• cosinus

Hur mycket tid läger ni per dag ...

1. arbete (inlusive evt förberedelsearbete, hemmajobb utanför er vanliga arbetstid etc, men exklusive resor till och från jobb, såvida ni inte utnyttjar restiden till att jobba)

Jag håller mig nog till 8 timmar per dag som är det jag borde jobba

2. resor till och från arbete där ni inte kan eller vill utnyttja restiden till jobb
    10 min om jag tar bilen, 15 om jag tar cykeln 

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)

Duschar oftast 2 ggr per dag säg 10 min totalt (ibland 15). Vad kan det ta att klä sig 2 ggr. 5 min totalt. Tandborstning 2 min x 2 så så 4 min totalt. Kammar håret ibland (annars drar jag bara ihop det med snodd) säg 2 min i snitt per dag.

4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)

I snitt 30 min kanske? Eller nä vänta, tar vi med handling kanske jag landar på 1 timme i snitt.

5. fritid och hobbies

Här får jag lägga träning då antar jag. I snitt 1.5-2 timmar per dag.

6. måltider (exklusive matlagning och disk)

Jadu, vad kan vi landa på där, 20 min totalt. Iaf som jag bara äter och inte gör annat. Jag äter ofta vid datorn på jobbet t ex för att jag sprungit på lunchen. 8

7. Sömn

8 timmar som jag är i sängen skulle jag nog ändå säga. Hur mycket av det som jag sen sover varierar lite.

Det jag inte riktigt vet var jag ska kategorisera in är skjuts av barn till aktiviteter. Det är nog snudd på 1 timme per dag. Men ibland kan den tiden kombineras med t ex handling.
  • cosinus
    Anonym (Ok) skrev 2024-11-05 14:00:39 följande:
    Står ju tydligt att en timme går till att skjutsa barn. Inte fyra timmar. 
    Tack, ja jag har läst igenom det typ tre ggr nu och inte fattat var de 4 timmarna kom ifrån :)

Men precis som du säger, 1 timme per dag i snitt går det nog.
  • cosinus
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-05 17:30:18 följande:
    Haha - det kan ha varit jag som räknat fel också, bortsett från att jag missade att du skrev en timme på skjuts; när jag räknade ihop det fick jag det till ca 20 timmar (21 med skjutsningen), och då blir det ju 4 (eller rättare sagt: tre) timmar över. Men jag kan som sagt ha räknat fel ... och jag ber om ursäkt för att jag missade att du skrev en timme för skjuts 🙈
    De övriga 3 timmarna är jag ibland ledare för barn i en idrott som även min ena son tränar (men just nu är skadad ifrån)

Eller så tar jag en promenad eller ser någon serie eller bara sitter och surrar med barnen. Det varierar så svårt att kategorisera. 
Svar på tråden Hur mycket tid läger ni per dag ...