Arbetet klart, får inte gå hem
På våran arbetsplats så har vi olika grupperingar som arbetar med olika uppdrag.
När ens uppdrag är klar så kräver högsta hönset att vi alla ska stanna kvar på arbetsplatsen enbart för tidens skull. Inte för att det finns något arbete att utföra utan enbart för arbetstiden är satt.
Dvs att det slutar med att 15-25 pers sitter i ett 20kvm stort rum och trycker.
Jag förstår inte meningen med det, varför kan man inte få gå hem när uppdraget är slutfört? Dvs ibland är man klar 3-4 timmar innan den satta arbets tidens hemgång. Men då ska vi sitta och trycka någonstans enbart för att vänta ut tiden.
Visst att man kan vara kvar för att stötta upp om det finns arbete kvar att göra. Men dels är det inte mitt område. Samt att det finns en grupp som sköter det. Och vi blir mest bara ivägen.
Nu går vi hem en halvtimme tidigare ändå. Me får skit från chefen ang det.
Ett annat alternativ vore ju att sätta upp scheman där ett visst antal per dag får stanna kvar om det finns arbete kvar att göra för att finnas tillhands och hjälpa till. Säg 2-3 pers som stannar kvar de dagar som det behövs och det går i turordning för varje arbetare. Men så gör man inte utan alla ska stanna kvar. Ibland står dom istället och spelar fotboll ifrån lunch tills de går hem i princip. (Ej mitt område) Men har sett dom göra det.
Varför ska det vara så strikt ? Som sagt arbetet är klart. Så finns ingen som helst nytta med det hela att alla ska stanna kvar enbart för tidens skull.