Inlägg från: Anonym (yes you can) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yes you can)

Hjälp upp från botten

En oväntad framgång kan man ju tyvärr inte räkna med.

Kan du ta ett extrajobb de veckor du inte har barnen så att du kan börja bygga upp en buffert och ta dig ifrån det dåliga området?

Sätt upp mål för det du vill förändra. Exvis 1. flytta 2. göra en kul resa med barnen 3. utvidga mitt sociala liv - gå en kurs, skaffa en hobby, hitta någon arbetskamrat eller granne som har liknande intressen, coacha barnens sporter eller något annat där du hamnar i ett socialt sammanhang så att du kan få ett lite roligare liv.

• Anonym (yes you can)
    Anonym (tacksam) skrev 2024-11-05 12:08:52 följande:
    Skilsmässan och det nya livet har ändå öppnat upp ögonen för mig. Mina känslor är att tidigare tillhörde jag en högre samhällsklass där väldigt mycket yta var viktigt. Människorna jag träffat i "mitt nya liv" är betydligt mer genuina, trevliga och inbjudande. Det finns så mycket fantastiskt trevliga människor i min närmiljö. Men samtidigt som jag trivs i miljön känner jag mig avskärmad från min tråkiga, ytliga gamla småsnobbiga vänner. Jag har nog lite av en identitetskris. Jag har ett ganska "snobbigt" kontorsjobb. Grannarna och de nya personerna i min närmiljö jobbar på riktig som tex: kör ut mat, jobbar i verkstad, vårdhem eller städare.
    Se det som en rikedom att kunna röra dig fritt i olika miljöer och ändå känna dig bekväm. Det finns så många som bara stannar i sin egen sfär livet igenom. 
Svar på tråden Hjälp upp från botten