Inlägg från: HundenVoffVoff |Visa alla inlägg
  • HundenVoffVoff

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Anonym (Så trött) skrev 2024-11-04 17:54:42 följande:

Det var då ett evinnerligt tjatande om att kvinnor bara går efter utseendet på män. Det gör vi inte. Vi vill ha någon som BÅDE är snygg och har en bra personlighet, bara det ena räcker inte. På dejtingappar som Tinder väljer man dock efter utseendet FÖRST (om det inte finns en rejäl profiltext så man kan bedöma personligheten samtidigt), SEN utforskar man via chatt/träffar om personligheten är nåt att ha också.

Hade det varit rena text-dejtingappar utan bilder hade man valt efter personligheten först, och sedan hade man behövt godkänna utseendet i andra hand.

men verkligheten ser ut så att är man på bildappar blir utseendet viktigt, det är bara att tugga i sig. 

Anmäld pga otrevlighet, läs om vad som står så kanske du förstår att problemet inte är oklart i starten av tråden? Alltså är det förstått, du som är oklar med att förstå vad som står?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:43:40 följande:
    Kontraproduktivt är ordet! Exakt så.
    Är ingen bitter tråd. Är en tråd som går ut på att fråga saker. Ingen bitter känsla i den förutom de kvinnor som tar åt sig för de är ytliga och börjar skicka otrevligheter som anmäls såklart.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Så trött) skrev 2024-11-04 17:57:35 följande:

Kan nämna en sak till. Det räckte att jag såg ditt användarnamn för att bli helt avtänd innan jag ens läst din trådstart -  vilken vuxen, normal man skulle döpa sig till HundenVoffVoff?? Det är så barnsligt och creepy att jag blir helt äckelmagad. 

Jag bryr mig inte va du blir äcklad av för jag är inte äcklig och en hund som säger voff är bara äckligt om man filtrerar det i en hjärna som tänker äckliga tankar, tyvärr. Har inget med mig att göra
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-11-04 21:22:23 följande:
    Åh herregud.

Sveriges grälsjukaste man är igång igen? Kanske att det är bättre att du jobbar över med ditt CAD:ande så du har nåt att göra på kvällarna.
    Är inte grälsjuk, du kan inte läsa sammanhang och förstå.
    Du antog gender, ojoj. 
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-11-05 17:21:45 följande:
    Va?
    ja men folk behöver ju vara otrevliga i tråden jag ville bara debattera ämnet på ett civiliserat sätt
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Opinionen) skrev 2024-11-05 20:04:30 följande:
    Vad "debatterar" du egentligen?

Ingen är ju intresserad av dig, det har dom rätt till att inte behöva vara.
    Du verkar vara en incel som bara vill störa andra. Du konstaterar saker nu om andra som du inte vet något om. Jag talar om matches på tinder, du kostaterar konstigt nog saker om andra som du inte et, så jag antar det är så du känner dig själv. Jag pratar inte med konstiga personer som inte förstår, ha det bra. Ditt inlägg var totalt meningslöst och bara irriterande.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Jakob.) skrev 2024-11-05 20:26:10 följande:
    Självklart är det ytan som styr initialt. Det är ju det första kvinnorna ser. Redan där är man rökt om man inte har utseendet med sig. Jag talar tyvärr av egen erfarenhet och att utseendet inte skulle betyda något är bullshit de Luxe.....
    Såklart att utseendet betyder något men det kan ju vara en kombination.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Jakob.) skrev 2024-11-05 21:42:43 följande:
    Ser man ut som en misslyckad abort hjälper inga kombinationer. Oavsett hur vänlig man är eller hur mån man är om alla man möter. Hade jag outat mig med en bild här hade du förstått vad jag hade menat. 
    Jag förstår. Det bästa med att inte se bra ut är ju att man bara kan slappna av och släppa hela den där utseendenmässiga leken.
    Ibland tänker jag att det hade varit skönt att bara existera utan att tänka på vad någon annan ska tänka på en just för att man slutar bry sig om det och endast skaffar kontakter som fungerar på ens egna nivå, vilket kan vara bra mycket bättre än den ytliga, därför jag skapar den här tråden.
    Det ytliga är inte bra. De som är ytliga är ofta trasiga. De som inte ser så bra ut blir lurade av de ytliga att det skulle vara något fint där bara för de har en fin utsida men är utsidan endast fin är det inget att ha.

Du kanske sett hur ytliga tjejer i tråden redan blivit arga för att man bara ens ifrågasätter det och redan börjar skriva vidriga saker?
    Det är inte fina personer det är inget att ha.
  • HundenVoffVoff
    Daphodil skrev 2024-11-05 21:11:11 följande:

TS, ditt utseende är vad det är. Gymma vetja, det kanske bättrar på manligheten. Men från dina inlägg i den här tråden att döma har du nog en personlighet att jobba på först. 

Min personlighet drar till sig folk överallt, så vet inte hur du fick det där..
    är just det jag talade om, utseende, som jag påstår kan vara problem på tinder inget annat.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Opinionen) skrev 2024-11-05 22:15:26 följande:
    Vad "debatterar" du om här i tråden? Vad för du en debatt om egentligen? Huruvida man ska konfrontera andra som inte finner en attraktiv? Eller om andra borde låtsas som att de finner dig attraktiv? Vad handlar din sk "debatt" om egentligen??? Är något verkligen upp för en debatt om någon får nobben??
    Du verkar inte riktigt ha vad som behövs för att förstå hur man får sig under en debatt. Tackar för att du deltog fast.. You're fired!
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Jakob.) skrev 2024-11-05 23:00:08 följande:
    Just nu existerar jag bra. Men för vem eller varför? Förhoppningsvis får jag svar sinom tid. Annars kan jag lika gärna göra resan till andra sidan gränsen.....
    Varför ska utseende ha så stor betydelse? 
    Det är inte sant att det har det.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (I all välmening) skrev 2024-11-06 00:20:29 följande:
    Om utseendet är det enda de har att gå på så har det väl all betydelse? Sen är ju utseende subjektivt, och det går ju att göra väldigt mycket i bildväg för att ge ett bättre intryck på Tinder. Som sagt har jag agerat fotograf åt en del killar och sett förbättringen i realiteten.

Min farmor brukade säga "Ta den fula, så får du vara i fred". Det stämmer inte riktigt tyvärr. Finns gott om män som är attraktiva till utseendet men har dötrist personlighet, liksom dom som kanske inte är tiopoängare kan verkligen väga upp i andra, rimligtvis mer avgörande aspekter. Inget konstigt med det, men många män (eller kvinnor för den delen) verkar inte riktigt förstå det heller. Det i sin tur kan leda till att vissa har det svårare att hitta en lämplig partner, men det betyder absolut inte att de är dåliga partners på något vis.

Ska jag vara helt ärlig så tänker jag att hela tråden bara är till för att du ska gnälla av dig och försöka påvisa någon typ av poäng. En ganska dålig premiss som är rätt vanlig bland killar (och antagligen en del tjejer också) som känner att de inte får vad de vill ha när det kommer till dejting. Mitt råd är att skippa gnället, fokusera på vad du kan göra för att förbättra dina chanser och ta det därifrån.

Att sitta ensam och vara sur på att alla andra har fel gör ingen populär. Been there. Done that. It wasn't pretty. :)
    du har fel i sammanhanget när du cieterar

har inte läst hela än men inget har sagt något om att vara sur det la du tlll själv jag debatterar bara
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?