Varför gillar så många Trump?
Hur såg inflationen ut under Trumps förra presidentperiod och hur har inflationen sett ut under Bidens tid som president?
Och är det presidenten som själv avgör om det blir inflation eller inte?
Men vad har det med definition av etablissemang att göra? I Sverige skulle det vara dels regeringspolitiker, dels företagsledare och rika öht. Men för trumpister tycks det ha en annan betydelse.
Tror inte den påstådda Wokeismen (om nåt sånt ens existerar) är anledningen till att Trump vann?
Woke är ett hittepåord som man kan fylla med lite vad som helst innehållsmässigt, och kasta på sina meningsmotståndare man inte orkar ta en debatt emot. Oerhört skickligt och effektivt emotionellt symbolspråk. Nån borde få ett pris för att ha uppfunnit ordet woke. MEN jag tror inte det var därför Trump vann alls..
Har jag fått med allt nu?
En orsak till att jag anser att de icke-rika amerikanerna inte vet sitt eget bästa är sjukförsäkringen. Obamacare var en bra början men den håller republikanerna på att riva upp.
En annan är att ökade inkomstklyftor ökar våldet. Hur många skjuts ihjäl varje dag i USA? Hur många skolskjutningar sker varje år i USA? I stället för att bekymra sig över detta så hänger de upp sig på "woke".
Jag tror inte medelamerikanern vet så mycket om övriga världen. I så fall skulle de kräva både ordentlig sjukförsäkring och större trygghet. Nu tror de att USA är det bästa landet i världen. Beviset är ju alla som vill över gränsen från Mexiko.