Inlägg från: Anonym (Rebecca) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rebecca)

Hur ska man agera?

Antar att ni har pratat om detta, att du talat om för henne att du saknar hennes närhet, vad har hon gett dig för svar?

Visst kan hon vara i förklimakterier eller mitt i den men hur som helst pratar man väll med din partner om vad det handlar om, som med allt annat?

En öppen kommunikation är a och o i allt och självklart måste hon ju berätta varför hon inte är intim med dig längre.

Du har rätt att få ett svar.

Om hon inte ger dig det så berätta att du inte kan leva i ett förhållande utan närhet och fråga henne om hon tycker att det är ok?

Är hon rädd om dig och erat förhållande så borde hon bli lite skraj för konsekvenserna av att inte vara öppen.

• Anonym (Rebecca)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-06 07:20:48 följande:
    Har sagt till att det känns helt kärlekslöst, fick tillbaka att jag skulle sluta vara så överdramatisk. Men inte bara vid spisen, utan jämt.. soffan, sängen..

Igår hade vi en kompis hemma. Dom satt i soffan när jag kom in (vi har en modell större) satte mig och la upp min arm på ryggstödet, såg inte att hon gjort likadant och våra händer touchade varandras. Då kom "vad GÖR du?"

Men fy vad kränkande!

Att avvisa dina känslor och behov av närhet samt säger sådär INFÖR en vän??!! 

Väldigt lågt.

Du känns ödmjuk och vill få något att hända i er relation men får inget gensvar, jag skulle som någon annan säger här i tråden faktiskt ta en paus där båda får reflektera över er relation som just nu är allt annat än sunt.

Man ska inte behöva ta hur mycket som helst så man börjar att förminska dig själv och vara någon som ska tassa på tårna och inte kunna visa sina känslor och vara hela sitt potential.

Er relation är tärande.

Detta är inte kärlek. 

Svar på tråden Hur ska man agera?