Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?
Inte redo: kolla andra möjligheter men vill inte stänga helt ifall inget bättre dyker upp.
Kommer inte hända: stängt dörren
Inte redo: kolla andra möjligheter men vill inte stänga helt ifall inget bättre dyker upp.
Kommer inte hända: stängt dörren
Du kan ju testa och se vad han säger ang dottern. Han kanske går och undrar om du är intresserad av att bygga en relation med henne eller ej. Om du skulle säga att du väldigt gärna skulle träffa dottern och successivt bli en del i hennes liv - vad tror du han skulle säga då?
Hut gammal är du?
Nästa steg = börja ha tråkigt ihop, mindre sex eller vad?
låter ju som ni har allt man rimligen kan begära av en bra relation eller vad är nästa steg enligt dig?
Har du fått träffa hans vänner och övriga familj? Är ni exklusiva? Delar ni drömmar i framtiden? Ska ni fira jul ihop på något sätt? Att introdultion till barnen kommer sist har jag förståelse för, men efter nio månader bör man börja känna sig som ett par med gemensam planering där man vill spendera tid med den andre, osv.
Nej det tycker jag inte. Jag har aldrig varit i en styvbarnssituation. Men din kille verkar prioritera sin tid med dottern.
Jag tänker också att om du inte ens är medbjuden till släktkalas så finns det kanske en anledning. Ni är inte på samma plats helt enkelt, inte i fas. Han är av någon anledning inte redo att släppa tillbaka dig in i den rollen.
Som sagt, jag skulle inte vänta alltför länge på honom.
Du är ju lite besatt av att träffa hans dotter vilket han säkert känner av. Du kanske mest uttrycker din frustration i alla dessa trådar iofs.