• Anonym (borderlina)

Klä ut sig utan fest, tragiskt?

Jag älskar Halloween, men hade ingen fest att gå på. Firar det istället i en vecka med skräckfilm/skräck tv-spel och att klä ut mig i olika kostymer för att jag tycker det är roligt att klä ut mig. Det är delvis sexuellt för att det är roligt att klä ut mig och överraska min man i olika kostymer...men det är inte bara en sex- grej.

Fick höra en del negativa kommentarer om detta att det är barnsligt och tragiskt att klä ut sig när man inte har en fest att gå på särskilt i min ålder (32) och anledningen att min man inte säger ifrån är att han får k****a 7 dagar i sträck och annars hade han också sagt ifrån. Min man verkar verkligen uppskatta det och gillar mina kostymer

Han hade fått k****a alla de dagarna ändå liksom. Så han uppskattar kostymerna i sig? Han gillar också när jag klär ut mig på andra högtider, Lucia, Jul, Påsk (Ok gula underkläder som påsk-kostym så inte mycket till kostym men ändå)

Är det tragiskt att klä ut sig så där i min ålder? 

• Svar på tråden Klä ut sig utan fest, tragiskt?
  • Anonym (E)

Personligen är detta inget för mig men om du har kul och mår bra så spelar det noll roll vad andra tycker, fortsätt vara du :)

• Anonym (Rob)

Det hade väl varit mer tragiskt om du inte hade en partner.  Men ni verkar ju båda uppskatta det.
    Jag hade tyckt det varit roligt om min partner gjorde det. Då många av halloween kostymerna kvinnor har är sexiga.

• Anonym (borderlina)
    Anonym (E) skrev 2024-11-03 14:50:22 följande:

Personligen är detta inget för mig men om du har kul och mår bra så spelar det noll roll vad andra tycker, fortsätt vara du :)

Jag gillar att klä ut mig och nästan allt av det är DIY och billigt så det blir inte dyrt. Typ 2 rullar bandage lite smink och jag är en mumie tex.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 14:56:32 följande:

Det hade väl varit mer tragiskt om du inte hade en partner.  Men ni verkar ju båda uppskatta det.
    Jag hade tyckt det varit roligt om min partner gjorde det. Då många av halloween kostymerna kvinnor har är sexiga.

SweeneyToad skrev 2024-11-03 15:46:57 följande:

Inte ett dugg tragiskt. 
    Tvärtom. 

Tack. men säger ni det pga ert kön och sexualitet? Om det inte var sex...hade det vart tragiskt att klä ut sig då för sin man (ingen fest) bara för att det är kul att klä ut sig?  

• Anonym (Rob)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-03 15:54:21 följande:

Inte ett dugg tragiskt. 
    Tvärtom. 

Tack. men säger ni det pga ert kön och sexualitet? Om det inte var sex...hade det vart tragiskt att klä ut sig då för sin man (ingen fest) bara för att det är kul att klä ut sig?  

Nej.
  • Anonym (Men nej!)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-03 15:54:21 följande:

Inte ett dugg tragiskt. 
    Tvärtom. 

Jag är heterosexuell cis-kvinna och tycker inte att du är det minsta tragisk; de enda som är tragiska i det här fallet är de som säger så till dig. 
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Men nej!) skrev 2024-11-03 16:42:46 följande:
    Jag är heterosexuell cis-kvinna och tycker inte att du är det minsta tragisk; de enda som är tragiska i det här fallet är de som säger så till dig. 
    Tack. Det var syster som sa det. Typ höra av sig, jag berättar vad jag nyss gjort för kul vad som, hänt i livet typ...sedan massa sms med att gud vad tragisk jag är. 
  • Eurydike

Det låter kul ju! Jag hade älskat att komma hem till en mumie eller liknande 😱

• Anonym (Lite stört faktiskt)

Tragiskt vet jag inte, men sorgligt som fan. Känns inte riktigt friskt. Som att du söker bekräftelse genom sexualitet. Är du inte mer än sex eller?

Svar på tråden Klä ut sig utan fest, tragiskt?