Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Hoppa i soffan

Jag har haft samma erfarenhet och det är skitjobbigt.
    Nu hade vi inte något yngre syskon, vilket verkligen måste vara utmanande, men det var liksom nog...
    Man kunde som du skriver inte gå på toaletten, inte hälla av vatten från pastan knappt utan att barnet vips hade klättrat upp på något högst olämpligt ställe.

Frustrationen fanns där även när vår son var yngre, att vi stängde dörrar så att han inte kunde krypa in i alla rum och resa sig mot saker som inte var så bra att resa sig emot. Då var gåstolen bra. Men det är svårare med ett barn som kan gå (och klättra), det är det.

Min son var inte lika vild senare, så för oss avtog det. Det var inte så att han fortsatte att utsätta sig för precis alla tänkbara risker utomhus (klättra på stenar, bord, utemöbler mm) och kasta sig handlöst. Men vi har varit väldigt aktiva med honom. Jag upplever att när han blir fysiskt trött av att kuta runt med  boll på en fotbollsplan, att åka springcykel, leka i lekparker, gå i skogen etc så är han lugnare inomhus. 

Jag förstår att det är knepigare för dig som har en bäbis men om ni kan gå ut och leka med lilla i vagn eller sele så får den äldre bara springa av sig liksom?

Svar på tråden Hoppa i soffan