Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför gillar så många Trump?

Padirac skrev 2024-12-05 21:10:14 följande:
    Jag vet redan svaret. Det var en så kallad retoriskt fråga ställd till dig.

De som som söker asyl är inte illegala invandrare, de är asylsökande. De som beviljats asyl är inte heller illegala invandrare.   Vet du vad de räknas som?  Jag vet.
    Jag är inte intresserad av din fråga. Den är irrelevant till det jag diskuterade.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-12-05 21:39:21 följande:
    Frågan och svaret på frågan är av intresse för rättsväsendet som har att följa och upprätthålla lagefterlevnad.

Så att alla som en del kallar för 'illegala immigranter' skulle kunna behandlas på samma sätt enligt lagarna för att de har 'samma behov' är fel i sak och att byggar argument på de premisserna är att argumentera utan saklig grund.

Det finns säkert ett fint ord för det argumentationsfelet som vi kan googla.
    Då får du ta diskussionen med 'en del', och inte fråga mig.
  • Tow2Mater

Han har ju humor.

Here are my new Trump Perfumes & Colognes! I call them Fight, Fight, Fight, because they represent us WINNING. Great Christmas gifts for the family.

• Tow2Mater
    nihka skrev 2024-12-11 13:42:07 följande:
    Humor? Trump skrattar hela vägen till banken när folk köper skiten. För det kommer finnas idioter som tycker Trump behöver deras pengar bättre än de själva.
    Koper du aldrig parfymer? :)
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-12-11 16:58:57 följande:
    Inte Drowsy Donald, Geriatrica eller Pussy Grab.
    Oavsett ger du ju dina pengar till den du köper av. En helt onödig produkt.
  • Tow2Mater
    Anonym (amerikanen) skrev 2024-12-11 17:04:39 följande:

Någon här i tråden som läst Project 2025? Utåt säger sig Trump ogilla Project 202, men ser man till hur hans stab ser ut och vad han själv faktiskt vill göra ser man många likheter.

Har du läst den? Vad i den anser du vara så bra eller så dåligt?
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-12-11 19:46:23 följande:
    Du har ingen aning om jag köper och om det är onödigt eller inte. Vad jag inte köper är geriatrisk gubbeprodukter.
    Klart det är onödigt. Du behöver inte klanka ner på folk som köper parfymer när du gör det själv.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-12-11 20:53:42 följande:
    Du får köpa hur mycket Trumpparfym och hur många MEGA-kepsar du vill, men jag tycker det är idioti att sponsra rika människor som utnyttjar presidentskapet till smaklös kommers.
    Många rika människor ger ut sina egna parfymer. Kommers är vad ekonomier går runt på. Vad som anses smakfullt eller smaklöst är enbart en personlig preferens.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-12-11 23:19:30 följande:
    Det är min personliga åsikt att det är smaklöst kommers att sälja ut ämbeten som presidentposten. Det är helt OK om du tycker det är höjden av elegans.
    Du får tycka vad du vill.

Men poängen var - Trump har humor.
  • Tow2Mater
    Xenia skrev 2024-12-12 11:47:00 följande:

Så om en flykting väljer Sverige istf något av de länder hen passerar på vägen så är hen ingen "riktig flykting". Var ligger logiken i det påståendet? Flyktingen flyr från att fängslas, torteras, avrättas eller från krig. Vart hen flyr beror på ett antal saker. T ex att hen har släkt i ett visst land. Eller att hen hört att det är bra i det landet.

Närmsta grannland kan vara överfullt av flyktingar redan och osäkert (t ex Turkiet, Libyen och Libanon). Närmsta grannland i Europa kan vara Grekland eller Italien. Är det rättvist att de ska ta emot alla flyktingar?

Därför bussar t ex Texas upp illegala till NY och andra ställen mer norröver.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?