Inlägg från: Anonym (Alvea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alvea)

Dotterns pappa har gett henne av någon annans medicin, är det olagligt?

mammatill6 skrev 2024-11-05 11:50:14 följande:
    fast långt ifrån allt man får på recept ingår i högkostnadsskyddet. finns många mediciner som det krävs recept på men som inte ingår i högkostnadsskyddet. Ett ex är just alvedon, en burk med 100 tabletter ingår men får du 50 tabletter utskrivet så ingår de inte.
    Stämmer inte alls! Även 50 st ingår. Hämtade ut senast igår faktiskt. Alvedon på recept ingår oavsett storlek på förpackningen.
  • Anonym (Alvea)
    mammatill6 skrev 2024-11-05 21:29:59 följande:
    Men fick du alvedon eller ett bkllogare alternativ? Och du är säker att det räknades med i högkostnadsskyddet? För hämta ut kan man ju göra om man har recept, Men det räknas inte in i högkostnadsskyddet. Blev nyfiken så dubbelkollade o det ingår inte 
    Ja, jag är säker. Jag är dessutom uppe i frikort och behöver inte b betala något. Hade det inte ingått hade jag ju fått betala. Väljer du att ta just Alvedon för att det står på receptet och inte tar det utbytesläkemedel som är samma substans som gäller just nu får du ju såklart betala. 
Svar på tråden Dotterns pappa har gett henne av någon annans medicin, är det olagligt?