Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-12-10 11:28:08 följande:
På förekommen anledning måste jag få fråga; trollar du?
Det finns ingen enda undersökning i hela världen som visar att s k flyktingar eller illegala invandrare bidrar till det gemensamma. Sanningen är tyvärr att de inte är netto skattebetalare.
Det bästa är att det tillkommer nya människor.
Under förutsättning att de blir netto skattebetalare.
Detta är fullständigt självklart.
Dina åsikter och gissningar om mexikanarna får stå för dig.
Jag är humanist, jag är för både humanitet och mänskliga rättigheter.
Min egen personliga uppfattning är att vi borde hjälpa fler människor som har ett verkligt och stort hjälpbehov.
Men att den hjälp vi skänker borde skötas på ett helt annat, mycket bättre och mycket effektivare sätt, för att vi ska lyckas bättre med humanitet och att hjälpa fler människor.
Jag anser att Sverige, och svenska väljare, generellt har agerat fel när vi har prioriterat att ta emot väldigt många unga och friska män medan vi har avstått från att hjälpa många kvinnor och barn.
Ur ett humanistiskt perspektiv anser jag att vi har prioriterat fel när vi avstått från att hjälpa människor med mycket större hjälpbehov än de många unga män som uppenbarligen har haft både egen förmåga och pengar för att kunna resa till Sverige.
Om vi beaktar humanitet så är det uppenbart att vi, Sverige och svenska väljare, har valt att prioritera på ett mycket skevt sätt.
Du använder ordet humanitet.
Men dina inlägg ger tydliga vibbar av godhetsknarkande, vilket i min värld inte alls har någon anknytning till någon verklig och sann humanitet.
Jag tror det är du som trollar.
Har ingen flykting någonsin fått jobb och betalat skatt, varken i Sverige, USA el annorstädes? Det är helt klart osanning. Men flyktingar tas emot av humanitäre skäl, inte för att de är lönsamma.
Så du skriver bara om fakta inte om åsikter och antaganden?
Det är faktiskt välkänt att flyktingar söker sig till sina landsmän, ofta släktingar. Har du något bevis för motsatsen?
Enligt FN så har alla rätt att söka asyl och få sin sak prövad. Men du anser tydligen att sådana ska kastas ut direkt och istället ska "bättre" flyktingar letas fram. Löljligt!
Pengar har inget med flyktingskap att göra. Menar du att bara fattiga har flyktingskäl? F ö sätter sig många flyktingar i skuld för kunna betala flyktingsmugglare.
Det är inte du som avgör vad som är "sann humanitet".
Och den som använder ordet "godhetsknarkare" vill misstänkliggöra humanister. Öknamn är inget argument utan ett svaghetstecken.