Inlägg från: Anonym (Cathy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cathy)

Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?

Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 10:44:59 följande:
    Vi har varit tillsammans i 9 månader. Nästa steg är att jag får träffa hans dotter vilket han inte är redo för. Han sa nångång att han avvaktar med att blanda in barnet men sen dess har det inte kommit upp varken från min eller hans sida. Jag vill inte ta upp det för det är hans beslut men börjar undra när han fortfarande "inte kan" ses varannan helg som han har henne. Känner mig utesluten ur en viktig del av hans liv och känner att jag inte kan lära känna honom på djupet.

Har dejtat en man med barn när jag var jätteung ich fick träffa hans barn lite smått efter 3 månader. Många tyckte det var för tidigt. Har annars ingen erfarenhet av detta.
    Är det möjligtvis du som brukar skriva en sån här tråd per månad ungefär...???

Varför kan du inte lära känna honom på djupet utan hans dotter? Vad är det hon ska bidra med som gör att ni kommer närmare varandra?

Om det är du som brukar skriva då och då så är väl svaret samma som förut - han gör helt rätt som håller er relation på den här nivån. 
  • Anonym (Cathy)
    Internetpirat skrev 2024-11-04 15:30:04 följande:
    Handlar inte om dålig koll. Jag fick barn efter 32, innan  var jag inte redo och hade ingen aning om/när jag skulle bli. Som 29-åring kunde jag verkligen inte svara på när jag skulle bli redo. När jag sen BLEV redo, tittade jag inte tillbaka. Så det handlar inte om att man ändrar sig hela tiden men vissa saker mognar bra fram. Jag hade turen att min sambo ville vara med mig oavsett om det blev barn eller ej.
    Så är det. Tur, alltså.

Jag tycker verkligen inte att man ska bygga sin framtid på förhoppningen om att ha tur. Tvärtom. Då skulle jag lämna och gå vidare och hitta någon som vet vad han vill och vill samma sak som jag själv så att vi kan bygga på vårt liv tillsammans utan tveksamheter. 
  • Anonym (Cathy)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 19:27:55 följande:
    Ja som sagt, börja ses på inte enbart hans barnfria dagar. Vill vara inkluderad i hans liv på riktigt snart
    Har du funderat någon gång på barnets behov?

Barnet har krasst sett noll behov av dig på sina dagar med pappa. Det är fint att din kille sätter sitt barn främst. Han har ju inte barnet på heltid och gör rätt i att prioritera barnet när han har det.

När ska han ha egen tid med barnet om du är där varje gång? De kanske har sin lilla rutin som funkar bra. 
  • Anonym (Cathy)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 20:22:13 följande:
    Jag skrev väl ingenstans att jag ska få all tid han spenderar med dottern och köra över henne? Tänkte mer någon liten träff på allmän plats en kort stund kanske vore rimligt att börja med t ex
     Tycker du att nya partners per automatik innebär att köra över barnens behov? Ledsen om du har så dålig erfarenhet...

Nej det tycker jag inte. Jag har aldrig varit i en styvbarnssituation. Men din kille verkar prioritera sin tid med dottern. 

Jag tänker också att om du inte ens är medbjuden till släktkalas så finns det kanske en anledning. Ni är inte på samma plats helt enkelt, inte i fas. Han är av någon anledning inte redo att släppa tillbaka dig in i den rollen. 

Som sagt, jag skulle inte vänta alltför länge på honom. 

Du är ju lite besatt av att träffa hans dotter vilket han säkert känner av. Du kanske mest uttrycker din frustration i alla dessa trådar iofs. 

Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?