Mamma sa upp kontakten med mig för 3 år sedan
För 3 år sedan sa mamma upp kontakten med mig. Jag märkte inte det först. Hon slutade bara att höra av sig. Helt. Så det var inte så att hon sa att hon inte ville ha kontakt utan tvärtom, hon sa hur mycket hon saknar mig och vill ha kontakt, för att sedan göra motsatsen.
Hon tog avstånd i samband med att pappa och hon flyttade isär. Hon ville flytta från honom.
Till släkten säger hon att jag inte vill ha kontakt med henne vilket inte stämmer. Detta gör situationen ännu mer hemsk. Först bli bortglömd av sin mamma fullständigt, som man alltid trott bryr sig och allt. Och på det tror hennes släkt att jag är den som inte vill ha kontakt med henne.
Jag nämnde allt för min 20 år äldre halvsyster (på pappas sida). Inte ens hon trodde på mig först för mamma hade sagt detsamma till henne. Det är inte förrän nu senare när hon själv har märkt av mammas lustiga beteende som hon trott på mig. Min syster förklarade att hon hade svårt tro mig eftersom det för hemskt för att vara sant. Det gör mig ledsen också. För varför skulle jag hitta på?
Hur kommer man över att ens mamma inte vill ha kontakt med en? Jag har verkligen inte gjort någonting. Det är inget jag bara säger. Jag har försökt ringa henne men jag är blockerad. Facebook svarar hon inte på. Åker jag hem till henne så är hon som om inget har hänt. Hon vill hoppa fram, krama mig och säger hur mycket hon saknat mig. Frågar jag varför hon inte hört av sig så säger hon att hon inte vet, att det inte har blivit av.
Det har gått 3 år nu. Jag är så ledsen.
Pappa har jag bra kontakt med. Hans släkt bor dock 30 mil bort. Mammas släkt har jag inte mycket kontakt med, mer än min morbror och min morbrors fru. Sedan har jag min halvsyster och lillasyster då. Jag saknar släktträffarna. Familjen. Samhörigheten. Allt. Men det känns som att sen starka familj man hade var bara fejk.
Jag har dessutom noll minnen av att mamma lekt med mig som barn. med pappa tusen minnen. Mamma har förklarat det som att de delade upp det, pappa tog hand om mig och mamma min lillasyster. Men ändå? När jag flyttade hemifrån var det ingen som hjälpte mig med någonting. Mamma har aldrig frågat om att komma till mig och hälsa på mig. Har jag bakat en kaka så blir hon bara sur och tror att jag ska försöka vara bättre än henne. När jag skaffade hamster skrattade hon och sa att jag aldrig någonsin skulle kunna ta hand om ett djur. När det är hon själv som lät vår katt som då var 18 år vara ensam i två dagar i en lägenhet.
Jag förstår inte. Har hon aldrig tyckt om mig?