Inlägg från: Anonym (Hej!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej!)

Varför gillar så många Trump?

Tow2Mater skrev 2024-11-29 22:47:10 följande:
    President-elect Donald Trump is threatening to impose steep tariffs on America's biggest trading partners unless they do more to stop the flow of illegal drugs and immigrants.

www.npr.org/2024/11/26/nx-s1-5206441/trumps-tariffs-china-canada-mexico
    Precis!
    alla som har en iq över 4 vet att det är så trumpeten agerar.
    Tror även med att det är män som inte ser något problem i att saker som är tuffa att lösa kräver hårda lösningar

och att det mest är feminister och henmän som blir helt förskräckta och svamlar om lika värde och annat trams 
  • Anonym (Hej!)
    Anonym (jury) skrev 2024-11-30 11:24:18 följande:
    Verkar vara rätt så meningslöst att göra en deal med Trump eftersom han själv kan riva upp den nästa vecka när han känner för det.

Han gjorde ju en USMCA deal med Mexiko och Kanada 2018 som avskaffade tullarna för matvaror och gemensam bilproduktion mellan länderna och hyllade då sig själv om hur fantastiskt positivt detta ville vara för amerikanska jobb. Nu är det det motsatta som gäller, diffust motiverat av illegal invandring och drogproduktion (från Kanada?).

Trump verkar inte fatta det grundläggande omkring skyddstullar att detta inte är något som andra länder betalar till USA, utan något som måste betalas av amerikanska konsumenter och företag. Han verkar heller inte fatta att bara för att man inför tullar på importerade varor, så trollar man inte därigenom fram en inhemsk produktionskapacitet med fabriker och arbetare som står klara att producera dessa varor. Sånt kräver årtionden och kräver långsiktig stabilitet, något som Trump minst av allt kan prestera.

Hur  känns det när du nu inte hade fått rätt information ang tullarna?

• Anonym (Hej!)
    nihka skrev 2024-12-01 11:13:52 följande:
    Vad ska Europa med USA till? Trump fjärmar sig ju Nato. Förmodligen gör han slag i saken och drar sig ur NATO såsom han var på vippen att göra 2018.

Trump kan ju samarbeta med sina närmaste granner Kanade och Mexiko som han hotar med skatter och tullar. Lycka till!

Ja han inför det om Mexico inte tar tag i problemet med den enorma smugglingen av narkotika  samt smugglingen av flyktingar tas på allvar.

Tycker du att det är fel?

• Anonym (Hej!)
    nihka skrev 2024-12-01 14:15:23 följande:
    Ja, det tycker jag. Man hjälps åt. Att hota varandra leder ingen vart.

samarbeta med ett korrupt land där narkotikahandel är enorm?
    Slutar aldrig att förvånas över hur naiva svenskar 

• Anonym (Hej!)
    nihka skrev 2024-12-01 19:27:04 följande:
    Är det inte bättre att USA bara slutar handla med resten av världen? På så vis behöver man inte skylla på alla andra när det kommer in droger och människor till USA.

Man kanske även kunde adressera det faktum att det finns en massa människor i USA som köper droger. Ingen efterfrågan ger ingen försäljningsmarknad vet du.
    Nu kommer stora delar från just dom länderna.
    Så det finns ju ingen anledning att hota t.e.x  Finland 
    ja vi får säga till de hemlösa som lever på gatorna i usa att sluta att festknarka och ha roligt 
  • Anonym (Hej!)
    nihka skrev 2024-12-01 21:28:16 följande:
    Alla droger som säljs köps av någon som har pengar att betala för drogerna. Gäller även Finland.

Jag var inte medveten om att hemlösa som lever på gatorna i USA hade så mycket pengar att de kan köpa en massa droger och festa och ha roligt.

Då får du ta och googla lite och allmänbilda dig lite.
    Jag kan även tipsa dig om att heroinisterna på plattan inte heller har jobb och gott om pengar

• Anonym (Hej!)
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-12-06 18:37:59 följande:
    Ja, dom är helt galna efter ett demokratiskt val.
    Att några skolor har accepterat att barn kan identifiera sig som katter, och svarar mjauu till läraren 
    kan ju med ha betydelse

Och det flyger ju inte heller så högt att bjuda in Jennifer Lopes och Beyonce då de uppenbarligen är väldigt nära barnknullaren Diddy 
  • Anonym (Hej!)
    Xenia skrev 2024-12-06 23:48:11 följande:
    De har ju rätt att visa sin besvikelse så länge det inte går till olagligheter. Undrar hur trumpianerna skulle ha gjort om Trump förlorat? Ja, vi vet ju hur det gick förra gången med stormningen av Kapitolum. Jag vet vilka jag anser vara galnast.

Många fruktar ju att Trump är en fara för demokatin. Han har t ex lovat att hämnas på sina fiender och de som åtalat honom.

Rent generellt har demokratin gått bakåt i världen. Och jag tror inte att affärsmannen Trump bryr sig om demokratin.

Xenia skrev 2024-12-06 23:48:11 följande:
    De har ju rätt att visa sin besvikelse så länge det inte går till olagligheter. Undrar hur trumpianerna skulle ha gjort om Trump förlorat? Ja, vi vet ju hur det gick förra gången med stormningen av Kapitolum. Jag vet vilka jag anser vara galnast.

Många fruktar ju att Trump är en fara för demokatin. Han har t ex lovat att hämnas på sina fiender och de som åtalat honom.

Rent generellt har demokratin gått bakåt i världen. Och jag tror inte att affärsmannen Trump bryr sig om 
    cid:35B11F69-BFEE-4A64-BF89-33EA88F36BDB
  • Anonym (Hej!)
    nihka skrev 2024-12-14 09:14:45 följande:
    Nej, Trumps kriminella gärning har mer handlat om att tillfredsställa sina sexuella lustar och penningbegär.

Visst att han säkert har sagt grab them och knullat när goldiggers genom åren.

Men det är inte problem för demokrater att Bill Clinton lät en 18 åring suga kuk i visthuset.
    Det är mycket mer sunkigt i min bok 

• Anonym (Hej!)
    Anonym (jury) skrev 2025-02-05 18:37:32 följande:

Man blir lite avtrubbad av Trumps alla infall och utspel. Till slut orkar man inte reagera över alla absurditeter han kläcker ur sig, vilket kanske är den enda meningen som finns i dessa galenskaper.

Nu vill han ta över Gaza, att USA skall äga det, städa upp ruinhögen med militärmakt om så nödvändigt och göra det till mellanösterns Riviera. Lite oklart vem som skall bo i denna Riviera, tydligen inte dom palestinier som bor där nu enligt Trump för dom skall bo någon annanstans. 

Tröttnar inte MAGA-folket själva någon gång på detta grandiosa nonsens? 

Anonym (Kille) skrev 2025-02-05 19:20:11 följande:

Trump har lagt fram ett förslag om skattehöjningar (om man tjänar under $300000/år. (Eller något åt det hållet) Anser ni att han lurat sina väljare? Eller är det det här Trumps väljare vill? Och varför? Eller kommer han att säga att han har gjort skattesänkningar och folk kommer att svälja det för att de är dåliga på matematik?

Dilemmat är ju att du bildar din uppfattning pga av något som du inte ens själv vet om det är sant. Ha så det eller något.
    Ett annat dilemma är att ni inte har förstått att han starka uttalande bygger på en förhandlingstaktik. 

Nu kan man tycka mycket om trumpeten.
    Men förstår man inte dom sakerna så framstår man enbart som korkad 

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?