Inlägg från: Anonym (Inte olagligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte olagligt)

Dotterns pappa har gett henne av någon annans medicin, är det olagligt?

Det är inte olagligt att ge bort läkemedel, vare sig receptbelagda eller receptfria (det som är olagligt är om läkemedlet i fråga är narkotikaklassat, eller om man säljer läkemedlet vidare). Det kanske inte är lämpligt att ge bort om man inte vet vad man gör, men olagligt är det inte.

Även om jag tycker att han inte borde ha gett ett barn melatonin utan att ha pratat med läkare, så tycker jag också att du verkar vara överdrivet kritisk. Jag förstår att du inte gillar honom och hans sätt att vara förälder, men det finns röda flaggor även i hur du uttrycker dig. Passa dig så att du inte låter ditt barn bli slagträ i din önskan om att sätta dit honom. Receptfri medicin som pappan väljer att ge ert barn på sina veckor anser jag att du inte ska lägga dig i och inte heller behöver meddelas varenda Alvedon eller åksjuketablett som dottern får hos sin pappa.

Receptbelagda läkemedel är en annan sak, båda vårdnadshavarna ska godkänna vård.

Hur gammal är dottern?

Svar på tråden Dotterns pappa har gett henne av någon annans medicin, är det olagligt?