• nihka

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:19:08 följande:
    Då verkar du vara en av dem som har tagit intryck av Trump...
    Finns det nån som inte märker när det sitter en mobbare på presidentposten i USA?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-07 21:55:54 följande:
    Kan bara hålla med.
    Så när Trump kräker ur sig är det inte Trumps fel utan nyheternas fel. Och om jag skulle råka skriva nåt du inte gillar så är det inte mitt fel utan internets fel Tungan ute
  • nihka
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 22:57:41 följande:
    Snälla, sjunk inte på samma låga nivå som N, bättre kan du!
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 23:16:44 följande:
    Men herregud, jag kan sjunka hur långt jag vill och jag kommer fortfarande vara 100 gånger bättre än vad "N" nånsin kommer bli. 
    Det är den rätta Trumpandan!
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-07 20:50:04 följande:
    När Harris tog över så gick demokraterna om republikanerna i bidrag och ekonomisk support. Så Trump hade inte samma ekonomiska support som Harris.
    Trump hade fortfarande en jättepåse pengar även om Harris också hade det. Ingen av dem körde ett enmanslopp.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-08 15:31:52 följande:
    Japp, jag poängterade bara att Harris pengapåse var störst.
    Ja, hon fick samla själv men även överta Bidens.
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-13 09:58:30 följande:
    Du har rätt.

Dessutom bör alla (vänsterblivna?) som låter sina kritiska känslor svalla gällande Trump också visa åtminstone någon liten insikt och någon liten självkritik gällande Demokraterna, och gällande både Biden och den där Harris.

Om man nu har åsikten att allt är så dåligt med Trump,
    hur kan det komma sig att inte Demokraterna misslyckades med att få fram en kandidat som ens klarade att spöa Trump i valet?

Det känns ju ändå rätt ynkligt med alla möjliga och omöjliga bortförklaringar.
    Mycket ynkligt av någon person från det pyttelilla och obetydliga landet Sverige  att kritisera alla de ca 40 miljoner människor som röstat på Trump.

Intressant notera att ca 40% av alla kvinnliga väljare också röstade på Trump, sannolikt dubbelt så många kvinnor röstade på Trump som det finns innevånare i Sverige (!).

Är Amerikanska kvinnor inte lika känslostyrda?
    Eller väcker Trump inte samma känslor hos Amerikanska kvinnor som hos Svenska kvinnor?
    Varför i så fall?
    Är det möjligen och återigen betydande skillnader i media-rapporteringen mellan USA och Sverige som är den stora orsaken?

Många personer i Sverige verkar inbilla sig att de faktiskt vet något, medan sanningen mera kan vara att de egentligen bara har bildat sig en känslomässig uppfattning enbart grundad på svensk enögd (vänsterbliven?) media-rapportering?
    Trump fick knappt 4% fler röster än Harris så landet är ganska så splittrat i mitten gällande vilket styre man vill ha.

Men jag noterar att du kallar 46% av de amerikanska väljarma för "vänsterblivna" som kanske också har duperats av den svenska nyhetsrapporteringen. Och att bland dessa 46% medborgare som röstade finns en massa "enögda", "vänsterblivna", "känslostyrda" amerikanska kvinnor.

Hur kom du att låta dina kritiska känslor svälla gällande amerikaner? Har du varit där eller inbillar du dig att du vet nåt?
  • nihka
    Anonym (Göran.) skrev 2024-11-14 19:30:50 följande:

De flesta människor är mer eller mindre hjärntvättade av den ?goda? sidan.  

Det finns dem som INTE är hjärntvättade som tänker självständigt. Dessa människor ställer sitt hopp till personer som Trump?

Rätt eller fel????

Ja vad gjorde Trump under de 4 åren.  Hur blev USA?
    vad hände efter Trump? Hur blev USA?

Återigen så hjärntvättas folket. 

jag tycker Trump gjorde några bra saker. Men detta blev aldrig omtalat.  Det finns en agenda som är bestämd. Trump  är inte en del av den agendan. Eller är han det? 

vem vet i dagens fula värld. 

Svar: fel.

Alla som inte gillar Trump är inte "hjärntvättade". Den som tror att alla som inte gillar Trump är hjärntvättade är nog den hjärntvättade i så fall.

Trump är bara en person med väldigt mycket pengar och väldigt låg moral där det sistnämnda hjälper det förstnämnda på traven rejält. Han kommer bli den första presidenten i USAs historia som är en dömd brottsling. Givetvis är det många som inte vill ha personer som anser sig stå över lagen på viktiga poster.
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-15 12:07:26 följande:
    Om Trump bara och helt enkelt är sådan så som du påstår.

Hur kunde det då komma sig att Demokraterna inte kunde få fram en kandidat som mycket enkelt vinner över Trump i ett demokratiskt val?

Att denna Trump, så som de beskriver honom, vinner valet,
    vad säger det då om motståndaren och om motståndarsidan?

Har du inte reflekterat alls över detta?
    För att något fler ville ha en republikan till president än en demokrat till president.

Kunde du verkligen inte komma på det själv?
  • nihka
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-11-15 12:20:49 följande:
    Du förstår att om de hade velat att Biden skulle vara dömd brottsling hade han varit det, likså Kamela?

Fråga dig varför Washington D.C ser ut som Romariket när det kommer till arkitektur... 
    Nej, lagbrott är inget man kan vilja fram hos någon annan.
  • nihka
    Anonym (Huh) skrev 2024-11-15 12:45:27 följande:
    Om det vore så att Trump är en isolerad företeelse skulle jag kunna köpa det du säger. Men runtom i världen ses samma mönster: Folk beundrar auktoritära ledare, högerpopulismen växer sig starkare och tar alltmer plats och protektionismen ökar, så uppenbart är att Trump inte är ensam. Detta tyder ju på att folk vill ha mer auktoritära ledare, mer högerpopulism och mer protektionism. Varför tror du det är så?
    Om det var som du säger skulle inte Trump fått endast knappt 4% fler röster än Harris.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?