• Kirrebo

IVF 2024

Heej! 
    Följs gärna åt!! 🌻

Relaterar mycket till dig och delar ganska lik resa. Jag är 30 år, har pcos och min kille har något nedsatta spermier. Vi började försöka naturligt (utan först och sen med ägglossningstest) när jag var 27 år, hade också en dröm om att få barn innan 30. Efter 6 mån fick jag reda på att jag hade pcos. Hade använt p-ring i typ 12 år så inte fattat det själv. Jag testade letrozolbehandling med VUL-kontroller som inte gav något. Pga ett jättetidigt missfall  var vi tvungna att vänta ett år på IVF-ansökan men fick ääääntligen påbörja det i oktober 2024. Hade äggplock 29 oktober med 20 ägg, 19 mogna och 11 befruktade. Får imorgon reda på hur många som hamnar i frysen. Så läskigt!!! Fick likt dig inte överföra direkt pga överstimuleringsrisk. Så nu väntar jag 1. På om vi fick nått till frysen och 2. På att mensen ska komma så vi får påbörja letrozolbehandling och så att vi ev. kan sätta in ett embryo innan jul. 

Så mixade känslor - hopp, rädsla och uppgivenhet på samma gång. Men let's do this together! 

• Kirrebo

Fick precis reda på att jag fått 4 ägg till frysen... så mycket blandade känslor!

• Kirrebo

Sant ju. Börjar landa i att 4 blastocyster är bra. 😊

Men ditt resultat med 17 embryon är ju heeeelt otroligt! Du lär ju inte behöva göra något mer äggplock förhoppningsvis (rent statistiskt iaf). 

Håller helt med dig gällande det du skriver om stress eller gör si och så.. man får ju krupp på sådana människor. 

Relaterar så mycket till din stress om att inte hinna.. Och försöker intala mig detsamma. Alltså wäää... jag fick "mens" efter äggplocket nu den 4/11. Var på VUL idag i tron och hopp att få påbörja letrozolbehandling idag CD3-7 inför insättning denna cykel. Men läkaren sa att jag behöver vänta en cykel till då mina äggstockar var ngåto förstorade/inte helt repat sig efter äggplock. 😭 Det kommer allra troligen krocka med julledigt V.52 och V. 1. Så behöver allra troligen vänta m insättning till jan. Känns så jäkla surt alltså. Läkaren sa att jag kunde testa m provera som tidigast den 18 november för att kaaanske kunna hinna innan jul. Det är isf på håååret! Läkaren sa att det är bäst att egentligen vänta på sin naturliga mens för bäst förutsättningar inför insättning.
    Så nu står jag i valet och kvalet att antingen påbörja provera 18/11 med stor risk att det inte blir nån insättning eller att invänta kroppens naturliga gång och köra i januari. Lutar åt att försöka m provera! 

• Kirrebo

Hej! Sorry, dålig uppdatering här.. livet hände osv????

Kul att följas åt Nealea! ❤️

Svar till JBertil: Jag mådde såå sämst av äggplocket.. 😅 Blev rullstolsburen och sängliggandes i en vecka efter plocket. Men det får det förhoppningsvis va värt. Det är bra nu 🥰

Hur mådde ni innan/efter plock? 

Jag har ändrat kosten någorlunda under dessa barn-försökande-år med t.ex. kosttillskott (Q10, magnesium, Thorne prenatal, dvitamin) och dragit ner på kaffe/socker osvosv. Och äter metformin för blodsockerreglering (inte pga diabetes, utan för pcos). Men försöker också "inte sluta leva" helt. Hade tänkt att jag ska ändra om kosten striktare innan IVF men har faktiskt inte gjort det, ligger mkt ångest i det där tkr jag. 

Tycker du gör helt rätt i att dricka kaffe och äta det kosttillskottet - gör det som känns bra för dig! Det vet du bäst 😊 

Vad är senaste nytt för er?
    Jag åt provera 17-26 november och fick min mens i söndags. Började letrozol dubbeldos idag. Om stjärnorna står rätt blir det insättning sön 20-22/12. Men ägglossningen måste ju såklart klaffa.. har VUL inbokat 12/12 för att se hur kroppen har reagerat på letrozolen. 

Stor kram och heja oss! 

• Kirrebo

Frågetecken i början var för att jag skrev en smiley  som inte fanns, hehe så strunta i dem. 😊

• Kirrebo

Woooow! Så du ruvar nu? 😍😊 hur känns det? Hur gick det med insättningen? 

På ultraljudet i torsdags fanns en follikel på 3 cm och läkaren var osäker på om jag precis hade ägglossning eller om det skulle ske typ samma dag. Jag tog ägglossningstest samma dag och det var positivt 🥳. Så sjukt, äl kom flera dagar tidigare än vad den brukar. Nu är insättning bokat till det 18/12. Jag började med cykogest idag och sak ta det morgon och kväll. 

Håller tummarna för oss! ❤️

• Kirrebo

Åh vad spännande! Och skönt att allt gick bra med insättniingen. Håller alla tummar för att det är gravsymtom!! 

Ja fy va cyklogesten är ohärlig 😅.  

Taaack, längtar så mycket och hoppas upptining går bra och så... Jag ska på akupunktur idag (vill hoppas att det hjälper slemhinnan ännu mer..) och ska testa att ta D-vitamin boost 17/12 och 18/12 som jag har hört om från Vulverine på Instagram. Följer du henne? Känns som att jag mest gör sånt här för att det är "saker jag kan påverka" medan resten bara är ovisshet typ.

Iiih! Kul att vi är så nära varandra, 6 dagar liksom! Ja, nu hoppas vi på augustibebisar! ❤️

• Kirrebo

Heej! Hur går det för dig JBertil? 

För mig kände jag många symtom de första 5 rd men sen har det avtagit helt. Vet att både symtom och icke-symtom kan betyda både och (gravid/icke-gravid) men har en stark känsla att jag inte är gravid denna gång. Vi får se! Har td 1/1.

God jul och gott nytt år! 

Svar på tråden IVF 2024