Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Kalorier i nudlar?

Det spelar ingen roll. Det tillförs inga kalorier när man kokar dem. Eldorados är av sämre kvalitet, bevisligen. Mer näringsfattiga. Det har med nudlarnas innehåll att göra, inget annat.

• Anonym (F)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-03 16:37:40 följande:
    Jag tänker nog att det spelar roll när man väl väger dem i och med att okokta och kokta väger olika mycket. Alltså 100 g okokta är mindre volym än 100 g kokta, därav känner jag att det är viktigt att jag vet om jag ska räkna på kalorierna med den kokta eller okokta vikten.
    Nej.
  • Anonym (F)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-03 16:37:40 följande:
    Jag tänker nog att det spelar roll när man väl väger dem i och med att okokta och kokta väger olika mycket. Alltså 100 g okokta är mindre volym än 100 g kokta, därav känner jag att det är viktigt att jag vet om jag ska räkna på kalorierna med den kokta eller okokta vikten.
    Du ska utgå från de siffror som står på paketet. Köp den bättre sorten! Eldorado är bukfylla, om ens det.
  • Anonym (F)

Och för att vara tydlig, 100 g beräknas på portion, dvs tillagad.

• Anonym (F)
    Anonym (J) skrev 2024-11-03 16:49:02 följande:

Eldorado, 100gr tillagade, 90 kalorier, 360 KJ
    Samyang, 100gr inte tillagade, 423 kalorier, 1770 KJ

Det vi kan konstatera är att Samyang är det man ska köpa och att Eldorado är skit.
  • Anonym (F)
    Jemp skrev 2024-11-03 17:25:51 följande:
    Bevisligen inte på samyangs i alla fall. 
    Nej, men det är så det brukar vara eftersom det är vad man som kund behöver veta. Det gagnar ju ingen att veta vad t ex olagade nudlar har för näringsinnehåll.
Svar på tråden Kalorier i nudlar?