Inlägg från: Anonym (Nyheternas fel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyheternas fel)

Varför gillar så många Trump?

Vi i Sverige har bara fått ta del av nyheter som misskrediterar Trump. Han är inte väldens bästa kille, men han är bättre än vad svensk media framställer.

Det är anledningen till att vi i Sverige har så svårt att förstå detta. Det är medias fel. Om dom kunde presentera aningens mer objektiva nyheter så hade vi haft en större förståelse.

nihka skrev 2024-11-06 20:21:12 följande:
    Hur vet du det? Känner du honom?

Nu är det Trump själv som säger alla de grodor vi hör honom säga och som ligger ute på nätet. Om han ska framställas som en bättre gubbe får han börja tänka sig för innan han öppnar käften.
    Jag gissar att du sväljer allt SVT rapporterar med hull och hår. 
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-06 20:28:45 följande:
    Han misskrediterar sig själv
    Ja, det håller jag med om. Men man hade kunnat vara aningen mer objektiv i sin nyhetsrapportering. I Sverige har Trump lyfts fram som satan själv.
    nihka skrev 2024-11-06 22:16:49 följande:
    Det är för att ingen högt uppsatt inom politiken i Sverige pratar som Trump gör. När man lyssnar på honom prata om sina meningsmotståndare hör man inte skillnad på honom och nån grälande gränslös person i en lågbudget dokusåpaproduktion.
    Om vi ska vara ärliga så gäller det även svenska politiker i svenska valdebatter. Det går inte att lyssna på. Många politiker har fullt upp med att misskreditera sina meningsmotståndare och glömmer många gånger att prata om sin politik.
    nihka skrev 2024-11-07 02:27:34 följande:
    Det är ju inte raketforskning att det finns två partier och att hälften röstar på det ena och hälften på det andra.

Hur har du lyckats inbilla dig att svenskar inte har tillgång till internet och utländska TV-kanaler? Detta tjat om att om man inte gillar Trump så är man oinsatt eller offer för propaganda.
    I USA går Trump och vinner, i Sverige hade han fått typ 5% av rösterna(vild gissning, men väldigt lite). Du tror inte att det finns stora skillnader i hur han hanteras i olika medier?

Eller tycker du att medborgarna i USA är oförnuftiga? En hel nation som röstar fram denna president?
    nihka skrev 2024-11-07 16:39:29 följande:
    "Killen"? Han är 78 år. Individuell, nej en jättestab av människor och en jättepåse pengar.
    När Harris tog över så gick demokraterna om republikanerna i bidrag och ekonomisk support. Så Trump hade inte samma ekonomiska support som Harris.
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-07 20:53:03 följande:
    Elon Musk avvarade en slant gissar jag
    Japp, men Harris hade mer pengar totalt sett till sin kampanj.
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:19:08 följande:
    Då verkar du vara en av dem som har tagit intryck av Trump...
    Kan bara hålla med.
    nihka skrev 2024-11-08 00:04:55 följande:
    Trump hade fortfarande en jättepåse pengar även om Harris också hade det. Ingen av dem körde ett enmanslopp.
    Japp, jag poängterade bara att Harris pengapåse var störst.
    Anonym (Givetvis NN) skrev 2024-11-14 19:53:10 följande:
    Jag skulle aldrig i livet erkänna för någon att min röst hade gått till Trump.

Det räcker med att jag visar att jag inte hatar Trump för att omgivningen ska gå upp i falsett. Tack svensk mainstream media för det!
    Om man ens får för sig att prata om Trumps bra och dåliga sidor så blir man idiotförklarad på dom flesta arbetsplatser. Alla ska verkligen hata honom.
    Xenia skrev 2024-11-14 21:52:27 följande:
    Du menar att de röstade på honom för att de felaktigt skyllde inflationen på Biden?

Men det verkar ändå konstigt. Det hände väl tråkiga saker under Trumps tid också, som pandemin. Men ingen skyllde det på Trump.
    Trump fick igång en bra ekonomi under förra mandatperioden, men sen kom Coronan och ställde till det.

Trump gjorde både bra och dåliga saker, men de flesta svenska medier vinklar bara allt dåligt med Trump. Jag tror inte att någon anser att han är helt klanderfri. Men han gör även bra saker och kan inte jämföras med ex Hitler.
    Xenia skrev 2024-11-15 01:15:22 följande:

Kastrerar sina barn? Låter som om det gällde småbarn. Det handlar ju om tonåringar som själva vill byta kön.

Det finns inga föräldrar som själva kommer på idén att "könskorrigera" sin barn.

Många av dessa barn har autism, psykisk ohälsa och över hälften ångrar sitt ingrepp statistiskt. Dom behöver inte heller föräldrars samtycke gällande just detta. Det är en av de mest galna ideer samhället drivit fram.

Efter utredning ska det vara möjligt från 18år och framåt, inte en dag tidigare.
  • Meddelande borttaget
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-20 17:39:52 följande:
    Jag ser Trump som mer kompetent än Kamala Harris. Som president. Kamala Harris är en skicklig åklagare men inte så framstående inom politik och ledarskap. Demokraterna behöver en ny Obama eller Clinton. Kamala verkar vara inkvoterad.
    Jag trorbinte  heller att Trump är så tokig som det verkar. En hel del är spel framför kameran. Det ger uppmärksamhet. Och det går hem hos arbetarklassen som ser honom som folklig. 
    Problemet att diskutera detta i Sverige är att vi fullständigt översköljts av nedvärderande nyheter om just honom. Har nog aldrig läst något bra om honom i någon svensk media.

Lägg till att det dessutom finns många godhetssignalerande människor som har som främsta prio att visa andra hur illa dom tycker om Trump.
    Xenia skrev 2024-11-21 19:03:32 följande:
    "godhetssignalerande" vad är det för något? Totalt obegripligt skällsord.
    Jag tror du mycket väl förstår ordet godhetssignalerande. Du vill bara inte visa att du förstår det.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?