örhängen osv.

Förresten görs tillomed i Sverige smycken av djurbajs! Har själv haft örhängen av älgbajs
    Jamen dåså, då är ju diskussionen om att farliga kemikalier finns utanför men aldrig avges inuti diskmaskinen vunnen och avslutad, med dessa dräpar-argument!

Låtom oss nu alla genast diska bajs!
    De berömda faktumen har presenterats!
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?