• Anonym (Undrar)

Hur mycket tid läger ni per dag ...

... på

1. arbete (inlusive evt förberedelsearbete, hemmajobb utanför er vanliga arbetstid etc, men exklusive resor till och från jobb, såvida ni inte utnyttjar restiden till att jobba)

2. resor till och från arbete där ni inte kan eller vill utnyttja restiden till jobb

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)

5. fritid och hobbies

6. måltider (exklusive matlagning och disk)

7. Sömn

• Svar på tråden Hur mycket tid läger ni per dag ...
  • Anonym (L)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-05 10:57:00 följande:

... på

1. arbete (inlusive evt förberedelsearbete, hemmajobb utanför er vanliga arbetstid etc, men exklusive resor till och från jobb, såvida ni inte utnyttjar restiden till att jobba)

2. resor till och från arbete där ni inte kan eller vill utnyttja restiden till jobb

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)

5. fritid och hobbies

7. Sömn

1 - 11 timmar
    2 - 30min men jobbar ofta hemifrån
    3 - 15 min
    4 - 1.5-2 timmar
    5 - 2 timmar
    6 - på helgen 1 timme, vardagar 45 min max, om lunch med kollega 1,5 timme
    7 - 7-8 timmar
  • Anonym (borderlina)

... på

5. fritid och hobbies

7. Sömn

1. antingen 0 eller 7
    2. Antingen 0 eller en halvtimme
    3. 40 min kanske
    4. 1 timme
    5. 1-20 H
    6. 1 timme (typ?)
    7. 0-10h (insomnia/sömnproblem)
  • Anonym (Mellanchef jobbar 100%)

1. Kanske 4-5h i snitt 
    2. 1 h
    3. 30 min
    4. 1 h
    5. 1-2 h (gym, träning, träffa kompisar)
    6. 2 h
    7. 8-9 h 

• mammabitch

... på

5. fritid och hobbies

7. Sömn

1.Jobb- 8-9 timmar/dag inklusive rast+ i genomsnitt 1 timme//vecka  för fackligt arbete och extrauppdrag

2 Resor till och från - 30-60 minuter beroende på färdmedel, väglag etc.

3. Personlig skötsel - 15-30 minuter beroende på om jag tvättar håret.

4. Hushåll ca 1/2 -1 timme om jag jobbar, mer om jag är ledig. Vi är 5 personer som hjälps åt med hushållsbestyren.

5 Fritid 2 kvällar/vecka med fasta aktiveter. Övrigt (datotid, läsa, träffa kompisar, promenera mm kanske 3 timmar/dag - betydligt lyxigare liv nu när barnen är stora

6 Måltider - försumbar tid när jag har att göra, äter i farten eller framför datorn. Kanske en timme/dag om jag är ledig och har det lugnt

7 sömn- allt mellan 5-10 timmar, sover ojämnt.
  • Anonym (Undrar)
    PH76 skrev 2024-11-05 13:23:03 följande:
    - Runt 8 timmar, jag arbetar mest hemifrån

- Oftast noll men ibland så reser jag i jobbet och då kan det vara allt från 1-5 dagar. Men det innebär fortfarande att jag kan träna och sånt när jag är borta.

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)
    - 20 min

4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)
    - 1.5 timmar

5. fritid och hobbies
    - 1 timma gym

- 0

7. Sömn
    - ca 7.5 timmar
    Äter du aldrig något? Ingenting öht? Eller menar du att du äter under tiden du jobbar? Vad gör du de resterande 3,5 timmarna?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Ok) skrev 2024-11-05 14:00:39 följande:
    Står ju tydligt att en timme går till att skjutsa barn. Inte fyra timmar. 
    Förlåt  - det var jag som läste slarvigt! 🙈 Men jag är ff nyfiken på vad de TRE resterande timmarna går till då 😊
  • Anonym (Undrar)
    cosinus skrev 2024-11-05 15:30:48 följande:
    Tack, ja jag har läst igenom det typ tre ggr nu och inte fattat var de 4 timmarna kom ifrån :)

Men precis som du säger, 1 timme per dag i snitt går det nog.
    Haha - det kan ha varit jag som räknat fel också, bortsett från att jag missade att du skrev en timme på skjuts; när jag räknade ihop det fick jag det till ca 20 timmar (21 med skjutsningen), och då blir det ju 4 (eller rättare sagt: tre) timmar över. Men jag kan som sagt ha räknat fel ... och jag ber om ursäkt för att jag missade att du skrev en timme för skjuts 🙈
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (knivigt) skrev 2024-11-05 15:23:18 följande:
    - Svårt att säga. Jag är på plats 9 timmar om dagen, men jag har väldigt ojämt med arbete. En dag kan det vara tokkörigt och folk står i kö för att få hjälp och det blir övertid, en annan dag ser jag inte en människa och har absolut noll att göra. Plus att jag har ibland blir uppringd utanför arbetstid för att någon behöver något på studs och behöver lotsning över telefon, men det händer bara kanske 2-3 gånger i månaden.
    - ca 1,5 timme enkel väg så ca 3 timmar per dag
    - 10 minuter max på morgonen, ca 30 på kvällen.

- Per dag? Utslaget kanske 20 minuter på städa, tvätta, diska, handla. Laga mat ca en halvtimme.
    5. fritid och hobbies
    - Ägnar restiden till och från jobbet åt att se film, serier, läsa. Utöver det, beror mycket på vad jag ska lägga i uttrycket och hur jag ska räkna det.  
    - 30 minuter frukost, 20-60 minuter lunch, ca 40 minuter middag, 
    7. Sömn
    - 3-9 timmar. Jag sover väldigt ojämnt.
    Oj - ja, jag förstår att det är svårt att räkna på när man har så oregelbundna tider! Får man fråga vad du jobbar med? Och blir du inte trött av att bara sova tre timmar? Eller du känner att du lyckas ta igen det när du sover längre?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jox) skrev 2024-11-05 16:19:46 följande:

1. 12 timmar

2. 30 minuter

3. 20 minuter

4.

5. 5 timmar

6. 15 minuter

7. 5 timmar.

Den sista timman av dygnet vet jag inte vad jag gör.

Nr 4 kanske?
  • Anonym (knivigt)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-05 17:34:09 följande:
    Oj - ja, jag förstår att det är svårt att räkna på när man har så oregelbundna tider! Får man fråga vad du jobbar med? Och blir du inte trött av att bara sova tre timmar? Eller du känner att du lyckas ta igen det när du sover längre?
    Jag jobbar på ett arkiv, med informationshämntning och sånt. Mycket som inte är digitaliserat än så folk måste komma till mig om de behöver något.

Nej, jag blir inte trött, hade jag varit trött hade jag sovit. Min kropp och hjärna behöver helt enkelt inte mer sömn oftast. Det är dock lite jobbigt socialt, det är ju stor risk att man stör resten av huset när man är vaken när alla andra sover. 
  • Cereal Killer
    9h

1h 40 min

2 h

5. fritid och hobbies
    5 h

20 min

7. Sömn
    6 h
  • Cereal Killer

Såg inte att dessa var uppdelade. Typ en timme på varje skulle jag säga.

• cosinus
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-05 17:30:18 följande:
    Haha - det kan ha varit jag som räknat fel också, bortsett från att jag missade att du skrev en timme på skjuts; när jag räknade ihop det fick jag det till ca 20 timmar (21 med skjutsningen), och då blir det ju 4 (eller rättare sagt: tre) timmar över. Men jag kan som sagt ha räknat fel ... och jag ber om ursäkt för att jag missade att du skrev en timme för skjuts 🙈
    De övriga 3 timmarna är jag ibland ledare för barn i en idrott som även min ena son tränar (men just nu är skadad ifrån)

Eller så tar jag en promenad eller ser någon serie eller bara sitter och surrar med barnen. Det varierar så svårt att kategorisera. 
  • Anonym (C)

... på

5. fritid och hobbies

7. Sömn

1. 8 timmars arbete, jobbar jag hemifrån är det 0 minuters restid, jobbar jag på kontoret är det ca 45 minuter. Lagar mat och städar kanske 1-2 timmar per dag inklusive handla mat. 

2. Se ovan.

3. Duschar i ca 10 minuter varje morgon. Jag uppfattade hemmajobb som hushållsbestyr, så se mitt svar på fråga 1.

4. Jaha, det fanns ingen nr 4 Skrattande

5. Har inga hobbies direkt, men jag tränar 3-4 gånger per vecka på gymmet.

6. Se svaret på fråga 1. Tolkade hemmajobb som matlagning mm.

7. 6-7 timmar. Borde sova mer. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (knivigt) skrev 2024-11-05 17:57:26 följande:
    Jag jobbar på ett arkiv, med informationshämntning och sånt. Mycket som inte är digitaliserat än så folk måste komma till mig om de behöver något.

Nej, jag blir inte trött, hade jag varit trött hade jag sovit. Min kropp och hjärna behöver helt enkelt inte mer sömn oftast. Det är dock lite jobbigt socialt, det är ju stor risk att man stör resten av huset när man är vaken när alla andra sover. 
    Låter som ett roligt och omväxlande jobb iaf 😊 Även om jag fattar att det kan bli lite segt när det inte händer så mycket. Praktiskt att inte behöva så mkt sömn, även om det kan ställa till det socialt 😆
  • Anonym (Lisa)
    7-8 h

20 min. 

20 min. 

2h

5. fritid och hobbies
    6-7

60 min

7. Sömn
    6-7 h
  • Anonym (Mje)
    1.  8 timmar.
    2. 1 timme (inräknat lämna och ev hämta på förskolan).
    3. 1 timme.
    4.  2 timmar (räknar här in "praktiskt" med barnen såsom nattning, påklädning etc).
    5. 3 timmar.
    6. 1 timme.
    7. 8 (räknat från när jag lägger mig till när jag går upp, sover ej samtliga timmar).
Svar på tråden Hur mycket tid läger ni per dag ...