Varför gillar så många Trump?
Det finns också många mer eller mindre lågbegåvade personer och personer som själva inte har något driv utan hellre skyller allt på alla andra.
Problemet är till stor del vänstern tyvärr.
Högern taktikröstar gärna för att rätt sida ska vinna, medan många vänster inte vill gå emot sina principer alls. Jag har sett mängder av amerikaner som nu ångrar att de inte röstade alls. De valde att inte rösta alls för att Kamala inte representerade just deras ideologi. Hon var inte perfekt. Trump var det värsta valet, men Kamala var inte helt rätt så de valde att avstå, trots risken att Trump skulle vinna.
Och det här är ett stort problem. Har man bara två att välja på så kan man inte välja att inte rösta för att ena kandidaten inte är perfekt. I Sverige har man ju ändå en liten chans att få med sitt pytteparti i regeringen även om de inte vinner och kan därmed avstå från att taktikrösta ( även om jag tycker det är rätt korkat också ).
Hade kanske varit bättre med en senil president med en bra stab runt sig när alternativet är en jävla galning som omger sig med en massa ja-sägare.
Allvarligt så hoppas jag att någon eller några plockar bort främst Trump och sedan därefter Putin. Är väl det mest akuta. Sedan bör man väl börja rensa i Kina
Världen och allas ekonomi bygger på att vi funkar tillsammans
Tyvärr vill ju inte deltaga.'
Jag tror att både Trump och Putin stoppar ett finger i röven och sedan får smaka på det.
Ok att ryssarna inte kunnat välja demokratiskt (uppenbarligen inte heller amerikanerna) Men hur i hela helvete kan en nation rösta fram en sådan president?
Är ju som någon "banan-republik" i Afrika eller Sydamerika.
^ Var kan vi läsa om dessa förslag?
Precis min tanke också. Samma mönster. Det här kan sluta väldigt tragiskt, kanske med ett inbördeskrig eller att han helt och hållet tar över allt och ingen längre kan säga till om något alls.
Han har ju redan startat förtryck mot HBTQ personer t, ex. Hitler gjorde det med. Gud vet hur många han gasade ihjäl i koncentrationsläger ?Förföljde och mördade judar?.Trump driver bort invandring hårt nu?Vill inte se längre att man skyddar jämlikhet, demokrati och har t,om kickat folk som arbetar med detta nu?Vad är nästa steg? Ge sig efter funktionsnedsatta?