Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?

Ja varför leva livet eller roa sig med något öht som innebär vissa risker.

Sätt dig hemma i ett vadderat rum istället.

• Anonym (M)

De flesta män är trots allt inte våldtäktsmän. Men vill man göra sina val efter att man måste utesluta alla eventuella risker så. Farligare att sätta sig i en bil skulle jag tro. Vissa sporter är ju rejält farliga och riskfyllda. Vad kan det bero på att man vill göra sånt? Dåligt självförtroende? Dålig jagbild?

• Anonym (M)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-07 14:24:16 följande:
    Nej, men hur vet man vilken man som är en våldtäktsman?

Sedan sätter man sig väl inte i en okänds bil heller, eller någon man vet kör vårdslöst.

Var ens gränser går för vilka risker man vill ta är individuellt. Alla tar risker mer eller mindre, och vilka man är villiga att ta är också individuellt. 

Så ja, man kan mkt väl vistas i trafiken men ändå undvika sex hemma hos främlingar. Inget konstigt alls. 
    Och man kan med samma resonemang mkt väl ha sex hemma hos främlingar men undvika trafiken. Inget konstigt alls.
  • Anonym (M)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-10 09:19:26 följande:
    Precis det jag skrev. Det är individuellt hur man ser på risk samt på sex. 
    Ja visst kan man som individ vara inkonsekvent och använda ett argument bara i vissa fall. I andra fall så gäller det plötsligt inte.
  • Anonym (M)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-10 17:06:52 följande:

Så är ju alla människor, även du. Man tar risker i vissa fall, i andra inte. Många är t ex rädda för att flyga fast det är säkrare än att köra bil. 

Sedan spelar verkligheten in. Det är för de flesta nödvändigt att vistas i trafiken till viss del, medan att gå hem till en okänd kille inte är nödvändigt alls. 

Ja jag gör det, men jag ifrågasätter inte och kritiserar varför andra än jag tar risken att gå ut i trafiken eller ägnar sig åt sporter eller extremsporter med den retoriken som ex. TS har.
  • Anonym (M)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-10 17:57:39 följande:

Fast det är det du gör, när du skriver Sätt dig i ett vadderat rum istället. Typisk värdering. 

Nej det handlade inte alls om att kritisera att andra går ut i trafiken eller sportar. Skrev ingenting om det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-10 18:17:54 följande:
    Nej det var ju en värdering om folk som inte vill följa med okända män hem. 
    nej inte heller det skrev jag något om. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-11 16:05:02 följande:
    Så när du skrev så här utan att citera någon så handlade det inte om trådens ämne? Ja visst, tro på det du om det känns bättre. 

Ja varför leva livet eller roa sig med något öht som innebär vissa risker.

Sätt dig hemma i ett vadderat rum istället.

Precis, trådens ämne och inte något folk. Det handlade inte om någon person utan om resonemanget. Det var TS som kritiserar andras val, inte jag.
Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?