Inlägg från: Anonym (Wera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wera)

Ångest och sorg

Jag beklagar vad du går igenom! 

Du behöver få i dig mat för att fungera. I ditt läge hade jag gått till Apoteket och köpt näringsdrycker och druckit en sån efter lunch och middag, minst. Det är helt omöjligt att ta sig ur en kris samtidigt som hjärnan och kroppen befinner sig i panik på grund av svält. Bristen på energi skapar ångest och oro. Boka en läkartid för att få mer råd om kosten. 

Sover du? Om inte är det samma sak där. Gå till läkare och få något att sova på. 

Du behöver de här grundläggande behoven uppfyllda för att ta dig vidare. För du kommer att ta dig vidare, även om det känns becksvart nu. 

Ta hjälp av vänner och familj att hålla dig sysselsatt.  

• Anonym (Wera)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-06 09:45:14 följande:
    Ja det är riktigt riktigt hemskt Ja det börjar ju med ett kartläggnings samtal jag är tyvärr arbets lös lite över viktig va jag tankarna går ju om jag ska tala om för mitt ex hur dåligt jag mår för att se hur hon reagerar eller om jag bara ska vara tyst på de hållet ?
    Min erfarenhet är att det inte är något bra att söka tröst hos den som lämnat en. Det blir lätt väldigt svårtydda och jobbiga känslor. Bättre att hitta stöd någon annanstans. 
  • Anonym (Wera)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-06 09:59:47 följande:
    De är fruktansvärt Ja jag försöker äta så ofta jag kan I bland går det i bland inte jag sover jätte dåligt sen undrar jag vad som hadde hänt om jag hadde berättat för henne hur illa det är med mig om man ska göra det eller låta bli när man så hemskt gärna vill ha henne tillbaka

Köp hem näringsdryck (alltså inte energidryck eller sånt där pulver folk som bantar har. Det finns dryck på plastflaska som heter näringsdryck och de innehåller både energi och näringsämneb, ibland även fibrer) från Apotek och ta en sån när du inte kan äta. Man kan hälla upp den i en skål och frysa, så blir det lite som glass, om man tycker att det gör det lättare.

Jag har druckit näringsdryck när jag har haft för mycket ångest för att äta och det gör verkligen livet lättare att hjärnan får vad den behöver för att kunna fungera. 

Svar på tråden Ångest och sorg