IVF 2024
Hej!
Är det fler som genomgår eller ska genomgå IVF som vill följas åt? Känner mig otroligt ensam och orolig även om jag vet att jag inte är ensam.
Lite om mig och min bakgrund: Har aldrig varit gravid trots att jag varit oskyddad i nästan 15 år. slutade med p-piller tidigt då jag inte mådde bra av det, har varit i några längre förhållanden och bara trott jag haft ?tur? som aldrig blev gravid.(ville inte ha barn innan 27) Träffade då min nuvarande pojkvän och insåg väldigt snabbt att han vill jag dela livet med och även starta familj.
Jag är 32 år, fyller 33 i januari och har en otroligt stor barnlängtan. haft det i många år egentligen och hade egentligen tänkt vara gravid innan 30 men så blev det inte. Först hoppades vi på att det bara skulle hända, sen försökte jag kolla med ägglossnings test, hade väldigt svårt att hitta min ägglossning och har alltid haft otroligt långa cykler på minst 50 dagar.
Började min fertilitets utredning i september förra året på fertilitetskliniken i Karlstad. Fick ta ett blodprov som konstaterade pcos. började med Letrozol i december 2023 och ansökte om IVF innan sommaren. Då jag tyckte allt tog sån jäkla tid på sjukhuset så gick jag till en privat klinik som är region finansierad och då hände det grejer. Har gjort stimulering och äggplock. fick ut 25 ägg, 20 befruktade och 17 gick till frys. Blev totalfrys då det var extremt hög risk för överstimulering. Just nu väntar jag på mens så jag får börja med letrozol och hoppas på att få göra återföring innan alla går på julledighet. En lång men kort sammanfattning av min resa hittils.