• Anonym (Svårt)

Lämnad av sambo nu verkar han vilja tillbaka

Vilken svår situation ... med tanke på att du säger att han länge haft det kämpigt, kan det vara så att han till slut kraschade? Alltså, ett halvårs kamp med en, eller, som jag förstår det, till och med två svåra situationer kan ju bränna ut den bäste, och när man till slut trillar över kanten i en utbränning kan man göra såna där saker. Man kämpar och kämpar och kämpar, och till slut kan minsta lilla grej vara droppen. Just det väldigt impulsiva sättet att bara göra slut fr en minut till en annan, ihop med din upplevelse att "detta inte är han", talar ju lite för att det är nåt sånt som spökar. Det kan ha varit att han förla sina nycklar, att bilen inte startade, eller till och med en skitsak som att han råkade välta ut sitt kaffe, som gjorde att det till slut bara blev för mycket. Han kan även ha känt att han måste "befria" dig från honom som bara mår dåligt. Blockandet kan ju vara dels för att han inte orkar/kan förklara (hur förklarar man att man vill göra slut pga att man spillt ut sitt kaffe, liksom?) och dels för att han inte ville riskera att ångra sig om du kontaktar honom, eftersom han tror sig ha fattat rätt beslut samtidigt som han älskar dig och ju egentligen vill vara tsm med dig.Detta skulle kunna vara förklaringen. Det enda som är lite skumt är tinderprofilen, eftersom det sista han skulle vara intresserad av om ovanstående är sant vore att träffa någon ny - men han kanske skapade den senare, när han börjat återhämta sig, och insåg att du hade gått vidare (eftersom du skaffade tinder ganska omgående)?

Hur har han själv förklarat det hela? Har han bett om ursäkt? Verkar hans förklaring och ursäkt trovärdiga? Beroende på hur han själv förklarar och hanterar det hela tror jag nog att ni kan ha en chans att bli lyckliga tillsammans igen. Det kommer så klart att kräva en del jobb, men det kan gå - under förutsättning att det finns en rimlig förklaring till hans beteende.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-04 10:33:39 följande:
    Ja alltså han gjorde slut med mig för 10 dagar sedan och igår skrev han det. Jag har legat i hjärtekross och inte haft en fungerande liv även om det kanske har sett ut så utåt. Ja min familjevän skaffade det efter två dagar och efter ha haft det i 3-4 dagar så kom han upp. Kan ju vara så att han fick reda på det och därför laddade ner det från första början jag vet inte. Någonting som jag också kommer ha väldigt svårt att släppa isåfall, om han träffat någon osv. 

När jag ställde frågan från början på appen han hade glömt blocka fick jag ett långt meddelande som i princip sa "jag vill inte skada dig mer, om jag hade vetat att det funkat hade jag gjort allt i världen för att få tilllbaka dig" men även lite om hur det varit upp och ner i vårt förhållande, men att han även känt sig trasig i sin situation och inte har de som krävs just nu för en fungerande relation. 

Eftersom han nu skrivit att han vill prata, kommer han ha en hel del att förklara men i verkligheten, blir bättre än på sms, men då krävs det en rimlig förklaring som du säger. 
    Rädslan är mer att man blir tagen förgiven och att jag inte har vad som krävs för att kunna släppa detta, om vi kan bli lyckliga igen. 
    Låter med andra ord som att det rör sig om nåt i stil med det jag skrev. Om han verkligen vill försöka så borde det ju inte vara jättesvårt att få med honom på parterapi, och se om du på det sättet kan få hjälp att våga lita på honom igen, och även att han får hjälp med att hantera stress på ett bättre sätt. Han måste ju som sagt även vara beredd på att svara ärligt på alla dina frågor, hur jobbiga de än är för honom, och omvänt: hur triviala han än kan tycka att de är. Är han med på detta tänker jag att ni definitivt har en chans, och att du kommer att kunna lita på honom igen. Det kan till och med föra er närmare varandra, och göra er relation starkare än någonsin, och att ni blir minst lika lyckliga tillsammans som ni var tidigare. Men ni måste båda vilja det.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-04 10:59:58 följande:

Tack för dina svar, ja jag har själv tänkt på att parterapi är något jag kommer att säga om vi bestämmer oss för att fortsätta. Jag har många frågor och beroende på hur de besvaras så får vi se, måste finnas en rimlig förklaring. Kommer nog ha svårt att lita på hans svar främst vad gäller "tinder" vad som hänt där, men jag måste nog bestämma mig för att lita på hans svar.  

Jag är en övertänkare och tänker alltid i förväg vilket leder till mitt nästa problem. 
    Min familj är väldigt nära och när jag och min sambo var tillsammans så är även han inkluderad och de har tyckt om han jätte mycket. Senaste tiden har det ju varit tufft och min familj har sett mig ledsen. Men framförallt när jag kom till de på min födelsedag och tiden efter när jag varit helt förkrossad, så tycker de att han är ett svin som gjorde så(såklart), jag har bott hos dem då jag inte kunnat vara hemma. Man kan inte göra ett partnerval för sin familj, men jag är rädd att de aldrig kommer acceptera och vara sura. 

Jag tycker att du resonerar klokt. Inte bara svälja och acceptera, men heller inte ge upp, om du känner att du vill försöka. Vad gäller din familj tänker jag att det är självklart att de reagerar som de gör nu, eftersom du alltid kommer först i deras hjärtan, men samtidigt tror jag att de kommer att förstå och acceptera ditt val om du väljer att fortsätta med honom och förklarar för dem hur du känner och tänker. Eftersom de har gillat honom från början (och jag förutsätter att han har gillat dem), kanske ni kan prata igenom situationen tillsammans allihop också. Men som sagt: du måste få en rimlig förklaring. Jag hoppas verkligen att det löser sig oavsett vad du beslutar. ❤️
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-05 01:34:39 följande:

detta blir ju såklart uttagen ur en längre kontext, som inte går att skriva för det blir för lång text som ingen orkar läsa. Men vårat senaste ?bråk? handlade om att jag sa elaka saker om just det som han bär på när jag hade druckit ett glas vin för mycket. Uppenbarligen känslor som kom ut på helt fel sätt, men verkligen en person jag egentligen inte är.
    och nej det skulle inte räcka som ursäkt att han gjorde så på min födelsedag, bara ett exempel på att jag inte har varit snäll heller.  
    Jag vet inte vad förklaringen skulle vara det får återstå och se, men har ändå känt personen i 4 år och skulle vilja påstå att det här inte är han. Han är en väldigt fin och snäll kille egentligen även om det inte låter så nu.
    Man får se hur konversationen går, och Skulle jag ta tillbaka honom så kommer det vara riktigt tufft som sedan måste leda till att det blir en sund och härlig relation. För annars är det ju inte värt det. Men min förhoppning är att det kan bli vi, men allt beror på.

Rapportera gärna hur det går! ❤️
Svar på tråden Lämnad av sambo nu verkar han vilja tillbaka