Inlägg från: Anonym (GreatThinker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GreatThinker)

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:
    Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Människor som tänker och förstår gillar Trump.
    Människor som är flockdjur, gör som propagandan i media säger åt dem och inte tänker själva, inte vågar stå för vad de tycker, inte vågar försvara sina vänner, inte vågar ha sin egen åsikt, de gillar inte Trump. Därför gillar inte många av dina vänner Trump.
    Ni är alla cucks, och om arga lilla Rebecka säger åt er att ni alla är våldtäktsmän för att ni är män, och ni är alla skyldiga så känner ni stor skam.
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2024-11-05 11:43:07 följande:

I Sverige är det inte många som skulle rösta på Donald Trump. Det beror på att allt som händer i staterna vänster-tvättas av svenska medier , t.ex. SVT.

Det är viktigt att komma ihåg att det inte är sanningen som presenteras av SVT utan SVT´s vänsterideologiska tolkning av det som händer i USA. Många svenskar har svårt att komma ihåg att SVT´s bild inte är lika med sanningen.

Med det sagt har ju Trump sina brister som människa och politiker också.

Det här är det läskiga. Läs mitt inlägg jag skrev först.
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:03:52 följande:

Tycker det är underligt att han samlar poäng när han vill slopa övertidsersättning. När han sa det på något rally så jublade alla. Jättekonstigt. Spelar det någon roll vad han säger ens?

Jag gissar att han presenterar en värld i förfall, ekonomiskt och moraliskt, att göra america great again insinuerar att usa är dåligt som det är. Folk går då på den som presenterar saken så och röstar på en känsla dvs en manipuleringsteknik även kallad för fearmongering.

Du menar den teknik de använt på dig så att du tänker som du gör om Trump nu?
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:22:04 följande:
    Vad vet du om vad jag tycker egentligen? Tycker du det är bra att övertidsersättning slopas t ex?
    Att han vill ta bort pengarna folk ska behöva skatta när de jobbar överklass?
    Ja, eftersom en lön betalas ut, den skattas det på. Den bokförs. Jobbar någon över och får utbetalning för det så blir det mer över för arbetaren, du är en sån som vill att saten ska snappa åt sig allting?
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:27:26 följande:
    Det är ju inte det Trump propagerar för. Fearmongering som han kör med handlar framförallt om invandrare (de äter hundar och katter t ex) Han vill ju dessutom göra de fattigare fattigare/ ta bort sjukvårdsförsäkringen för fattiga s a s.
    Det blir svårt att resonera med en person som tror att andra har fallit för propaganda för du litar på Aftonbladet...
  • Anonym (GreatThinker)
    Mrs Moneybags skrev 2024-11-05 15:06:35 följande:
    Det är ju en lika stor flock som gillar Trump som gillar Harris. Så det argumentet funkar inte riktigt. Det lutar dessutom åt att Trump kommer vinna valet. 
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-11-05 11:17:31 följande:

En del i USA röstar bara så, ungefär som en del svenskar röstade på S oavsett vad (fast den generationen är nästan borta nu)

Men jag tror misären med hög kriminalitet, polis som inte dyker upp, "soft on crime" är det som drar. Trumpröstare i "blå" stater har den typen av argument.

Jag "känner" (via internet) ett par tjejer i Kalifornien, de vågar knappt gå ut längre. De röstar Trump.

Californien kommer välja Harris. Det är osannolikt att de skulle välja Trump. Otrygga områden finns i varje stad och stat. Av de exilamerikaner jag känner här i Sverige vet jag ingen som kommer rösta på Trump (säger kanske mer om mitt umgänge än något annat). För demokraterna är utlandsrösterna mycket viktiga just pga att de flesta röstar på demokraterna. 

Argumentet har inget med hur många som gillar någon att göra eller inte, utan hur personer ser på någon grundat på propagandan i Sverige.
    Tror du Harris hade varit populär om hon framställdes som en korrumperad ex-polis som olagligt rökte weed medans hon låste in andra för det, exempelvis? 
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:38:27 följande:
    Jag förstår inte ens vad du babblar om. Skulle du själv vilja att din övertidsersättning slopas? Eller har du inbillat dig att övertidsersättningen ska skattebefrias?
    Varför beter du dig som det här uttalandet är en inbillning?
    www.cbsnews.com/news/jd-vance-face-the-nation-donald-trump-overtime-pay/

Så störande med jobbiga personer som har fel och fösröker låta överlägsna.
    Alltid de små som har fel som försöker låta överlägsna om de tror sig ha rätt..
    jobbigt med personer som dig, förstår du tror på Harris..
    svagt psyke, klen person, håller med gruppen även om gruppen har fel..
    vågar inte säga vad du tycker, populär åsikte är din fakta även om du vet det är fel.
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:36:28 följande:
    Du påstår att han inte sagt att de äter hundar och katter" alltså? Bara fake News?
    Orkar inte argumentera med någon som dig..
    Vad har att han har sagt det med något att göra?
    Han sa det i debatten.. du verkar vara en "gotcha"-debattör. Du bryr dig inte om vad som är sant eller inte, utan vill bara att din sida ska vinna.

Min poäng är att han sa det och du är arg på honom för att han sa det för att media sa åt dig att vara arg för det. Hade media understrykt hur hemskt det är att det skedde hade du inte varit arg över det.
    Du verkar vara en av de där personerna som står ute och skriker så högt de kan och tror de vinner argumentet.
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-05 16:38:19 följande:
    Min vilda gissning är att dom helt enkelt slagit i huvudet.
    Vem röstar annars på en potentiell diktator som hånar och kränker svaga grupper precis hela tiden. 
    Ljuger och set föraktfullt på sämre bemedlade.
    Lägg till att han även är rasist och försöker vinna röster på vilket sätt som helst och det utan skrupler.
    Ljug, kränk, hata och gå över lik, bokstavligt pga abortförbud och du har en Trumpan med eller utan den tilltufflade hamstern på skallen
    haha så roligt att läsa..
    skulle du bo i ryssland skulle svenskarna vara allt det du talar om..
    du hade hatat vem de än vill man ska hata beroende på propagandan förvirrade du matas med där du bor.
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Fast ...) skrev 2024-11-05 16:27:27 följande:
    Intressant kommentar från någon som skriver dubbelanonymt. För övrigt tycker jag att dina inlägg är jättebra och fyller en utmärkt funktion: med lite tur får de det lilla fåtal i Sverige som håller på Trump att inse att de nog tänkt lite tokigt 😉
    Du har inga argument och du bemöter inte det jag skriver och du fick en länk som bevisade vad du skrev fel? 
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-05 17:05:00 följande:
    Det går förhoppningsvis att hålla två bollar i luften. Varken Trumpan eller Putin är bra kandidater att leda ett land.
    Vad har det med min poäng att göra? Du missar ständiga poänger. Hade jag en poäng när jag länkade nyheten om något du inte påstår existerar? Orkar inte..
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?