• Anonym (Anne)

Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?

Anonym (Anna) skrev 2024-11-04 12:20:50 följande:

Inte redo: kolla andra möjligheter men vill inte stänga helt ifall inget bättre dyker upp.

Kommer inte hända: stängt dörren

Är det alltid så? Jag är t.ex på långa vägar inte redo för ihopflytt eller barn men det betyder inte att jag letar efter nåt bättre.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-04 12:24:04 följande:

Du kan ju testa och se vad han säger ang dottern. Han kanske går och undrar om du är intresserad av att bygga en relation med henne eller ej. Om du skulle säga att du väldigt gärna skulle träffa dottern och successivt bli en del i hennes liv - vad tror du han skulle säga då?

När han sa att han vill avvakta med att involvera henne sa jag att hag förstås men att jag ser fram emot att lära känna dem båda. Detta var för några månader sedan så tror han  inte har tvivel på vad jag känner.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 12:42:14 följande:
    Och han kanske inte är redo för hoppflytt, barn och att introducera dig för hans dotter 
    Att han inte är redo förstår jag utan forumets hjälp. Nu var ju frågågtällnigen hur man skiljer sunt avvaktande (som i mitt fall med ihopflytt och batn) och att förhala för att man inte vill nånsin.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (d) skrev 2024-11-04 15:50:48 följande:

Hut gammal är du?

Fyller 30 denna månad, hur så?
  • Anonym (Anne)
    Anonym (d) skrev 2024-11-04 15:56:05 följande:
    För att du låter som en sjuttonåring.
    Ok. Utveckla gärna?
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-04 17:51:01 följande:
    Precis. Särskilt om ts tänker sig egna barn, vilket man kan anta utifrån åldern. Då vore det ju hemskt att slänga flera år på någon som bara vill ha nåt ytligt.
    Jag kan inte få egna barn så den biten är inget problem....
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-04 17:51:01 följande:
    Precis. Särskilt om ts tänker sig egna barn, vilket man kan anta utifrån åldern. Då vore det ju hemskt att slänga flera år på någon som bara vill ha nåt ytligt.
    Han hävdade art han  vill ha samboskap osv i framtiden i alla fall, men det är inte aktuellt ännu.  Vet inte hur vanligt set är att folk luras men hoppas inte det. Tänkte att föräldrar brukar vara mer seriösa och inte slösa tid på ytliga relationer men kanske naivt ränkt av mig.

Jag kan inte få biologiska barn så på så vis är jag inte stressad.
  • Anonym (Anne)
    Ascendere skrev 2024-11-04 18:50:36 följande:

Nästa steg = börja ha tråkigt ihop, mindre sex eller vad?
    låter ju som ni har allt man rimligen kan begära av en bra relation eller vad är nästa steg enligt dig? 

Ja som sagt, börja ses på inte enbart hans barnfria dagar. Vill vara inkluderad i hans liv på riktigt snart
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Hon) skrev 2024-11-04 19:48:58 följande:

Har du fått träffa hans vänner och övriga familj? Är ni exklusiva? Delar ni drömmar i framtiden? Ska ni fira jul ihop på något sätt? Att introdultion till barnen kommer sist har jag förståelse för, men efter nio månader bör man börja känna sig som ett par med gemensam planering där man vill spendera tid med den andre, osv. 

Exklusiva var vi efter ca tre dejter :) han träffar inte sina vänner och familj själv så ofta men jag har fått träffa ett par  av hans vänner samt syster och pappa.

Julen har vi inte pratat om men jag kommer åka till min familj som är rätt långt bort. Träffar de sällan så vi får fira på varsitt håll. 

Min kille träffar mig nästan alla sina barnfria dagar så på så vis känner jag mig prioriterad men känner mig utesluten då stora släktmiddagar och sådant hittills bara skett när hans har dottern och få känner jag mig lite utesluten.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Cathy) skrev 2024-11-04 19:51:50 följande:
    Har du funderat någon gång på barnets behov?

Barnet har krasst sett noll behov av dig på sina dagar med pappa. Det är fint att din kille sätter sitt barn främst. Han har ju inte barnet på heltid och gör rätt i att prioritera barnet när han har det.

När ska han ha egen tid med barnet om du är där varje gång? De kanske har sin lilla rutin som funkar bra. 
    Jag skrev väl ingenstans att jag ska få all tid han spenderar med dottern och köra över henne? Tänkte mer någon liten träff på allmän plats en kort stund kanske vore rimligt att börja med t ex
     Tycker du att nya partners per automatik innebär att köra över barnens behov? Ledsen om du har så dålig erfarenhet...
  • Anonym (Anne)
    Anonym (d) skrev 2024-11-04 19:41:33 följande:
    Men snälla... efter nio månader?
    Ät det för kort tid? Folk tycker så olika. Jag fick träffa mitt ex barn efter 3 månaders förhållande, detta var dick längesen.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Cathy) skrev 2024-11-04 20:38:01 följande:

Nej det tycker jag inte. Jag har aldrig varit i en styvbarnssituation. Men din kille verkar prioritera sin tid med dottern. 

Jag tänker också att om du inte ens är medbjuden till släktkalas så finns det kanske en anledning. Ni är inte på samma plats helt enkelt, inte i fas. Han är av någon anledning inte redo att släppa tillbaka dig in i den rollen. 

Som sagt, jag skulle inte vänta alltför länge på honom. 

Du är ju lite besatt av att träffa hans dotter vilket han säkert känner av. Du kanske mest uttrycker din frustration i alla dessa trådar iofs. 

Hur menar du med inte ens släktkalas? Släktkalas är ju omöjliga att bjuda in på om jag inte introducerats för dottern då hon hittills alltid varit med honom på dessa. Annars har jag ju fått träffa hans folk i andra sammanhang men som sagt, han träffar dom själv väldigt sällan.

Hur länge man ska vänta verkar vara så olika. Skulle din gräns gå vid 9 månader alltså?  Bara varit i en styvbarnssituation sen gång och fick träffa barnet efter 3 mån. Har en kompis som fick träffa barnen efter mer än ett år och de är gifta nu.

Känner dock en kille som inte fick träffa sin tjejs barn trots 2 år ihop och det framkom att tjejen körde dubbelspel. Sådant gör ju en paranoid även om min kille inte uppvisar de röda flaggor som förekom i den situationen.
Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?