Anonym (Irriterad) skrev 2024-11-05 22:00:21 följande:
Sen är det väl inte så konstigt om man reagerar när man är snäll och skänker bort saker när småglin är egoistiska och tror de är jordens mittpunkt. Så svårt är det inte att skriva "jag har ångrat mig" eller "fick förhinder och kan inte komma". Klart man blir irriterad när man planerat och styrt upp sin dag för att passa in på någon annan och personen bara skiter i det.
Klart jag fattar det hade reagerat likadant. Marketplace verkar va en riktig skitsida även åt andra hållet med säljare som inte svarar och plötsligt sålt vara som man trodde man skulle få köpa. Köpare som inte svarar eller prutar halva priset och tycker man ska anpassa dag och tid för hämtning efter dom.
Anonym (Irriterad) skrev 2024-11-05 22:03:54 följande:
Ja precis. Sen förväntar sig folk att allt ska vara i nyskick fast det är bortskänkes. En tjej frågade om den var i bra skick, de skavanker som är varken märks eller syns om man använder sängkappan jag skickar med och det enda är att man kan se noppror på tyget på sänkappan om man kollar noga. Då slutade hon svara 😂 Hade sängen vart i perfekt skick hade jag hellre sålt den för
500-1000 kr.
Om man vill ha nyskick får man nog räkna med att betala några hundralappar
Nu frågade hon väl om den var i bra skick och inte i nyskick? Hon ville kanske bara veta skicket eftersom mycket som skänks bort kan va trasigt el i väldigt dåligt skick. Ingen konstig fråga