• Fjäril kär

Lämnad av sambo nu verkar han vilja tillbaka

Det viktigaste här att inte ha för bråttom med större risk att det kraschar igen .

Det är fint att han reflekterar och vill försöka förklara men det betyder inte att det är samma sak som att klarar av att ha en relation på nytt.  Är han trasig av olika skäl är det inget som hux flux går över automatiskt bara sådär. Han måste läka sig själv först innan ni ens tänker tanken på att försöka igen. 

Du behöver inte en hjärtekross till om han inte fixar er relation.  Kanske en längre paus är vad ni behöver så han kan ta hand om sig och söka hjälp. 

Även om du älskar honom så måste du vara förnuftig. 

• Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-05 01:34:39 följande:

detta blir ju såklart uttagen ur en längre kontext, som inte går att skriva för det blir för lång text som ingen orkar läsa. Men vårat senaste ?bråk? handlade om att jag sa elaka saker om just det som han bär på när jag hade druckit ett glas vin för mycket. Uppenbarligen känslor som kom ut på helt fel sätt, men verkligen en person jag egentligen inte är.
    och nej det skulle inte räcka som ursäkt att han gjorde så på min födelsedag, bara ett exempel på att jag inte har varit snäll heller.  
    Jag vet inte vad förklaringen skulle vara det får återstå och se, men har ändå känt personen i 4 år och skulle vilja påstå att det här inte är han. Han är en väldigt fin och snäll kille egentligen även om det inte låter så nu.
    Man får se hur konversationen går, och Skulle jag ta tillbaka honom så kommer det vara riktigt tufft som sedan måste leda till att det blir en sund och härlig relation. För annars är det ju inte värt det. Men min förhoppning är att det kan bli vi, men allt beror på.

Ni verkar onekligen ha en hel del att reda ut och kanske det också är så att ni har problem i ert förhållande som inte har något alls med det andra att göra. Kanske ni båda behöver rannsaka er själva där på den punkten . Små saker att störa sig på i en relation finns alltid men kanske är detta saker som legat under ytan länge som nu bubblat upp och blivit större. Det får ni fundera på. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-05 10:46:23 följande:
    Ja så är det nog, det har legat saker dom senaste månaderna som kanske egentligen inte retts ut ordentligt. Kommunikation är A och O i en relation och någonstans har den brustit i allting. 
    Och ibland är det så att kommunikationen brister högst medvetet för att det man egentligen vill säga kan skapa konflikt så istället är man tyst och det slutar med att man  gör nåt annat lika puckat istället.. 

Oavsett så är det fokus på kommunikationen i första hand. Att bli ihop igen eller inte känns i detta läge väldigt väldigt långt ner på listan. Det som kommer fram kanske inte gör saken bättre precis heller.
Svar på tråden Lämnad av sambo nu verkar han vilja tillbaka