Inlägg från: Anonym (Jasmine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasmine)

Skaffa ett till barn som äldre?

Varken 35 eller 37 år är att vara äldre så vad skulle vara annorlunda menar du? Den enda skillnaden jämfört med att vara runt 20 och få barn skulle väl kanske vara att man är en stabilare och bättre förälder kanske.

• Anonym (Jasmine)

Själv fick jag barn när jag var 26 och var inte den bästa föräldern eftersom jag hade så mycket med mig själv och var nog inte mogen så jag tror att du kan ha en fördel med din ålder nu att skaffa barn 

• Anonym (Jasmine)
    Anonym (Två sladdisar) skrev 2024-11-04 23:27:16 följande:
    Jo, över 35 så räknas man som en äldre mamma.

Det är skillnad biologiskt mellan en 25-åring och en 35-åring. Det är kanske olika från individ till individ exakt hur stor denna skillnad är, men det är ganska dumt att låtsas som att den inte finns.

Det är också en ganska grov fördom att äldre föräldrar skulle vara stabilare och bättre än yngre föräldrar. Det beror mer på hur individen är, än åldern. Många "växer upp" när de får barn.

Det finns fördelar och nackdelar med att få barn som ung, och det finns fördelar och nackdelar med att få barn som äldre.
    Enligt vem räknas man som äldre över 35 år? 

Det är ingen fördom utan enligt min egen erfarenhet utifrån att jag och många kompisar som fick barn runt 20 inte klarade föräldraskapet så bra medan jag ser föräldrar runt 30 som har ett stabilt liv och inte separerar i lika stor omfattning som yngre. Livserfarenhet och mognad kommer med åldern. Jag är en mycket bättre mamma till mina barn nu än när jag fick dom. 
Svar på tråden Skaffa ett till barn som äldre?