• Anonym (Irriterad)

Vad är det för fel på folk? Man skänker saker folk svarar sen skiter i att hämta?

Jag är så less på market place. Väldigt svårt att bli av med saker när flera som svarar alltid är oseriös. 

Jag skänker bort en fullt fungerande säng men var tvungen att bli av med den idag. Därav bortskänkes och behövde bli av med den idag. Jag fick flera svar och den första på tur sa att han akut behövde en säng och kunde hämta idag klockan 18. Han dök inte upp och skrev att han kommer klockan 19. Men han dök inte upp och får inget svar heller. Vad är det för fel på folk? Nu gick andra miste om chansen och vi fick kasta en säng som någon annan kunnat få istället inte nog med det fick vi ordna transport. 

Är folk så fruktansvärt egoistiskt och korkad att de tror att hela universum kretsar kring dom och tror att alla bara väntar och passar upp på dom? Skulle jag veta att mina barn var så korkade skulle jag känna att jag misslyckats hade jag struntat i julklappar och skänkt en slant till bättre behövande och förklarat varför. 

Alla kan få förhinder eller ångra sig men då hör man av sig! Alltid! 

• Svar på tråden Vad är det för fel på folk? Man skänker saker folk svarar sen skiter i att hämta?
  • Anonym (Tråkigt situation)

Hej jag förstår din frustration....tyvärr finns det många skitstövlar ute i samhället som bara tänker på sig själva.....som ljuger och som är väldigt otacksamma....
    Tråkigt att du råkat ut för en sån idiot.... Var glad och stolt än då att du själv inte är en sån skitstövel! 

• Anonym (Irriterad)
    Anonym (Tråkigt situation) skrev 2024-11-04 21:42:18 följande:

Hej jag förstår din frustration....tyvärr finns det många skitstövlar ute i samhället som bara tänker på sig själva.....som ljuger och som är väldigt otacksamma....
    Tråkigt att du råkat ut för en sån idiot.... Var glad och stolt än då att du själv inte är en sån skitstövel! 

Ja verkligen. Tror på karma och deras egoism kommer påverka dom negativt i framtiden.
  • Anonym (Robin)

Och vad vill du ha ut av ditt inlägg? Eller ville du bara gnälla? 

• Anonym (H)

Ja det håller jag med om. Jävligt dålig stil. 

• Anonym (Figo)
    Anonym (Irriterad) skrev 2024-11-04 21:07:01 följande:
    Vad är det för fel på folk? Man skänker saker folk svarar sen skiter i att hämta?

Jag är så less på market place. Väldigt svårt att bli av med saker när flera som svarar alltid är oseriös. 

Jag skänker bort en fullt fungerande säng men var tvungen att bli av med den idag. Därav bortskänkes och behövde bli av med den idag. Jag fick flera svar och den första på tur sa att han akut behövde en säng och kunde hämta idag klockan 18. Han dök inte upp och skrev att han kommer klockan 19. Men han dök inte upp och får inget svar heller. Vad är det för fel på folk? Nu gick andra miste om chansen och vi fick kasta en säng som någon annan kunnat få istället inte nog med det fick vi ordna transport. 

Är folk så fruktansvärt egoistiskt och korkad att de tror att hela universum kretsar kring dom och tror att alla bara väntar och passar upp på dom? Skulle jag veta att mina barn var så korkade skulle jag känna att jag misslyckats hade jag struntat i julklappar och skänkt en slant till bättre behövande och förklarat varför. 

Alla kan få förhinder eller ångra sig men då hör man av sig! Alltid! 

Man prickar knappast samhällets elit om man skänker möbler. En av mina kompisar slutade ge bort grejer just för att det var så många knäppgökar som kom på besök.
  • Anonym (Em)

Gäller inte bara bortskänkes utan när man säljer saker också. Vet inte hur många gånger folk ändrat tid i sista sekunden, ställt in eller bara slutat svara. Faktiskt slutat sälja och skänka på nätet pga det här, det tar för mycket energi. Ger till second hand istället

• Anonym (Irriterad)
    Anonym (Robin) skrev 2024-11-04 23:50:39 följande:

Exakt! Jag ville bara få det ur mig. :) Känns bättre idag. 
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (Robin) skrev 2024-11-04 23:50:39 följande:

Sen är det väl inte så konstigt om man reagerar när man är snäll och skänker bort saker när småglin är egoistiska och tror de är jordens mittpunkt. Så svårt är det inte att skriva "jag har ångrat mig" eller "fick förhinder och kan inte komma". Klart man blir irriterad när man planerat och styrt upp sin dag för att passa in på någon annan och personen bara skiter i det. 
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (Figo) skrev 2024-11-05 01:54:39 följande:
    Man prickar knappast samhällets elit om man skänker möbler. En av mina kompisar slutade ge bort grejer just för att det var så många knäppgökar som kom på besök.
    Ja precis. Sen förväntar sig folk att allt ska vara i nyskick fast det är bortskänkes. En tjej frågade om den var i bra skick, de skavanker som är varken märks eller syns om man använder sängkappan jag skickar med och det enda är att man kan se noppror på tyget på sänkappan om man kollar noga. Då slutade hon svara 😂 Hade sängen vart i perfekt skick hade jag hellre sålt den för 500-1000 kr. 

Om man vill ha nyskick får man nog räkna med att betala några hundralappar
  • Anonym (Robin)
    Anonym (Irriterad) skrev 2024-11-05 22:00:21 följande:
    Sen är det väl inte så konstigt om man reagerar när man är snäll och skänker bort saker när småglin är egoistiska och tror de är jordens mittpunkt. Så svårt är det inte att skriva "jag har ångrat mig" eller "fick förhinder och kan inte komma". Klart man blir irriterad när man planerat och styrt upp sin dag för att passa in på någon annan och personen bara skiter i det. 
    Klart jag fattar det hade reagerat likadant. Marketplace verkar va en riktig skitsida även åt andra hållet med säljare som inte svarar och plötsligt sålt vara som man trodde man skulle få köpa. Köpare som inte svarar eller prutar halva priset och tycker man ska anpassa dag och tid för hämtning efter dom.
    Anonym (Irriterad) skrev 2024-11-05 22:03:54 följande:
    Ja precis. Sen förväntar sig folk att allt ska vara i nyskick fast det är bortskänkes. En tjej frågade om den var i bra skick, de skavanker som är varken märks eller syns om man använder sängkappan jag skickar med och det enda är att man kan se noppror på tyget på sänkappan om man kollar noga. Då slutade hon svara 😂 Hade sängen vart i perfekt skick hade jag hellre sålt den för 500-1000 kr. 

Om man vill ha nyskick får man nog räkna med att betala några hundralappar
    Nu frågade hon väl om den var i bra skick och inte i nyskick? Hon ville kanske bara veta skicket eftersom mycket som skänks bort kan va trasigt el i väldigt dåligt skick. Ingen konstig fråga 
Svar på tråden Vad är det för fel på folk? Man skänker saker folk svarar sen skiter i att hämta?