Inlägg från: Anonym (Nyheternas fel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyheternas fel)

Varför gillar så många Trump?

Padirac skrev 2024-11-23 09:55:12 följande:
    Ledsen att du inte begriper vad jag skriver  Solig

Försöker igen 

Snacket om att meningsmotståndare 'godhetsignalerar' bygger för en del människor på en väldigt grund förståelse av andra människor - kanske beror det på att de tror att alla är som de själva är.
    Med det sagt så finns det naturligtvis de som är så grunda i sitt inre liv att de saknar integritet och ägnar sig åt 'godhetssignalering' av olika skäl.
    Du är inte ett dugg ledsen att jag inte begriper vad du menar. Du hittar bara ytterligare ett sätt att försöka nedvärdera en opponent och utgår från att ditt perspektiv är alenarådande. Om du på allvar hade varit ödmjuk för annan input än ditt eget sätt att tänka så hade du uttryckt dig på ett annat sätt.
    Padirac skrev 2024-11-23 15:34:55 följande:
    Har jag skrivit vem jag var ledsen för?

Hur som helst har jag skrivit att begreppet 'godhetssignalerande' har fler olika betydelser.

Dels är det ett fördummande påstående som bygger på en grund förståelse av människor och en övertygelse att andra människor är lika integritetslösa och egocentriska som de som kommer med påståendet själva är.

Dels är det ett nedsättande påhopp för att förminska människor som har mer integritet och mindre egoism än de som kommer med påståendet har.

Dels är det en beskrivning av ett tillstånd hos människor som tillskriver sig själva moraliskt positiva egenskaper som de egentligen inte har.

Har du fler eller andra perspektiv så är du välkommen att dela dem istället för att komma med grundlösa påståenden om att andra saknar perspektiv.
    Troligtvis kan det finnas olika förklaringar och orsaker till att man använder ordet godhetssignalerande. Både du och jag kan ha rätt beroende på situationen. Men vi tolkar det nog även på olika sätt.
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 18:20:38 följande:

Annu ett exempel idag av Expressen att smutskasta Trump;

Rubriken:

Vad som sas:

Då hörde jag att Donald Trump sa till sin son: ?Ser du? Jag sa ju det, alla fotbollsspelare får de snygga tjejerna?. Och jag berättade det för min mamma, jag sa bara, ?vilken smutsig idiot?, säger Coleen Rooney

Har Trump sagt att fotbollsstjärnor får snygga kvinnor?
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 20:29:56 följande:
    Vet inte, jag var inte där. Men det stämmer ju säkert ofta.
    Det är nog vanligt att fotbollsstjärnors respektive är betydligt snyggare än genomsnittet ja.
    Anonym (Fuck Trump) skrev 2024-11-26 19:40:33 följande:
    Man kan ju fråga sig hur ett helt jävla land som USA kunde rösta på Trump. Vad är det för fel på dom amerikanska medborgarna? Helt jävla ofattbart i mina ögon.
    För det första är det drygt hälften av de amerikanska medborgarna som röstar i valet. Dom har lågt valdeltagande. Troligen är vi i Sverige lika insatta i det amerikanska valet som amerikanarna själva typ.

Sen kan vi i Sverige inte förstå vad man har för bild av Trump i andra länder eftersom Sverige har jobbat stenhårt på att måla ut honom som en idiot. Visst, han är verkligen inte världens bästa i allt, men den bild Sverige matat uti medier är inte neutral på något sätt. 
    nihka skrev 2024-11-27 06:26:05 följande:
    Det är snarare så att USA verkar ha en högre tolerens gällande idioti än Sverige. Här i Sverige reagerar vi och vi skulle aldrig acceptera en man som Trump som statsminister. Han är inte professionell i sin roll och dömda brottslingar och i synnerhet sexförbrytare går bort. 
    Du kanske skulle flytta till USA?
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Hannes) skrev 2024-12-06 17:20:03 följande:
    Bra att någon gör det. Idiotin har fått hållas alldeles för länge. Roande dock alla dessa inlägg på YouTube där tjejer antingen sexstrejkar, klipper av sig håret eller uppmanar andra kvinnor att separera från sina manliga partners (4B-rörelsen). För att inte nämna alla dessa filurer i papegojfärger som går bananas för att Trumpen vann valet . Jag höll inte på Trumpen specifikt. Tycker faktiskt att båda kandidaterna är riktigt kassa, men nu börjar jag ändra mig. Inte minst nu när den sinnessjuka woke-kulturen visar sitt rätta ansikte. Det är wokeskallarna som är de sanna fascisterna.
    Ja, dom är helt galna efter ett demokratiskt val.
    Tow2Mater skrev 2024-12-11 23:47:20 följande:
    Du får tycka vad du vill.

Men poängen var - Trump har humor.
    Vissa personer är emot allt som Trump gör. Om han så skulle hjälpa en gammal dam över gatan så skulle han troligen göra det på fel sätt enligt dessa Trumphatare.
    nihka skrev 2024-12-12 21:49:31 följande:
    Det är inte svårt att ogilla en sexistisk dömd sexualförbrytare hur än imponerad du är av sådana.
    Nä, din värld verkar vara mer svartvit och evigt dömande än vad min värld är.
    nihka skrev 2024-12-13 02:08:54 följande:
    Tänk att Donald har potential att bli en ännu större katastrof än Stalin och Hitler.
    Att du orkar
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-14 07:35:17 följande:
    Det är väl snarare Putin som har potential att komma i närheten av Stalin och Hitler?
    Vad har Trump gjort för illa mot världen?
    Han har väl mig veterligen inte startat några krig eller skickat tusentals till fångläger ?
    Obama sägs ju ha startat betydligt fler krig. Trump kanske inte är världens bästa person, men en bra president för USA som land. Vissa har svårt att skilja på dessa roller.
    nihka skrev 2024-12-14 09:12:00 följande:
    *spegel*
    Ditt svar visar din nivå.
    nihka skrev 2024-12-13 01:22:31 följande:
    Josef Stalin fick samma utmärkelse två gånger; 1939 och 1942. Adolf Hitler 1938 och Ayatullah Khomeni utsågs till årets person av Time 1978.

Trump passar in i galleriet finfint.
    Även Greta Thunberg har utsetts till person of the year. Ska vi även jämföra henne med Hitler?
    Padirac skrev 2024-12-14 09:43:00 följande:
    Alterantivhögern och klimatförnekarna kallar väl återkommande Thunberg för just 'tjej-hitler'??
    Precis som med Trump låter det bara som ett taffligt försök att smutsa ner en person man inte har samma åsikt som. Har faktiskt inte hört att hon skulle kallats det.
    Padirac skrev 2024-12-14 11:01:53 följande:
    Men ...  I nyheterna rapporteras det till och med att det på svd's ledarsida uttrycks att Thunberg är tjej-hitler.

Är det möjligen så att nyheterna du tar del av av är ett begränsat urval och att den kännedom du har om nyheternas rapportering inte är representativ för vad nyheterna faktiska rapporterar och skriver?

Är det du uttrycker om 'nyheternas fel' på samma sätt ett taffligt försök att smutsen ned de som inte har samma åsikt som du har om Trump? En öppen fråga bara...
    Din öppna fråga är helt ok. Jag tar del av SVT bland annat, men inte nitiskt. Jag kollar däremot aldrig på alternativ media med sk politisk högeranknytning.

Dock anser jag att SVT lutar aningens åt vänster, medan jag sett lutar mer åt höger politiskt sett. Trots att jag i princip bara tar del av just deras nyhetsrapportering.

Jag har uppenbarligen missat det där med Greta och att hon skulle ha detta smeknamn i pressen.

Tv-kanalen ABC News ska betala Trump 15miljoner dollar nu för att ett nyhetsankare felaktigt ska ha sagt att Trump är dömd för våldtäkt i sin iver att svärta ner honom.

• Meddelande borttaget

Eftersom samhället är så polariserat i några frågor, så är det inte någon större ide att diskutera dessa. Man landar i två orubbliga läger som aldrig skulle medge att tex även Trump har gjort bra saker. Är man emot Trump idag, så är precis allt dåligt med honom. Om han så hjälpte en gammal tant över gatan, så skulle han göra det fel på något sätt.

Samma sak åt andra hållet såklart.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?