Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Anonym (Li) skrev 2024-11-10 19:04:00 följande:
    Fast själva grejen med att diska är ju att bakterier dör eller sköljs bort. Det finns knappast kvar bakterier sedan på en torr tallrik.

Vi har diskat allt möjligt i diskmaskinen sedan vi fick diskmaskin för ca 5 år sedan. Vi är normalt sjuka dvs några magsjukor per år och några förkylningar. Sista vi var magsjuka var nog i våras! Och diskat mycket sedan dess
    Nej, att ha några magsjukor om året skulle jag säga är utanför det normala, faktiskt.
  • Anonym (R)

Vad har du för bevis för att bakterierna försvinner i diskmaskinen? Otroligt bisarrt att tro att bajsklumparna som kan finnas kvar är bakteriefria för att de har varit i diskmaskinen ?

• Anonym (R)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-14 20:40:43 följande:
    Men varför diskade du en ny? Nya kan man använda nån månad sen in i diskmaskinen. Men försök plocka bort om det är små bajskluttar långt in i borsten för dom brukar ej försvinna i diskmaskinen. Dom är visserligen ofarliga eftersom dom inte innehåller bakterier efter att ha varit diskade. Men ser otrevligt ut
    Frågade förut men du verkar ha missat det. Vad för att du tror att bakterierna i bajset är borta efter att borsten har gått i diskmaskinen?
  • Anonym (R)
    Anonym (R) skrev 2024-11-14 23:40:09 följande:
    Frågade förut men du verkar ha missat det. Vad för att du tror att bakterierna i bajset är borta efter att borsten har gått i diskmaskinen?
    Vad för ska förstås vara varför.
  • Anonym (R)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-16 01:32:47 följande:
    Anhängare o anhängare, tror de flesta inte berättar om sånt här . Det är ju inte något man börjar prata om så ofta.

Men i min familjs jag växte upp i minns jag att vi gjorde så då vi skaffat diskmaskin i mina tonår. Innan dess tror jag vi kastade ner diverse saker i badkaret och rengjorde dem där, toaborstar och annat.

Minns att vi hade gäster som förfasades över att min 4 årige bror gick och lekte med en blöt toaborste men att mamma skrattade och lugnade dem med att den va nykörd i diskmaskinen och han hade tagit den därifrån medan hon plockade ur andra städsaker som hade diskats.
    Enligt dig blir det ju rätt ofta bajskluttar kvar även efter disken. Låt oss säga att de är helt bakteriefria (vilket jag har svårt att tro är fallet) men jag skulle ändå inte vilja att min fyraåring kunde få bajset på sig eller lägga det i soffan. Men vi är väl olika.
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?