Inlägg från: Anonym (bad vibes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bad vibes)

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 11:36:20 följande:
    Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

Baserat på det du skriver i inlägget, absolut inte. Tror också att du i tråden kommer att argumentera för hur mycket bättre du är än andra män. Men vi får väl se hur det utvecklar sig. Fast helt klart den känslan jag får av dig. Dåliga vibbar helt enkelt.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 11:52:23 följande:
    Dina vibbar är dina egna. Du är även en man tror jag. Negativiteten känns av i din text. Du antog saker och direkt var det så enligt din utsago. 

Jag skulle uppskatta om du ville få självinsikt och inse att dåliga vibbarna är din grundkänsla. Jag har bra vibbar, jag påstår inte någon är bättre eller sämre. Jag talade om en situation, du började genast döma i form av fördomar som inthar med mig att göra.
    Mina känslor kommer från hur du uttrycker dig. Meningen med tråden var väl att vi skulle svara på om vi skulle dejta dig eller? Jag svarade nej och förklarade varför. Och nej, jag är kvinna/tjej.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:08:23 följande:
    Hur jag uttrycker mig säger endast i text om utseende. Dina vibes du känner av i dig sjävl är inte mina. Du har redan hittat på att jag skulle argumentera för varför jag skulle vara bättre än andra i tråden etc, jag har aldrig påstått något så du grundar inte alls ditt svar på vad jag skriver.
    Nej, det handlade inte bara om ditt utseende. Du betygsätter kvinnor genom att ge dem nummer (otroligt avtändande med folk som gör så) och du uppar dig själv genom att säga att du inte har dålig självkänsla, "inte det minsta". Som sagt, det ger mig bad vibes. Att du började argumentera mot mig var som sagt väntat och stärker ytterligare mina känslor kring vad du utstrålar.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:21:53 följande:
    Så du menar en kille som är en 1:a och en 10:a reagerar du likadant på?
    Jag skrev det om självkänsla för att trådstarten kan ge intrycket av att någon skulle ha låg självkänsla just pga det jag reagerade på i texten? 
    Inte för att understryka min självkänsla. Du reagearar helt fel på allting jag skrivit för att sen ta den felaktiga bilden och avgöra något. Som sagt, dina bad vibes är dina egna känslor.

Kan inte förstå hur någon kan se saker så negativt och sen tro att just ditt sätt att se världen på skulle vara det enda? Nu när jag förklarar hur det skulle läsas, får du en annan bild då?

Hur är det osmakligt att kalla en tjej 10:a eller 1:a?
    Det är osmakligt om man säger det rakt ut till något så en person såras, i detta scenario är det inte osmakligt på något sätt förutom någon som ser världen negativt och inte kan se andra perspektiv än sitt eget.
    Nej, tvärtom. Ju mer du skriver, desto mer förstärks bilden jag fick först.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:30:09 följande:
    Så du är övertygad om att negativiteten du har i dig är det enda sanna?
    OK! Då antar jag att vi är överens om att det 100% är dina bad vibes, så bra.
    Jag har good vibes och jag känner av negativetet i dig på hög nivå.

Du förstår inte att du fick en förklaring som talade om för dig du läste texten fel och hade för mycket ngativa fördomar som du bakade in? Jag förstår faktiskt inte hur jag kan tala om att du läste det fel på samma gång som jag talar om hur det var menat, men du välljer att behålla din negativa, felaktiga bild för att sen förstärka den.

Ok. Bad Vibes är ett passande namn, fast på dig som person.
    Men du, du startar en tråd och frågar om vi skulle dejta dig och varför/varför inte. Jag svarar på varför och då börjar du attackera mig. Det är inte good vibes direkt.

För övrigt så har jag inte läst texten fel. Detta var precis vad jag förväntade mig.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:46:38 följande:
    Du ska tala om för mig att jag la till en notis i texten pga anlednningen du misstänkte för att sen säga att min korrigering av din negativa misstanke minsann inte alls är korrekt, för du vet bättre varför jag skrev något än jag själv gör?
    Kan du förklara för mig hur du inte tolkade texten fel, när din tolkning av den inte är den sanna?

Jag har inte attackerat dig, jag konstaterar att du projicerade dina fördomar en person och förklarade hur det var menat och varför.

Det är klart att du får otrevliga bemötanden om du har fördomar.
    Går jag fram till en jättefin, trevlig tjej och är sjuktligt otrevlig och anklagar henne för att vara en dålig person tror jag inte hon kommer vara trevlig.

Ska jag då sen säga "Det var väl det jag trodde!!"?

Serisöt, skärpning nu. En sak att du vil tro dåliga saker om andra, men när du får en förklaring på vad du missuppfattat, snälla; fortsätt inte att bete dig som du vet bättre än vad TS gör när det kommer till vad som skrevs.

Vet du vad en självuppfyllande profetia är?
    Fast nu har jag inte gått fram till och berättat vilken känsla jag får av dig. DU har startat en tråd där DU frågar. Och jag har svarat vilket intryck du ger. Istället för att gå till angrepp kan du ju bara reflektera över hur du uttrycker dig. Eller bara skita i mitt svar och gå vidare.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:06:00 följande:
    Nej, du skrev inte vilket intryck jag ger. Du skrev känslorna i dig som du har som är negativa och ser världen på så sätt gör att du säger saker som att jag kommer förklara att jag är bättre än alla andra killar i tråden (vilket jag aldrig skrev) att jag skrev att jag inte har dålig självkänsla pga annan anledning än jag sen förklarade för dig, för att sen bli arg och säga att det är minsann vad du trodde och jag ska inte komma här och tro att jag som skrev tråden vet bättre varför det skrevs än du som felaktigt tolkade det negativt och även la till andra saker jag inte ens påstått.

Jag skrev att jag har bra självkänsla för att tråden kunde uppfattas som att jag inte skulle ha det, inte för att skylta med bra självkänsla. 

Varför fortsätter du att hävda att du vet bättre vad jag skrev än vad jag som skrev det jag? Jag finner det nästan galet.
    Jag vet inte bättre vad du skrev. Det jag säger är att jag trots dina förklaringar ändå har samma känsla av dig. 
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:19:14 följande:
    Ok, fast det är din känsla, inte min känsla,hoppas du förstår det?
    Tills du möter en person i verkligheten kommer känslan du skapar ha lika mycket med personen att göra som den karaktär du skapar i huvudet när du läser en bok.
    Alla som läser samma bok kommer skapa olika karaktärer trots samma grundinformation grundat på deras känslomässiga förknippelser med personer som påminner om bokens karaktär samt hur de förhåller sig till de informativa egensakperna som tilldelas.

Din känsla är din känsla, dina bad vibes är just dina bad vibes.
    Behåll dem gärna!

Jag har good vibes och att du insisterar på att det var som du trodde istället för vad jag skriver säger en del om dig, även om du inte tänker det gör det.
    Personerna på Tinder bildar också en känsla av dig. Jag hoppas att du förstår det.

Ok, så jag ska behålla min känsla. Varför startade du då tråden?
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:59:22 följande:
    Aha, det kanske är något hemligt som bara du förstår och ingen annan? Foten i munnen
    Nope, jag förstår precis vad personen menar. Tror inte det finns en enda i tråden som inte fattar. Bara du!
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 15:18:44 följande:
    Du menar personen som inte förstod vad jag skrev i tråden håller du med m nu, efter att du inte förstår vad jag skrev?
     Ok!
    Nej. Jag menar att det är tydligt varför du inte får napp. Men du aldrig kommer aldrig att förstå det själv. Du tycker dig ha rätt och priset du får betala är evig bitterhet och ensamhet.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:22:44 följande:
    Jag tycker inte jag har rätt, jag har rätt såvida du fortfarande inte tror att du vet bättre vad jag syftade på då jag skrev det än du.
    "Bitterhet och ensamhet". Du har så bad vibes att det känns av när man skriver med dig.
    Jag är varken bitter eller ensam. Du verkar väldigt hatisk och bitter däremot.
    Kan du sluta svara, du tillför inget, du lyssnar inte på när man förklarar saker för dig och nu kom du bara med mer negativtet.

Låt mig vara tack.
    Som jag skrivit tidigare. Jag tror inte att jag bättre vad du syftade på. Jag skrev att du jag trots din förklaring inte ändrar min bild av dig.

Men va bra att du inte är ensam. Fast då förstår jag inte vad du ska men Tinder att göra. Då är det väl bara att umgås med din partner och strunta i vad folk tycker på nätet.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 15:18:44 följande:
    Du menar personen som inte förstod vad jag skrev i tråden håller du med m nu, efter att du inte förstår vad jag skrev?
     Ok!
    Och anledningen att jag svarar är att du förvrider allt jag skriver. Då förklarar jag mig och kommer så att göra tills du slutar förvrida det jag skriver.
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:32:01 följande:
    Jag pratar inte om att ta initiativ. Det är väl en självklarhet att en man gör det.

Jag pratar om att män måste sitta där i månader och dagligen skicka till kanske 100 personer för att någon ens ska nappa till slut. Och när individen väl nappar så är det en kvinna som har 5 andra konversationer samtidigt. 

Tinder är därför lönlöst och rent slöseri med både tid och pengar för de flesta män. Det är den uppfattningen jag har efter alla berättelser jag tagit del av från personer som inte ens känner varandra. 

En del män kan ha ren tur fastän de inte är några supermodeller. Men det hör till ovanligheterna. De ä undantag. En liten klick av alla manliga användare.  

Det finns två sorts män som lyckas på tinder. De som har rena turen och gubbrötan eller de som är extremt attraktiva. Den stora massan har bara som huvuduppgift att sitta där och betala så tinder kan tjäna massa pengar och gå med vinst. 

Ändå träffas mer än 40 procent av alla heterosexuella par via nätdejting numera. Det är med andra ord inte på något sätt omöjligt.
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 16:38:08 följande:
    Svårt att se att männen jag känner till alla skulle ha haft sån tur. Är du säker på att inte historierna du har hört kommer från oattraktiva män eller de som övervärderar sin attraktionskraft? Har ju trots allt alltid funnits män som inte får napp irl också. Vissa tenderar ju att leva ut på nätet
    Samma här. De som jag vet som sitter år ut och år in på apparna utan att lyckas, har alla en sak gemensamt. Socialt knepiga.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:45:40 följande:
    Ha ha ha, för hur man är socialt framgår direkt när man ser bilden?
    Foten i munnen

Är det något du "vet" också, för du tror så?
    Ha ha ha,  jag menar naturligtvis när de chattar. Fast du kanske aldrig har kommit så långt att du vet att det är så det går till. Ska förklara för dig: Swipa, chatta, dejta. Dessa män kommer aldrig längre än chatta, alternativt en första dejt. Är dy med nu eller ska jag förklara igen?
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:54:10 följande:
    Ja, men din kollega här skrev att det handlar om hur de är socialt och inte hur de ser ut. Du menar att du ignorerar nästan profilbilden men tittar på profiltexten?
    Så om det är en supermodell med "Autism..." bara som profiltext blir det dislike direkt?

Och om det är en kort tjockis med glasögon som verkar vara en riktigt trevlig liten Tysthurtbulle blir det en superlike?!
    Nämnde inte NÅGOT om utseende. Skrev att killar som inte hittar någon brukar vara socialt knepiga. Punkt.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:55:58 följande:
    Och det du talar om nu har inget med vad tråden handlar om.
    Det handlar allstå om att få likes, inte att sabba matches som man redan fått.
    Två helt skilda saker! Foten i munnen
    Att klara av att skriva en lockande text är i högsta grad något som kräver sociala skills.
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (I all välmening) skrev 2024-11-04 17:02:08 följande:
    Vete katten om jag håller med om det. Tinder är ju ärligt talat inget annat än en enda stor tumör på vårt samhälle. Skulle antagligen fungera bättre för alla om den lades ner.

Man minns ju kontaktannonser i tidningar och hur man ibland såg samma personer om och om igen i flera år. Det är ju en varningsklocka i sig förstås. Men med tanke på hur hård konkurrens det är för killar på dejtingappar så är det väldigt lätt att bli en i mängden.

Man kanske har all social kompetens som krävs, men hanterar inte plattformen rätt eller bor på fel ort.
    Förstår att det kan vara tufft på dejtingappar, men faktum är att många träffas där, så jag håller inte alls med om att det skulle vara en tumör. Grejen är väl dock den att de som misslyckas börjar bli en ganska högljudd grupp, inte minst på FL.

På vilket sätt "hanterar de inte plattformen rätt"?

De jag sett irl via jobbet har alla haft svårt med den sociala kompetensen. Ser samma på FL. Alla som blir kvar i dejtingträsket kallar sig blyga och har inga kompisar/inget nätverk. Jag är relativt övertygad om att det allra oftast är just det sociala som brister. Sedan fattar jag ju att snygga har det mycket lättare. Men det finns absolut chans för normala män som har charm och social kompetens.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 17:00:45 följande:
    Men hur är det relevant då chansen inte ges att visa upp hur man är som person innan man matchat!? Du skrev att "killar som inte får napp på tinder brukar vara..."
    Tror du att dessa män kan vara socialt inkompetenda för varje gång de pratar med en kvinna är hon inte intresserad?
    Ja, jag tror att de saknar den sociala kompenens som krävs.
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (I all välmening) skrev 2024-11-04 17:32:44 följande:
    Jag tycker det är alldeles för vanligt att män inte använder rätt sorters bilder, har info i beskrivningen som kan bli dealbreakers (som annars kanske vore fullt normalt att säga på en första dejt) eller helt enkelt inte klarar att ha lite humor i textandet.

När de väl går på dejter i hög person kan de klicka hur bra som helst och allt flyter på, men det blir svårt att komma dit om man inte förstår spelreglerna på Tinder.

Skulle nog till och med säga att det kan vara tvärtom i en del fall, åtminstone sett till swipandet och chattar. Vissa kan vara riktigt vassa på att få matchningar, skapa intresse vid chattar etc men när det väl kommer till kritan och de går på dejt är de helt introverta och tillbakadragna. Hänger nog mycket ihop med hur pass van man är vid att kommunicera via nätet och skapa alter-egon.
    Ja, många har riktigt dåliga bilder och texter. Vissa har knappt någon text alls, utan typ Fråga om du vill veta nåt och sedan en selfie när de sitter framför datorn. Har dock väldigt svårt att tro att de som inte ens lägger ner lite energi på en profil skulle vara bättre på att dejta irl.
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?