Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Anonym (Li) skrev 2024-11-07 15:40:41 följande:
    Precis fast bajsa i duschen stående ser jag ingen mening med. Men lossa i duschen gör man ju alltid. Eller i vattenkannan eftersom vi vattnar blommorna med en skvätt urin
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 16:10:51 följande:
    Ja vi skulle naturligtvis ha berättat för personalen och tipsat om att de borde starta en diskmaskin.
    Men trodde att all tvål och vatten skulle göra jobbet.
    Trodde att barnbajs var lite mer lättlösligt också speciellt då han gjorde sådant bra jobb med att trampa ner det .

Hade någon stoppat sil och galler i diskmaskinen hade väl alltid någon protesterat på den arbetsplatsen också. Verkar ju vara en hel del som har bacillskräck, ser man ju på svaren i denna tråd också 
    Jaså, det VAR en sandlådetråd lik förbannat.

Synd. Knäppa hemmatanter finns det gott om och jag hade hoppats på att du seriöst var en.

• Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-09 17:15:02 följande:

Förstår att endel tror det här är skämt. Även om överdriver allt lite nu så var jag i begynnelsen helt seriös.

Nu har du redan skitit ut dig. De superduperjättelyckade överdrifterna bara stjälper din sak. Du och tråden är numera officiellt ett skämt och det gjorde du själv.

Vidare är det som sagt fortfarande så att det märkliga är att man diskar förbrukningsprodukter.

Det börjar dra ihop sig till att ta fram aluminiumfolien som du hade kring förra julskinkan också nu snart väl? Ni har väl hunnit få tillbaka den nyblästrad?
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-11-09 22:39:05 följande:
    Det börjar dra ihop sig till att ta fram aluminiumfolien som du hade kring förra julskinkan också nu snart väl? Ni har väl hunnit få tillbaka den nyblästrad?
    Fast det är inte jämförbart. Det skulle inte skada någon att återanvända foliet, även om jag inte ser meningen med det.

Folie är billigt, liksom toaborstar.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:10:46 följande:
     vi diskar den i separat diskomgång tillsammans med andra saker som inte ska ätas på. Blomkrukor, toasits, vaser, hårborstar, tandborstmuggarr osv. 
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att det är helt normalt och ofarligt att diska ihop med annat.
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:10:46 följande:
    Och som sagt vi lever och har inte magsjuka ofta
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att ni har magsjuka flera gånger om året.
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:12:23 följande:
    Ja folk verkar ju tycka det. Men som sagt det diskas ju, det blir RENT. På jobbet får jag inte göra det längre därav min undran vad folk är rädda för
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att "alla bajskluttar inte går bort".

• Anonym

Det är ju väldigt märkligt att det är så vanligt förekommande överallt men samtidigt fortfarande bara är ni som gör rätt till den grad att du måste bli förbannad, eller?

Kan du kommentera förbrukningsfrågan samt möjligheten att rengöra dessa saker på ett friskt sätt? Du har ju undvikit det. 
    Det blir knappast dyrt att byta toaborste ganska ofta, som det flesta gör.
    Golvbrunn och toaring rengör man på de vedertagna sätten, i badrummet.

Vi betalar t ex för regelbunden städhjälp hemma. Tror du att tjejen som kommer hit kör en komplett badrumsrengöring på plats, med rengöringsmedel, eller att hon petar in attiraljerna i diskmaskinen och kör den medan hon rengör allt runtomkring i badrummet?

• Anonym

Jag vet precis hur städerskan gör eftersom hennes grejor förvaras hos kunden och vi ibland är hemma när hon jobbar.

Jag tolkar det alltså som att toaborsten ibland innehåller BAJS UTAN BAKTERIER(!?!?!) när ni diskat färdigt? Det är väl bara att äta upp isf, det är ju helt ofarligt?

För typ trettionde gången då:
    Kan du, eller kan du inte kommentera följande:

-Varför förbrukningsartiklar inte ska betraktas som förbrukningsartiklar
    -Vad det är för fel med att rengöra dessa på normalfriskt vis
    -Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?

• Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 11:29:39 följande:
    Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
    Och det är alltså kod för "jag tror att hon kör dem i diskmaskinen"? Eller är det mer ett tecken på att du inte begriper vad du läser och därför inte kan svara?
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 18:27:09 följande:
    Och Ja visste skulle man kunna äta de små bajsklumparna som blir kvar men jag ser ingen anledning till att suga på toaborsten
    Det hade väl varit förhållandevis normalt för att vara du? Något av det minst uppseendeväckande du gör?
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 18:27:09 följande:
    Har svarat på de där med förbrukningsvaror. Jag föredrar att inte köpa nytt för ofta.

Är du alltså helt inkapabel att kommentera nedan då?

-Vad det är för fel med att rengöra dessa på normalfriskt vis
    -Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?
  • Anonym
    Anonym (Teknisk chef) skrev 2024-11-12 20:33:23 följande:

Jag som då jobbar som teknisk chef på Electrolux vitvaror man meddela TS att vederbörande genast bör upphöra med detta beteende då det inte alls är säkert att diskmaskinen tar död på alla bakterier som kan finnas i avföring och annat. Det kan gömma sig i skrymslen och vrår där diskvattnet med diskmedel inte kommer åt. 

I diskmaskinen ska det endast vara diskgods avsett för maskindisk. Skor, kepsar, disktrasor och handdukar ska inte vara där då man delvis kan förstöra nämnda persedlar, men dessa avger sådant som mikroplaster, färgämnen och annat som man inte vill ha på sitt diskgods, och sedan vidare i kroppen via maten.

Så kort och gott, sluta kör konstiga saker i diskmaskinen!

För någon som anser sig ha uppfunnit bakteriefritt bajs finns dessvärre inte mikroplaster på världskartan, fruktar jag.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 08:31:18 följande:

Det är ju bakteriefritt bajs eftersom det är diskat!! Och inga mängder bara små kluttar

Är det någon form av handikapp som står i vägen för förmågan att svara?
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?