• Anonym (Anette)

Hjälp upp från botten

Kanske du helt enkelt hamnar i en depression och faktiskt behöver hjälp av läkare/medicin och annat typ terapi som hjälp. 
    Är väldigt vanligt att hamna i depression i samband med en skilsmässa då man går igenom så mycket ofrivilligt och många gånger lägger locket på för att man inte orkar deala med det just då. 

Kanske din samtalkontakt inte fungerade för att du helt enkelt inte var redo att möta verkligheten just då. 

• Anonym (Anette)
    Anonym (tacksam) skrev 2024-11-05 11:57:21 följande:
    Du kan ha rätt i det. Jag minns att i samtalen så fokuserade jag mest på alla fel min exfru hade gjort. Jag fokuserade egentligen inget på mig själv och mina känslor utan ville mest babbla om alla oröättvisor hon orsakat mig.
    Då låter som att du skulle behöva göra om och göra rätt den här gången och fokusera på enbart dig . Nu är det dags att landa i verkligheten och se framåt. 
  • Anonym (Anette)
    Anonym (tacksam) skrev 2024-11-05 12:08:52 följande:
    Skilsmässan och det nya livet har ändå öppnat upp ögonen för mig. Mina känslor är att tidigare tillhörde jag en högre samhällsklass där väldigt mycket yta var viktigt. Människorna jag träffat i "mitt nya liv" är betydligt mer genuina, trevliga och inbjudande. Det finns så mycket fantastiskt trevliga människor i min närmiljö. Men samtidigt som jag trivs i miljön känner jag mig avskärmad från min tråkiga, ytliga gamla småsnobbiga vänner. Jag har nog lite av en identitetskris. Jag har ett ganska "snobbigt" kontorsjobb. Grannarna och de nya personerna i min närmiljö jobbar på riktig som tex: kör ut mat, jobbar i verkstad, vårdhem eller städare.
    Och här har du anledningen till att du i din trådstart skriver om oväntad framgång.  En ny titel, bättre lön eller annat karriär-relaterat kommer inte ändra den verklighet du lever i och kommer förmodligen bara göra dig ännu mer miserabel och öka på känslan av ensamhet . 
    Det behöver du inte just nu. 
Svar på tråden Hjälp upp från botten