Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför gillar så många Trump?

Xenia skrev 2024-11-14 18:49:17 följande:
    Vad menar du?

Invandrare med rätt utbildning är till fördel även för Sverige. Kanske även lågutbildade men arbetsvilliga i USA. I Sverige har vi ett annat slags samhälle, lågutbildade har svårt att få arbete.
    Undrar om Sverige vill ha de 'invandrare' du anser så bra för usa.
  • Tow2Mater
    Xenia skrev 2024-11-14 19:15:43 följande:
    Nej, inte om de inte får jobb i Sverige.

Men varför drar du in Sverige, det handlar om vad USA behöver. Anledningen till att man inte kastat ut de "olagliga" tidigare är ju att de behövts i t ex jordbruken.
    De behövs inte och bör kastas ut. Du vill att folk ska leva i usa som underbetalda slavar, men inte i Sverige. Jordbruk har egna visum om behov finns för utländsk legal arbetskraft.
  • Tow2Mater
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-15 01:39:24 följande:
    Många av dessa barn har autism, psykisk ohälsa och över hälften ångrar sitt ingrepp statistiskt. Dom behöver inte heller föräldrars samtycke gällande just detta. Det är en av de mest galna ideer samhället drivit fram.

Efter utredning ska det vara möjligt från 18år och framåt, inte en dag tidigare.
    Visst är det galet.

I Sverige får man väl inte ens sterilisera sig innan man är 25 år. Som jämförelse.
  • Tow2Mater
    nattuw skrev 2024-11-18 22:32:10 följande:
    Den ursprungliga tanken med att uppmärksamma hur vissa grupper blev diskriminerad spårade ur och förvandlades till något som närmast kan beskrivas som galenskap.

Hudfärg och kön blir viktigare än meriter vid anställningar.

Människor fryses ut och förlorar sina jobb för att de använt fel pronomen.

Könsbyte för ungdomar där det inte är utrett om de verkligen är transsexuella vilket kan få ödesdigra konsekvenser senare i livet.

Män som kallar sig kvinnor och får delta i kvinnoidrotter vilket gör att konkurrensen snedvrids eftersom biologiska män har en muskulär fördel.

Män som kallar sig kvinnor och som har dömts till fängelse har blivit placerad på kvinnofängelser där de våldtagit kvinnliga interner.

Män som kallar sig kvinnor får tillträde till kvinnornas omklädningsrum och många föräldrar vill inte att deras minderåriga döttrar skall behöva riskera att mötas av erigerade penisar när de byter om.

Att klämma in karaktärer med olika kön, hudfärg och sexuell läggning i filmer och tv-serier har blivit viktigare än att berätta en bra historia. Fast det håller nog på att ändras eftersom publiken uteblir och underhållningsindustrin inte kan ta hur stora förluster som helst.
    Inte bara det, utan det normaliserar också att män går in i kvinnliga utrymmen vilket okar risken for att våldtäkter och sexuella trakasserier får fritt utrymme innan någon ens reagerar. Ar det inte normalt kan folk reagera redan när de ser något innan kanske det värsta hinner hända.
  • Tow2Mater
    Anonym (GF) skrev 2024-11-22 13:36:28 följande:
    Ser ingen här eller på andra medier som hanterar D:s förlust på samma sätt som Trump gjiorde.

Har du sett någon som kallat det för ett fusk-val, ett riggat val eller att de ska storma Kapitolium? Jag har inte sett någon skriva det, varken på FL eller någon annanstans. 

Att ha svårt att acceptera en förlust är inte att jämföra med hur Trump agerade, han hade inte bara svårt, han t om ogiltigförklarade valet. 
    Desinformation. Han sa inte att de skulle storma Kapitolium!
  • Tow2Mater

Annu ett exempel idag av Expressen att smutskasta Trump;

Rubriken:

Vad som sas:

Då hörde jag att Donald Trump sa till sin son: ?Ser du? Jag sa ju det, alla fotbollsspelare får de snygga tjejerna?. Och jag berättade det för min mamma, jag sa bara, ?vilken smutsig idiot?, säger Coleen Rooney

• Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-25 18:33:37 följande:
    När citat från Trump själv är att smutskasta Trump är det inte bara en sak som är fel.Tomte
    Du vill inte fatta....
  • Tow2Mater
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-25 20:06:12 följande:
    Har Trump sagt att fotbollsstjärnor får snygga kvinnor?
    Vet inte, jag var inte där. Men det stämmer ju säkert ofta.
  • Tow2Mater
    Anonym (Fuck Trump) skrev 2024-11-26 19:40:33 följande:
    Man kan ju fråga sig hur ett helt jävla land som USA kunde rösta på Trump. Vad är det för fel på dom amerikanska medborgarna? Helt jävla ofattbart i mina ögon.
    42 sidor i tråden och du har inte läst en enda?
  • Tow2Mater
    Anonym (jury) skrev 2024-11-29 19:43:51 följande:
    Tullar är en skatt på importerade varor och det finns inga skatter i världen som kan stoppa något inflöde av illegala invandrare och droger. Löjligt att koppla dessa saker samman. Bara ännu ett exempel på Trumps groteska retorik, som ingen som har minsta intelligens kan ta på allvar.

Hur mycket inflationen blir kan man ju bara gissa om, men USA importerar bortåt 30% av sin totala oljekonsumtion från just Kanada och Mexiko. Hur går det men bensinpriset med en 25% skyddstull på denna oljeimport? Hur går det men priserna på amerikanska bilar när varje bildel som transporteras från en fabrik till en annan får ett prisökning på 25% varje gång den korsar en landgräns vilket kan ske upp till 5-10 ggr?

Och skyddstullarna på varor från Kanada/Mexiko är ju bara början. Resten av världen slipper väl inte från liknande tullar som också driver upp inflationen.

Deportation av 20 miljoner illegala invandrare, svarande till 10% av arbetsstyrkan är lika inflationsdrivande det, plus att Trump vill ta kontroll över räntan, försvaga dollarn och öka budgetunderskottet.

Det är nog ingen vild gissning att påstå att antingen kommer Trump bli tvungen att backa som under den förra presidentperioden eller så blir det massiv stagflation som kommer att göra hans väljare ännu mer förbannade än vad dom var på Biden.
    President-elect Donald Trump is threatening to impose steep tariffs on America's biggest trading partners unless they do more to stop the flow of illegal drugs and immigrants.

www.npr.org/2024/11/26/nx-s1-5206441/trumps-tariffs-china-canada-mexico
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?