Inlägg från: Anonym (Sally) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sally)

Oense om barn i framtiden?

Det känns på något sätt som att han den där morgonen ( att DU skulle bli en bra mamma) överlät bollen till dig.

Av erfarenheter så är det inte helt ovanligt att män/ killar behöver växa in i tanken att få barn.

Ni har inte hunnit vara tillsammans så länge ännu så saker och ting kan ju ändras över tid ( eller inte ) när tanken och förhållandet gått in i en ny fas.

Jobbigt läge när man är kär och man inte vet hur man ska gå vidare kring något så stort som barnfrågan.

Jag skulle nog låta det ta och vila lite, fast ni kommer säkert inte att kunna släppa detta nu, men ni kommer att fatta ett beslut förr eller senare.

Jag själv har varit med om samma men var inte i förhållandet så länge som du/ ni när frågan kom på tal och jag lämnade faktiskt då jag alltid har vetat att jag vill ha barn.

Ett ex till mig var livrädd för att bli pappa för han hade ingen bra förebild och visste inte hur en pappa ska vara.
    Han fick barn sent i livet och blev världens mest omtänksamma pappa men inte med mig.
    Jag blev också äldre innan jag mötte han med stort H som ville ha barn och jag är så tacksam över att jag fick uppleva detta.

Svar på tråden Oense om barn i framtiden?