• Anonym (Undrar)

Hur mycket tid läger ni per dag ...

... på

1. arbete (inlusive evt förberedelsearbete, hemmajobb utanför er vanliga arbetstid etc, men exklusive resor till och från jobb, såvida ni inte utnyttjar restiden till att jobba)

2. resor till och från arbete där ni inte kan eller vill utnyttja restiden till jobb

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)

5. fritid och hobbies

6. måltider (exklusive matlagning och disk)

7. Sömn

• Svar på tråden Hur mycket tid läger ni per dag ...
  • Anonym (Undrar)

Vet inte varför punkt 4 hamnade på samma rad som punt 3 ...

• cosinus
    1. arbete (inlusive evt förberedelsearbete, hemmajobb utanför er vanliga arbetstid etc, men exklusive resor till och från jobb, såvida ni inte utnyttjar restiden till att jobba)

Jag håller mig nog till 8 timmar per dag som är det jag borde jobba

2. resor till och från arbete där ni inte kan eller vill utnyttja restiden till jobb
    10 min om jag tar bilen, 15 om jag tar cykeln 

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)

Duschar oftast 2 ggr per dag säg 10 min totalt (ibland 15). Vad kan det ta att klä sig 2 ggr. 5 min totalt. Tandborstning 2 min x 2 så så 4 min totalt. Kammar håret ibland (annars drar jag bara ihop det med snodd) säg 2 min i snitt per dag.

4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)

I snitt 30 min kanske? Eller nä vänta, tar vi med handling kanske jag landar på 1 timme i snitt.

5. fritid och hobbies

Här får jag lägga träning då antar jag. I snitt 1.5-2 timmar per dag.

Jadu, vad kan vi landa på där, 20 min totalt. Iaf som jag bara äter och inte gör annat. Jag äter ofta vid datorn på jobbet t ex för att jag sprungit på lunchen. 8

7. Sömn

8 timmar som jag är i sängen skulle jag nog ändå säga. Hur mycket av det som jag sen sover varierar lite.

Det jag inte riktigt vet var jag ska kategorisera in är skjuts av barn till aktiviteter. Det är nog snudd på 1 timme per dag. Men ibland kan den tiden kombineras med t ex handling.
  • Anonym (Undrar)
    cosinus skrev 2024-11-05 11:07:28 följande:

Jag håller mig nog till 8 timmar per dag som är det jag borde jobba

10 min om jag tar bilen, 15 om jag tar cykeln 

Duschar oftast 2 ggr per dag säg 10 min totalt (ibland 15). Vad kan det ta att klä sig 2 ggr. 5 min totalt. Tandborstning 2 min x 2 så så 4 min totalt. Kammar håret ibland (annars drar jag bara ihop det med snodd) säg 2 min i snitt per dag.

I snitt 30 min kanske? Eller nä vänta, tar vi med handling kanske jag landar på 1 timme i snitt.

5. fritid och hobbies

Här får jag lägga träning då antar jag. I snitt 1.5-2 timmar per dag.

Jadu, vad kan vi landa på där, 20 min totalt. Iaf som jag bara äter och inte gör annat. Jag äter ofta vid datorn på jobbet t ex för att jag sprungit på lunchen. 8

7. Sömn

8 timmar som jag är i sängen skulle jag nog ändå säga. Hur mycket av det som jag sen sover varierar lite.

Det jag inte riktigt vet var jag ska kategorisera in är skjuts av barn till aktiviteter. Det är nog snudd på 1 timme per dag. Men ibland kan den tiden kombineras med t ex handling.
    Tack! Vad gäller skjuts av barn tänker jag att allt man gör med/för sina barn specifikt (alltså inte tvätta deras kläder, laga mat etc, utan sånt man gör enbart med/för barnen) faller under fritid 😊 men spenderar du alltså ca 4 timmar per dag åt att skjutsa barnen? Eller vad gör du under de resterande 4 timmarna? Jag ifrågasätter dig alltså inte, utan jag är bara nyfiken 😊
  • Freddie K

Hmm. Jag lägger sju timmar på jobb plus en timme dit och hem.
    Jag sover kanske 10 timmar, men jag behöver det eftersom att jag alltid vaknar ett par gånger om nätterna så jag får inte den kontinuerliga sömnen jag behöver. Det känns som att jag är mer på jobbet än hemma och när jag väl är hemma så sover jag. Skäms

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • PH76
    - Runt 8 timmar, jag arbetar mest hemifrån

- Oftast noll men ibland så reser jag i jobbet och då kan det vara allt från 1-5 dagar. Men det innebär fortfarande att jag kan träna och sånt när jag är borta.

- 20 min

- 1.5 timmar

5. fritid och hobbies
    - 1 timma gym

- 0

7. Sömn
    - ca 7.5 timmar
  • PH76
    PH76 skrev 2024-11-05 13:23:03 följande:
    - Runt 8 timmar, jag arbetar mest hemifrån

- Oftast noll men ibland så reser jag i jobbet och då kan det vara allt från 1-5 dagar. Men det innebär fortfarande att jag kan träna och sånt när jag är borta.

- 20 min

- 1.5 timmar

5. fritid och hobbies
    - 1 timma gym

- 0

7. Sömn
    - ca 7.5 timmar
    Tänkte inte på skjutsning av barn, kanske 30 min extra utslaget per dag då.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-05 11:34:46 följande:
    Tack! Vad gäller skjuts av barn tänker jag att allt man gör med/för sina barn specifikt (alltså inte tvätta deras kläder, laga mat etc, utan sånt man gör enbart med/för barnen) faller under fritid 😊 men spenderar du alltså ca 4 timmar per dag åt att skjutsa barnen? Eller vad gör du under de resterande 4 timmarna? Jag ifrågasätter dig alltså inte, utan jag är bara nyfiken 😊
    Står ju tydligt att en timme går till att skjutsa barn. Inte fyra timmar. 
  • Anonym (knivigt)
    - Svårt att säga. Jag är på plats 9 timmar om dagen, men jag har väldigt ojämt med arbete. En dag kan det vara tokkörigt och folk står i kö för att få hjälp och det blir övertid, en annan dag ser jag inte en människa och har absolut noll att göra. Plus att jag har ibland blir uppringd utanför arbetstid för att någon behöver något på studs och behöver lotsning över telefon, men det händer bara kanske 2-3 gånger i månaden.
    - ca 1,5 timme enkel väg så ca 3 timmar per dag
    - 10 minuter max på morgonen, ca 30 på kvällen.

- Per dag? Utslaget kanske 20 minuter på städa, tvätta, diska, handla. Laga mat ca en halvtimme.
    5. fritid och hobbies
    - Ägnar restiden till och från jobbet åt att se film, serier, läsa. Utöver det, beror mycket på vad jag ska lägga i uttrycket och hur jag ska räkna det.  
    - 30 minuter frukost, 20-60 minuter lunch, ca 40 minuter middag, 
    7. Sömn
    - 3-9 timmar. Jag sover väldigt ojämnt.
  • cosinus
    Anonym (Ok) skrev 2024-11-05 14:00:39 följande:
    Står ju tydligt att en timme går till att skjutsa barn. Inte fyra timmar. 
    Tack, ja jag har läst igenom det typ tre ggr nu och inte fattat var de 4 timmarna kom ifrån :)

Men precis som du säger, 1 timme per dag i snitt går det nog.
  • Anonym (jox)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-05 10:57:00 följande:
    Hur mycket tid läger ni per dag ...

... på

3. personlig skötsel (att klä/klä av sig, hygien, fixa håret/sminka sig etc)4. hushållsbestyr (städa, tvätta, diska, laga mat, handla etc)

5. fritid och hobbies

7. Sömn

1. 12 timmar

2. 30 minuter

3. 20 minuter

4.

5. 5 timmar

6. 15 minuter

7. 5 timmar.

Den sista timman av dygnet vet jag inte vad jag gör.

Svar på tråden Hur mycket tid läger ni per dag ...