Inlägg från: Anonym (Opinionen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Opinionen)

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 11:36:20 följande:
    Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

Tycker vibbarna du skickar ut har mer att göra med att du startar en tråd om ämnet. Tycker det är tydligt att du ifrågasätter varför just du inte får några matchningar, visar att du tycker att du själv är så förträfflig och att det är något fel på alla tjejer som är så ytliga.

Dvs blottar en dryg, självupptagen och arrogant personlighet som antagligen visar sig på annat sätt också. Flesta tjejer skulle säkert snappa upp en sån röd flagga.
  • Anonym (Opinionen)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:01:13 följande:
    Jag är inte dryg, jag är inte självupptagen och varför skulle jag vara detta? För att jag klagar på ytlighet? Vad jag har märkt är att när man konfronterar en tjej över att vara ytlig blir hon väldigt arg ofta och påstår att allt hon direkt känner om sig är killens känslor.

Hur var min tråd dryg, självupptagen och arrogant?

Du är ju just vad du beskriver? Men jag hör gärna hur jag är just detta för att jag frågar kvinnor om vad de tycker om mitt utseende.
    Nu vill jag ha en ordentlig analys som gör att du kan tala för det för det du skrev var riktigt mycket du vräkte ur dig grundat på att någon ställer en oskyldig fråga.
    Varför skulle du någonsin hamna i en situation där du konfronterar en tjej och kallar henne för ytlig? Hon får vara precis så ytlig som hon behagar. Det enda du kan göra är att acceptera det. Varför ens fråga någon tjej som nobbat dig över vad de tycker om ditt utseende? Underligt, kan tänka mig att det väcker en del irritation 

Det du i princip skriver är att det är alla tjejers fel att du inte får ett ragg. Dvs dryg, självupptagen och arrogant.

Vi kan väl lägga till offermentalitet också.

fan, försök ta till dig över vad jag skriver, varför inte försöka förändras i stället?
  • Anonym (Opinionen)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:58:38 följande:
    Jag är i en sån situation just nu? Vem har sagt att någon inte får vara ytlig?
    Haha, jag har ju frågat just det och skriver om det i tråden, varför de nobbade? Läser du inte ens tråden? Foten i munnen

Ska jag ta till mig av vad du skriver när du inte ens klarar av att läsa tråden som du svarar i? 
    Det är även ett citat just där det framgår vad en tjej sa ordagrant om mitt utseende.

Så jag sak ta till mig av vad du skriver, då jag ber om argument för det efter första gången du skrev det, och då får jag något svammel om att jag ska ge exempel på något som redan står?

Jag är inte arrogant. Kan du definiera det ordet och kombinera definiionen med att du ber mig skriva om något som jag redan har i starten av tråden för att sen ge mig argument på varför du påstår jag skulle vara arrogant, dryg och självupptagen, (viket jag inte är.)

Du är väldigt arg. Är det någon som gjort dig något, tror du?

jag ger upp. Du vill tydligen inte ha några råd som handlar om att det är du som är den ickefungerande faktorn.

Fortsätt ragga du och skyll på alla de ytliga tjejerna när du inte får napp. Kan ju inte ha att göra med din "vinnande personlighet". Om alla tjejerna bara kunde se förbi ditt yttre, eller om du via -konfrontation- kan övertyga dom att de har fel eftersom de är så ytliga så kanske du får napp.

• Anonym (Opinionen)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:19:56 följande:
    Förstår att det kan vara tufft på dejtingappar, men faktum är att många träffas där, så jag håller inte alls med om att det skulle vara en tumör. Grejen är väl dock den att de som misslyckas börjar bli en ganska högljudd grupp, inte minst på FL.

På vilket sätt "hanterar de inte plattformen rätt"?

De jag sett irl via jobbet har alla haft svårt med den sociala kompetensen. Ser samma på FL. Alla som blir kvar i dejtingträsket kallar sig blyga och har inga kompisar/inget nätverk. Jag är relativt övertygad om att det allra oftast är just det sociala som brister. Sedan fattar jag ju att snygga har det mycket lättare. Men det finns absolut chans för normala män som har charm och social kompetens.

Ser ett flertal bittra trådar (som denna) som startas med syftet att tycka synd om sig själv och få medhåll av andra tyck-synd-om-mig:are med undermeningen att det är inte ditt fel, det är de ytliga tjejernas eller apparnas eller samhället eller invandrarnas fel. 

Fruktansvärt toxiskt och kontraproduktivt.

Såg någon statistik för ett tag sen där 60% av alla par träffas online, andra plats via vänner, tredje familj. Alltså PAR, inte bara tjejer. Om ts inte träffar någon så beror det på honom, enbart. 

• Anonym (Opinionen)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:43:40 följande:
    Kontraproduktivt är ordet! Exakt så.
    Såna (ge mig medhållstrådar och tyck-syn-om-mig-trådar) förstärker bara känslan av hjälplöshet och maktlöshet (offermentalitet)
    jepp, kontraproduktivt, det är så incels skapas.
  • Anonym (Opinionen)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-05 18:56:44 följande:
    ja men folk behöver ju vara otrevliga i tråden jag ville bara debattera ämnet på ett civiliserat sätt
    Vad "debatterar" du egentligen?

Ingen är ju intresserad av dig, det har dom rätt till att inte behöva vara.
  • Anonym (Opinionen)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-05 20:16:10 följande:
    Du verkar vara en incel som bara vill störa andra. Du konstaterar saker nu om andra som du inte vet något om. Jag talar om matches på tinder, du kostaterar konstigt nog saker om andra som du inte et, så jag antar det är så du känner dig själv. Jag pratar inte med konstiga personer som inte förstår, ha det bra. Ditt inlägg var totalt meningslöst och bara irriterande.
    Vad "debatterar" du om här i tråden? Vad för du en debatt om egentligen? Huruvida man ska konfrontera andra som inte finner en attraktiv? Eller om andra borde låtsas som att de finner dig attraktiv? Vad handlar din sk "debatt" om egentligen??? Är något verkligen upp för en debatt om någon får nobben??
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?