Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Anonym skrev 2024-11-07 10:10:25 följande:
    Ja, just det. Och detta menar du är helt ofarligt. Så det är ju inte så mycket att dra som hemska mot-exempel.
    Menar att folk tycker det känns helt okej då allt tvättas i samma maskin då det gäller tvättmaskinen. Men inte diskmaskinen.
  • Anonym (Li)
    Hugful80 skrev 2024-11-07 10:18:30 följande:
    Mycket märkligt att dina arbetskollegor ifrågasatte detta. Detta gör ju varje människa hemma. Är du med i facket? Gå den vägen!!!!111
    Ja precis, det är det jag menar många gör så hemma, men helt plötsligt på andra platser tycker de att det blir äckligt. Om det är så att det bara får vara saker från deras egna badrum, jag vet inte.
  • Anonym (Li)
    Kaga skrev 2024-11-07 10:21:30 följande:

Vi var på utflykt med en familjs och hade medd oss mat, därav endel tomma burkar och skålar efter att vi ätit.
    Grannen behövde kräkas i bilen och vi fick snabbt låna ut en av våra skålar. 
    Vi fick nästa dag tillbaka den de hade diskat den i diskmaskinen och förväntade sig att vi ville ha tillbaka den. NEJ TACK!

Löjligt av er
  • Anonym (Li)

I vår familj har vi en som ibland måste lämna urinprov, han kissar då i ett dricksglas. Det tycker jag är en annan sak eftersom urin är sterilt och rent. 

• Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 15:35:16 följande:

I vår familj har vi en som ibland måste lämna urinprov, han kissar då i ett dricksglas. Det tycker jag är en annan sak eftersom urin är sterilt och rent. 

Jag menar att det kan man ju tillomed diska med vanliga disken. 
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 15:12:43 följande:
    Som visserligen dör i diskmaskinen men det är ju äckligt ändå.
    Äsch. Det är bakterier på allt. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Jdå) skrev 2024-11-07 15:37:26 följande:

Det här är en sådan här grej som nästan alla gör men ingen pratar om, ungefär som att bajsa i duschen (om man vet att det är löst givetvis) 

Precis fast bajsa i duschen stående ser jag ingen mening med. Men lossa i duschen gör man ju alltid. Eller i vattenkannan eftersom vi vattnar blommorna med en skvätt urin
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 15:40:41 följande:
    Precis fast bajsa i duschen stående ser jag ingen mening med. Men lossa i duschen gör man ju alltid. Eller i vattenkannan eftersom vi vattnar blommorna med en skvätt urin
    Kissa i duschen skulle det stå.

Dessutom ska man bajsa i duschen ska man ju veta att det är i princip rinnande annars kommer det fastna i golvbrunnen och lukta. Såg ett barn som bajsade i duschen på badhuset sedan stod han och stampade ner det i golvbrunnen. Det luktade flera veckor där tycker jag!
  • Anonym (Li)
    Anonym (Jdå) skrev 2024-11-07 15:58:43 följande:

Det man behöver göra då är att ta loss gallret till golvbrunnen så man kommer åt själva silen som sitter därunder och kan ta ut den så man kan köra både galler och sil i diskmaskinen!
    Med andra ord om badhuspersonalen känt till detta hade ni sluppit den prekära situationen med bajslukt i duschrummet 

Ja vi skulle naturligtvis ha berättat för personalen och tipsat om att de borde starta en diskmaskin.
    Men trodde att all tvål och vatten skulle göra jobbet.
    Trodde att barnbajs var lite mer lättlösligt också speciellt då han gjorde sådant bra jobb med att trampa ner det .

Hade någon stoppat sil och galler i diskmaskinen hade väl alltid någon protesterat på den arbetsplatsen också. Verkar ju vara en hel del som har bacillskräck, ser man ju på svaren i denna tråd också 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-08 19:12:42 följande:

Har aldrig kört en toaborste i en diskmaskin. Köper en ny när den känns för äcklig.

Dom blir som nya i diskmaskinen. Förstår inte varför folk har sådan bacillskräck. Man ska ju inte äta från toaborsten sedan 
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?