Inlägg från: trollhona |Visa alla inlägg
  • trollhona

Hjälp oss hitta ett namn till vår pojke!

Weloty skrev 2024-11-05 10:01:13 följande:
    Hjälp oss hitta ett namn till vår pojke!

Hej! 

Vi väntar vårt första barn om 5 veckor och börjar nu fundera allt mer på vad han ska heta. Både jag och min man har förnamn som börjar på M, och vårt efternamn börjar på W. 

Vi har därför varit inne på att bebisen ska ha ett namn på antingen M eller W. M för att matcha våra namn, och W för att jag tycker att det är väldigt fint när förnamn och efternamn ?hör ihop? som exempelvis William Wallin.

Några namn vi har funderat på är Walter, Wilmer, Malte och Melker. Vi överväger också Oliver som egentligen är min favorit trots att det inte börjar på varken M eller W. 

Tar tacksamt emot alla typer av namnförslag! Hur har ni tänkt kring att matcha med föräldrarnas förnamn samt med efternamnet? 

Det är ju rätt charmigt att ha så att alla börjar på samma bokstav, men tänk på att om ni får fler barn så är det fler namn som ska till att matcha annars är det lite synd om det barnet som blir utanför.

Tycker Oliver är ett fint namn, ett alternativ kan ju vara att stava det Oliwer för att koppla det till efternamnet.

Annars är både Malte och Melker fina namn. Walter är lite häftigt också. William är det inget fel på men väldigt vanligt idag.

Namntips:
    Melwin
    Marwin
    Mattis
    Mille
    Malcolm
    Mauro
    Mård
    Mauritz
    Marcell

Wilmer
    Waldemar
    Wollmar
    Wilhelm
    Wictor
Svar på tråden Hjälp oss hitta ett namn till vår pojke!