Inlägg från: Anonym (borderlina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (borderlina)

Klä ut sig utan fest, tragiskt?

Jag älskar Halloween, men hade ingen fest att gå på. Firar det istället i en vecka med skräckfilm/skräck tv-spel och att klä ut mig i olika kostymer för att jag tycker det är roligt att klä ut mig. Det är delvis sexuellt för att det är roligt att klä ut mig och överraska min man i olika kostymer...men det är inte bara en sex- grej.

Fick höra en del negativa kommentarer om detta att det är barnsligt och tragiskt att klä ut sig när man inte har en fest att gå på särskilt i min ålder (32) och anledningen att min man inte säger ifrån är att han får k****a 7 dagar i sträck och annars hade han också sagt ifrån. Min man verkar verkligen uppskatta det och gillar mina kostymer

Han hade fått k****a alla de dagarna ändå liksom. Så han uppskattar kostymerna i sig? Han gillar också när jag klär ut mig på andra högtider, Lucia, Jul, Påsk (Ok gula underkläder som påsk-kostym så inte mycket till kostym men ändå)

Är det tragiskt att klä ut sig så där i min ålder? 

• Svar på tråden Klä ut sig utan fest, tragiskt?
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (E) skrev 2024-11-03 14:50:22 följande:

Personligen är detta inget för mig men om du har kul och mår bra så spelar det noll roll vad andra tycker, fortsätt vara du :)

Jag gillar att klä ut mig och nästan allt av det är DIY och billigt så det blir inte dyrt. Typ 2 rullar bandage lite smink och jag är en mumie tex.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 14:56:32 följande:

Det hade väl varit mer tragiskt om du inte hade en partner.  Men ni verkar ju båda uppskatta det.
    Jag hade tyckt det varit roligt om min partner gjorde det. Då många av halloween kostymerna kvinnor har är sexiga.

SweeneyToad skrev 2024-11-03 15:46:57 följande:

Inte ett dugg tragiskt. 
    Tvärtom. 

Tack. men säger ni det pga ert kön och sexualitet? Om det inte var sex...hade det vart tragiskt att klä ut sig då för sin man (ingen fest) bara för att det är kul att klä ut sig?  

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Men nej!) skrev 2024-11-03 16:42:46 följande:
    Jag är heterosexuell cis-kvinna och tycker inte att du är det minsta tragisk; de enda som är tragiska i det här fallet är de som säger så till dig. 
    Tack. Det var syster som sa det. Typ höra av sig, jag berättar vad jag nyss gjort för kul vad som, hänt i livet typ...sedan massa sms med att gud vad tragisk jag är. 
  • Anonym (borderlina)
    Eurydike skrev 2024-11-03 17:45:08 följande:

Det låter kul ju! Jag hade älskat att komma hem till en mumie eller liknande 😱

Anonym (Joanna) skrev 2024-11-03 17:58:28 följande:

Jag tycker att det låter kul! 

Tack!
    Anonym (Lite stört faktiskt) skrev 2024-11-03 17:47:56 följande:

Tragiskt vet jag inte, men sorgligt som fan. Känns inte riktigt friskt. Som att du söker bekräftelse genom sexualitet. Är du inte mer än sex eller?

Ja alltså jag älskar hans bekräftelse på att jag är sexig. När jag tydligt märker på honom att han gillar vad han ser så mår jag väldigt bra. Jag vet inte hur jag skall förklara det men när jag ser att han uppskattar väldigt mycket hur jag ser ut så blir det som en slags välbehagsrysning i hela kroppen på mig och under Halloween så överdoserar jag det här. Dessutom gillar jag att klä ut mig, planera kostym, hur jag skall röra mig i den, kanske nån musik till osv. 
    Anonym (Men nej!) skrev 2024-11-03 17:56:47 följande:
    Tänker att hon kanske egentligen bara sörjer att hon inte själv vågar göra nåt roligt och annorlunda?
    Anonym (Men nej!) skrev 2024-11-03 17:55:42 följande:
    Knäpp syster du har ...
    Kan vara sådana saker. Men undrar generellt om det är tragiskt eftersom jag blev så sågad. 

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Lite stört faktiskt) skrev 2024-11-03 18:44:38 följande:
    Ja och det låter ganska stört i mina öron. Och med tanke på ditt nick så är det väl just det. En del av din borderline.
    Ok det är stört. Im fine with that :) Men är det tragiskt? Är jag för gammal? Jag tycker ju det här är kul att göra :(
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Lite stört faktiskt) skrev 2024-11-03 18:57:53 följande:
    Som jag skrev, så tycker jag att det är sorgligt att du söker bekräftelse via sex. Tragiskt vet jag inte. Men du måste väl ha annat bra än hur du ser ut och hur du rör dig? Vid 32 borde man kanske ha hittat andra värden. Jag menar, vad händer den dag du inte får den bekräftelsen längre? Vem är du då?
    Min man säger att jag har en massa andra kvaliteer också, men det känns inte så för mig. Men jag är inte så orolig för det ändå, för jag vet att han är helt galen i mig. Dessutom är han 18 år äldre än mig så jag kommer alltid vara ung och vacker för honom.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Lite stört faktiskt) skrev 2024-11-03 19:21:09 följande:
    Fast det stämmer ju inte. Du kommer att vara yngre än honom. Du kommer inte att vara ung. Jobba på dina andra kvaliteter.
    Min kvalité är att jag vill vara världens bästa fru. Det känns som mitt kall i livet. Jag är för störd i huvudet för att bli en bra mamma, så jag skippar det. Dessutom har han redan barn och är fkn 50 så jag känner inte att jag tar nåt ifrån honom. Så världens bästa fru.

Det har typ vart mitt lifegoal sedan jag gifte mig, vilket var mitt förra lifegoal. Gifta mig med en bra man som jag älskar som älskar mig.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Lite stört faktiskt) skrev 2024-11-03 21:06:50 följande:
    Hur är man världens bästa fru då? Vi är tillbaka vid sex, I guess.
    Mycket sex är viktigt. Har du sett alla trådar här på forumet skrivna av män i sexlösa relationer? Alltså fyfan, får sån jäkla ångest av dem. Läser man mellan raderna är det som männen är typ två dåliga nyheter från självmord. Blir illa berörd. Så där vill jag aldrig att min man skall må. Jag kan ha tusen brister, men sexuellt känner jag mig faktiskt jättebra. Det är något jag kan och är bra på, jag kan om jag vill typ när som helst (om vi inte haft sex 2 ggr den dagen redan) få honom att komma på max 3 minuter om jag vill att det skall gå så snabbt.

Utöver det att han skall trivas att vara med mig hellre än att göra något annat och att han hellre skall vilja göra saker ihop med mig än utan mig. Vilket jag känner att han gör. Är helt underbart med någon som faktiskt verkar trivas i mitt sällskap.

Thats pretty much it tror jag. 

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Lite stört faktiskt) skrev 2024-11-03 21:44:10 följande:
    Jo, jag vet att du är jättebra sexuellt. Det har framgått. Det jag undrar över är det andra. Men släpper det. Verkar inte kunna få något vettigt svar.
    Hmmmm...Ja det är väl att vara bra sällskap då? Lyhörd för andra behov? snäll och så?

Det är liksom svårt att spegla honom och vara likadan. han är smart och kan typ allt. Jag kan må piss och vara stressad över något, men han kan nog alltid fixa allt särskilt mitt humör/stress. Det räcker typ att han tittar på mig så känns det bra Jag når inte upp till den nivån men jag försöker göra det.

(jag vet en del av det där är att jag idoliserar. han är inte Jesus men han har den effekten på mig)
  • Anonym (borderlina)
    Mayjel skrev 2024-11-03 22:03:31 följande:

Nej då. Det finns många som uppskattar Halloween och andra högtider då man också klär sig därefter. Brukar själv bära mycket orange och gulfärgade kläder under okt-nov och på Halloween blir det ofta nån tröja eller klänning med skräckmotiv på. 

Gärna komplettera med en frestande Halloweenbakelse till detta eller en varm pumpalatte eller chai om man är känslig för koffein. Man får glädjas åt de få högtider som finns så fortsätt du med dina egna traditioner om de ger dig glädje i livet TS.

Tack! Jag gillar Halloween för det är lite diffust när det skall firas, så man kan ha flera dagar. Äter helst inte socker iofs, så ingen bakelse för mig :)

Jag klär ut mig på Lucia, Jul, Påsk, midsommar (för sex), eller liksom har nåt högtidligt. Typ blomkrans, glitter, tomteluva, luciakrona enkelt så men anpassat för högtid.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Emma) skrev 2024-11-03 19:55:34 följande:

Det låter ju som en kul grej, kör på! Och inget fel på att söka uppskattning från sin partner. 

Tack!
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 23:52:48 följande:
    Okej, men det var ju ganska enkla utklädnader.  Mest till halloween du klär ut sig mer ?  Vilka utklädningar har du då ?
    I år har jag klätt ut mig till succubus, mumie, vampyr, succubus fast lite annorlunda, nån slags keltisk krigsmålningsvariant, succubus igen och Hel (Mytologisk gudinna, ena halvan vacker, andra halvan zombie)

Mycket med kroppsmålningsfärger, 
Svar på tråden Klä ut sig utan fest, tragiskt?